Main Menu

Yanagisawa of Selmer?

Started by Maartje47, 25 May 2008, 20:40:07

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Maartje47

Zo ik al lees zijn de meningen wat verdeeld maar ik zal eens gaan proberen wat het beste klinkt/speelt. In iedergeval bedankt  :wink:

Maartje47

Ik ben er nu wel uit! het word een selmer maar welke? er zijn er zoveel het moet wel in mijn budget passen (ongeveer 2500 tot 3000 euro) Met een nieuwe sax gaat dit niet lukken dus daarom tweedehands. Waarvoor zouden jullie gaan? een slemer sa80 serie 2 of een selmer mark 7?

thanx, groetjes Maartje

the martin

Ik zou voor de gene gaan die jouw het beste past...

Er zijn ergonische verschillen en erg goed SA80-2 en MKVIIs te vinden..
Ook minderen..

Ik denk echter dat je met beide als uitgangspunt voor je zoektocht een goed begin maakt..

en Pieter heeft net een nieuwe sax gekocht wat inhoud (denk ik) dat die zijn SA80-2 weer te koop heeft..
Stuur hem eens een pbtje

Maartje47

wie is pieter??  :wink:

the martin

Tsja, dat vragen wij ons ook af  :-D

Hier is zijn profiel
profile.php?mode=viewprofile&u=128

En dit is de oorspronkelijke ad..
viewtopic.php?t=3212

Maartje47

Okey bedankt! ik zal ns ff om me heen kijken. Spijkernisse is alleen wel een beetje ver weg. Woon namelijk in friesland  :D

Pieter

Pieter?? Dat ben ik! :-D

Natuurlijk zal ik je altijd een Selmer aanraden!Zeker als je al in dat segment zoekt. Hoewel Yana's echt geen slechte saxen zijn, klinken ze toch altijd nog wat minder sprankelend dan Selmers.  Maar zij leveren ook zeker mooie saxen. Ik heb geen idee wat die dan kosten.

Je kunt 2de hands voor minder dan 2000 euro nog best een SA80II vinden, maar ik heb gewoon een heel goed onderhouden en hele mooie.   Heeft de eerste jaren absoluut nog geen groot onderhoud nodig, polsters zijn dik in orde.  
Ik heb hem de afgelopen tijd vergeleken tegen allerlei mogelijke Mark VI, Mark VII, andere serie II en serie III, een heleboel references. ik heb ongeveer zo'n 35 verschillende saxen in mijn handen gehad waar ik mijn SA80II niet voor wilde ruilen. Ik heb hem eens vergeleken bij een workshop met Johan van der Linden met een reference. Johan was er van overtuigd dat de reference op alle fronten zou winnen. Toen ik op mijn eigen sax ging blazen had hij zoiets van: @#^&, verkeerde vergelijking. Ik lachen natuurlijk.
Nu heb ik eindelijk een reference gevonden die heeft wat ik zocht, dezelfde helderheid en open klank, wel een vollere klank en makkelijk intoneerbaar.

Je mag komen proberen hoor en neem rustig iemand mee en doe vooral wat je hart je ingeeft want dat is de enige manier om jarenlang van je sax te kunnen genieten.
De prijs...? Daar worden we het wel over eens, incl orgiginele koffer, zonder mondstuk.
Het mooiste van saxofoon spelen is de gelegenheid die je hebt gekregen om saxofoon te leren spelen.

Maartje47

:wink: Is goed hoor. natuurlijk kijk ik nog wel even verder om me heen. Mark VII lijkt me namelijk ook wel wat! Maar je woont toch in de buurt van spijkernisse?? Dat is namelijk wel een aardig end rijden vanaf mijn woonplaats (woon namelijk in Friesland) Maar ja als ik m echt wil hebben moet dat geen probleem zijn  :D

Pieter

Het benzineverbruik verdien je via de sax weer terug en wie weet kunnen we samen nog wat toeteren....
Ja, Spijkenisse, onder, niet in, de rook van Rotterdam....

En ja, veel kijken en proberen en vooral iemand die je aanwijst wat je in geluid allemaal kunt ontdekken. Het is gewoon ook erg leuk om te doen.
Het mooiste van saxofoon spelen is de gelegenheid die je hebt gekregen om saxofoon te leren spelen.

Maartje47

okey, nja daar heb je wel gelijk in. Wat voor prijs heb je ongeveer in gedachten??

Pieter

Laten we zeggen dat ik ergens tussen de 2000 en 2200 tevreden ben.
Dus als je wilt afdingen en het gevoel wil hebben dat je een mooie deal hebt gesloten dan begin ik op 2200. :-D
Bij HB zou hij voor ongeveer 2500 in de winkel komen, maar dan krijg ik er minder voor en jij krijgt dan nog steeds dezelfde sax want er hoeft niets aan te gebeuren. Desnoods vraag je het onderhoud na bij mijn reparateur, die houdt nl precies bij wat er aan elke sax gebeurt is en schrijft op waar hij de volgende keer op moet letten.

Maartje47

K denk er nog ff een paar weken over na. Weet je trouwens wat de opvolger is van de Mark VII??

Pieter

Is prima, maar je kunt die paar weken beter gebruiken om te stoppen met denken en gewoon lekker vanalles te gaan proberen, dan vormen de ideeen zich vanzelf.

Na de MArk VII kwam de super action 80, de eerste serie dus.

Maartje47

dus na de mark VII kwam de sa80?? De mark VII word niet meer geleverd toch? In die plaats is dus eigenljk gewoon de sa80 gekomen. okey ik begin het een beetje te begrijpen  :wink:

maxsax

Een selmer SA 80 II voor min. 2000 euro???

Dat moet wel een prachtapparaat zijn dan... en inderdaad op de foto's ziet ie er goed uit... Maar min 2000 euro? Ik zelf heb destijds eenzelfde pracht alt voor 1700 euro gekocht.. Speelt geweldig en ziet er nog goed uit.

Let wel, een nieuwe kost 2890 euro (www.saxcompany.nl)
Yamaha 475 sopraan, vandoren S35 V5, francois louis lig, gonzalez 3
Selmer Serie II altsax, Lebayle Metal Jazz LR, Saxxas lig,  Vandoren Java 2,5
Selmer Serie II Tenorsax, Ottolink 7*, BG revelation jazz lig, Vandoren Java 3,5