Author Topic: Multi-instrumentalisten  (Read 23145 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline K.Raggers

• Member
  • *
Re: Multi-instrumentalisten
« Reply #60 on: 26 November 2010, 22:37:13 »
Meeste soorten sax [sopraan,alt,tenor, beetje bariton, keer op tubax gespeelt } accordeon , soms op m'n poot
laatbloeiende sax fanaat repareert, reviseert
voor de hobby, liefst oude Amerikanen

Gerald

• Guest
« Reply #61 on: 27 November 2010, 11:24:05 »
O ja, wat verder nog speel of gespeeld heb en redelijk beheers :

Tenorsax, is hoofdinstrument. begonnen op altsax is inmiddels verkocht, trompet is momenteel 2e instrument,
Tenortrombone, heeft nu even een kleine pauze.

In een verder verleden nog  diverse Hammondorgels en klassieke Johannus orgels, echt kerkorgel dwz alleen zaterdags in lege kerk gespeeld, diverse keyboards, de Roland G70 wordt nu alleen bij sax studies gebruikt, nog even baritonsax gedaan maar was mijn ding niet, en nog even elektrische gitaar + basgitaar gedaan, waren mijn dingen niet.

Offline Invisible

• Member
  • *
    • http://www.quatreforte.nl
« Reply #62 on: 27 November 2010, 11:49:55 »
Zal mij ook eens in dit topic melden.

Saxofoon is en blijft altijd mijn hoofdinstrument en vooral de tenorsax (speel dan ook al meer dan 16 jaar saxofoon), maar heb de afgelopen jaren wel aan compleet andere instrumenten geroken. Drie jaar geleden begonnen op piano, maar na een half jaar is dat eigenlijk in de ijskast beland. Als je al zo lang sax speelt, is het gewoon erg moeilijk om een instrument te leren waar je twee handen compleet verschillende dingen moeten doen. Als ik er genoeg tijd in zou steken zal dat best wel lukken, maar ik wil het saxblazen niet verwaarlozen natuurlijk  :D

Afgelopen zomer ben ik echter op een ander instrument begonnen wat ik altijd al wou leren spelen en dat is de gitaar. Begon op een klassieke nylonsnaar die mijn moeder nog op zolder had liggen van een ver verleden dat zij een poging tot gitaarspelen gedaan heeft (eerst nieuwe snaren er op natuurlijk) en na een paar weken kon ik al "Tears in Heaven" van Eric Clapton spelen, dus dat smaakte naar meer. Omdat ik een nylonsnaar toch wat te braaf vond klinken, heb ik twee maanden geleden een staalsnarige gitaar gekocht (ook wel countrygitaren genoemd) en ik blijf me verbazen hoe gemakkelijk het gitaarspelen mij afgaat. Ik denk dat dat vooral te danken is aan al die jaren sax spelen wat je een aardige flexibiliteit in je vingers geeft en een soortgelijke coördinatie van je handen.
Sopraan: Selmer Mk.VI (1972) + Yamaha custom 4CM
Alt: Yamaha YAS-62 Purple label (~1985) + Selmer SD20
Tenor: Selmer Reference '54 (2013) + Selmer soloist + Ponzol M2 110

Offline jupialto

• Member
  • *
« Reply #63 on: 28 November 2010, 12:54:07 »
Quote from: Thijs Leuven
Ik heb inmiddels 7 ( :oops: ) bassen... Dit is mijn nieuwste aanwinst, van mij sinds een uur of 2.  :-) , gezien de halsbreedte! Hij speelde opeens zelfs akkoorden (...maar toen haakte ik af.... :oops: )
groet, Menno

\"your inner voice will always guide you\"

Offline Sebo

• Member
  • *
« Reply #64 on: 28 November 2010, 13:10:54 »
Quote from: "Thijs Leuven"

Mijn eerste 6-snaar. Wát een apparaat!  =D> Ontzettend indrukwekkend om te zien... Prachtige tekening in het hout, mooie kop, elegante body. Nice!  8)

De eerste keer dat ik zo'n 6-string hoorde... 8)  8)  8)

Wow 8)  8)

Sebo
Tenor Dolnet Belair verzilverd 41******
Brillhart ebolin special/ rico royal

Offline Thijs Leuven

• Member
  • *
    • http://www.myspace.com/thijsleuven
« Reply #65 on: 28 November 2010, 16:09:01 »
Quote from: "Sebo"

Mijn eerste 6-snaar. Wát een apparaat!  =D> Ontzettend indrukwekkend om te zien... Prachtige tekening in het hout, mooie kop, elegante body. Nice!  8)

De eerste keer dat ik zo'n 6-string hoorde... 8)  8)  8)

Wow 8)  8)

Sebo

Dat is net weer wat anders, een Fender Bass VI om precies te zijn. Een baritongitaar dus.  :)

Quote from: "jupialto"
Ik heb inmiddels 7 ( :oops: ) bassen... Dit is mijn nieuwste aanwinst, van mij sinds een uur of 2.  :-) , gezien de halsbreedte! Hij speelde opeens zelfs akkoorden (...maar toen haakte ik af.... :oops: )

Ik heb geen idee waar het voor staat... Het was een Duits gitaar- en basbouw bedrijfje dat uiteindelijk failliet is gegaan. 6-snaar is echt een vak apart, het mooie is inderdaad dat je veel meer hoog hebt (in totaal heb je net iets meer dan 4 octaven!) waardoor je dus bijvoorbeeld akkoorden kan pakken. 8) De hals is gigantisch breed, dat vormt vooral een probleem bij het dempen van de snaren waar je dan niet op speelt.
Alt: Conn New Wonder 1924 Tenor: Buescher Aristocrat 1951 Bariton: Besson uit de jaren '60  En een hele zwik effecten...

Offline Thijs Leuven

• Member
  • *
« Reply #66 on: 28 November 2010, 16:09:47 »
Ik heb inmiddels 7 ( :oops: ) bassen...

Dat zijn er nu nog maar 6. Eentje is de deur uit en misschien gaat er binnenkort nog eentje weg. :)
Alt: Conn New Wonder 1924 Tenor: Buescher Aristocrat 1951 Bariton: Besson uit de jaren '60  En een hele zwik effecten...

Offline mattim

• Member
  • *
« Reply #67 on: 28 November 2010, 20:23:05 »
Hoi Thijs,

Ik dacht dat nog voor arts studeerde maar zo te zien (al die instrumenten) moet je al een bloeiende praktijk hebben  :lol:  :lol:  :lol: .
Alt: Selmer SA 80 II, Meyer 7SS, Steuer nr. 2,5, BG standard
Tenor: Keilwerth ST-90 II, OL STM 7, V16 2,5

Offline Thijs Leuven

• Member
  • *
« Reply #68 on: 28 November 2010, 21:03:57 »
Ik studeer nog steeds hoor!  :-D

Je zou mijn auto eens moeten zien...

Offline Sebo

• Member
  • *
« Reply #69 on: 28 November 2010, 22:59:38 »

Fotooooooss :-D  :-D

Sebo
Tenor Dolnet Belair verzilverd 41******
Brillhart ebolin special/ rico royal

Offline Thijs Leuven

• Member
  • *
« Reply #70 on: 04 December 2010, 15:02:43 »
Quote from: "Sebo"

Fotooooooss :-D  :-D

Sebo

U vraagt, wij draaien!

Offline willemijn

• Member
  • *
« Reply #71 on: 04 December 2010, 17:39:45 »
Goh, volgens mij heb ik hier nog niet gepost.
Op mijn 5e (of zoiets) begonnen met piano spelen. Ik heb nog steeds een piano in huis. En een accordeon, maar dat was eigenlijk meer voor de grap. Verder 2 blokfluiten.

Maar het grootste deel van mijn leven heb ik zingend door gebracht. Vanaf een jaar of 16 tot een paaar jaar geleden. Begonnen met klassiek in een koor (missen van mozart, passionen van Bach), later lichte muziek en jazz. Ook een tijd in een latin-bandje gezongen, waar mijn belangstelling voor de sax werd gewekt.

Nu vind ik sax het allerleukste om te doen. Het scheelde ook wel dat ik al zoveel muziek had gemaakt: het leren saxen ging lekker snel.

Offline Willem

• Member
  • *
« Reply #72 on: 21 March 2011, 22:39:49 »
Hoi,
Ben ooit begonnen op een tuba, daarna baritonsax, daarna schuiftrombone bij de fanfare in mijn geboortedorp en daarnaast tenorsax en daarna bastuba bij de lokale 'boeren'kapel.
Blokfuiten (sopranino, sopraan, alt) via de lerarenopleiding.
Weer baritonsax in een bigband.
5-String (longneck) banjo, en tin whistles in een Keltische folk band.
Basgitaar in een hardrockband.
Maar nu weer fulltime sax (bariton en tenor) in 'Mess Around' (http://http://www.messaround.nl)
Mensen denken wel eens dat ik in een muziekwinkel woon,
maar er is niks te koop. Er komt alleen maar bij. Tja...  8)
Dolnet Paris  tenor    + Dukoff mondstuk  + Rico / LaVoz riet
Schenkelaars bariton + King of Yanagisawa mondstuk + Rico / LaVoz riet

Gerald

• Guest
« Reply #73 on: 27 March 2011, 13:44:31 »
Quote from: "Willem"
Mensen denken wel eens dat ik in een muziekwinkel woon,
maar er is niks te koop. Er komt alleen maar bij. Tja...  8)

Nou dat klinkt hier ook erg bekend in de oren....!

Offline drietenor

• met dubbele embouchure
  • Member
  • *
  • anser custodis animus
« Reply #74 on: 14 May 2011, 01:14:49 »
triangel, pijpersfluit, picolo, blokfluit, dwarsfluit, tuba, trompet, klarinet, ventieltrombone, paardeventieltrombone, tenorsax, drumstel, baritonsax, C-melody sax, altsax, basgitaar, bastrompet, midwinterhoorn, betonnen alpenhoorn, onduidelijk afrikaanse toeter, kazoo, tamboerein en natuurlijk de neusfluit. :^o

Fijn dat ik dat nog even kwijt kon.
De saxofoon is gebaseerd op technologie van 1810