Author Topic: Multi-instrumentalisten  (Read 23142 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

SaxE

• Guest
(No subject)
« Reply #30 on: 18 June 2008, 17:19:23 »
Ben begonnen op electronisch orgel, nu altsax en pogingen op de xaphoon... Grappig instrument maar pijnlijke handen van 't oefenen!

KoenD

• Guest
Re: Multi-instrumentalisten
« Reply #31 on: 25 December 2008, 10:56:38 »
Alt-Sax, Piano en een beetje Drums.
Sopraan staat nog op m'n verlanglijstje

Offline Thijs Leuven

• Member
  • *
    • http://www.myspace.com/thijsleuven
« Reply #32 on: 25 December 2008, 13:17:44 »
Die basgitaar waarover ik het in de beginpost had staat hier inmiddels al een paar maanden in de kamer, erg gaaf!  :)  :D
Alt: Conn New Wonder 1924 Tenor: Buescher Aristocrat 1951 Bariton: Besson uit de jaren '60  En een hele zwik effecten...

Offline ANGEL-SQ

• Member
  • *
« Reply #33 on: 25 December 2008, 13:58:52 »
en bij mij staat de barokmandoline ondertussen al een half jaar in de kamer. En vorige week mijn eerste soloconcert ermee gehad met begeleiding van orkest.

Ook errrrrrruggg gaaf :D

Offline Jetty

• Member
  • *
« Reply #34 on: 11 January 2009, 20:04:46 »
Voor mij op het moment alleen saxofoon (Sopraan en alt) maar ben van plan om in de zeer nabije toekomst ook bugel te leren spelen. Ik las dat hier wel meer sax en bugel spelen, valt dat een beetje te combineren? (sorry voor die vraag hier...;))
Living my life
--------------------------------------------------------------------
A: Selmer SA II 80 (in bruikleen) T: Conn 16M (jaren \'60)

Offline blabla

• Member
  • *
« Reply #35 on: 22 January 2009, 15:22:08 »
Ik heb altijd wel meer willen bespelen, maar echt serieus een ander instrument erbij is er nooit van gekomen. Ik heb weleens geprobeerd om (akkoestische) gitaar te spelen en ik zat er aan te denken om er weer eens mee te beginnen, dat is een instrument waar in een studentenflat niemand last van hoeft te hebben.

Offline Thijs Leuven

• Member
  • *
    • http://www.myspace.com/thijsleuven
« Reply #36 on: 22 January 2009, 16:34:42 »
Dan zou ik electrisch pakken (of electrische bas, veel mooier!  :-D
Alt: Conn New Wonder 1924 Tenor: Buescher Aristocrat 1951 Bariton: Besson uit de jaren '60  En een hele zwik effecten...

Offline blabla

• Member
  • *
« Reply #37 on: 26 January 2009, 21:52:14 »
Quote from: "Thijs Leuven"
Dan zou ik electrisch pakken (of electrische bas, veel mooier!  :-D

Als ik een geldboompje had had ik er allang één :wink:  En akkoestisch heeft zo ook zn charmes (daarnaast kan ik gratis een goede lenen).

Offline Ben Rodenburg

• Member
  • *
    • Website
« Reply #38 on: 11 February 2009, 20:09:58 »
Ik speel naast de tenor en de alt ook nog ewi en piano. en sinds vandaag heb ik eindelijk een eigen dwarsfluit, dus dat gaat ook goedkomen

moet in de bigband van school nogal veel dwarsfluit spelen dus heb er toch maar eentje gekocht :P
Sopraan: Yamaha YSS875S, JodyJazz HR*Alt: Selmer Supreme, Le Monde Satellite Brass. Drake NY Tenor: Selmer Mark VI 180xxx, Le Monde Satellite Brass. Retro Revival Super D Bariton: Selmer Mark VI 154xxx, Drake CCII

Offline k317

• Member
  • *
« Reply #39 on: 12 February 2009, 19:37:01 »
Sopraan en altsax, dwarsfluit, trompet en pockettrompet. En blokfluiten (sopraan) kan ik ook wel.
Ook heb ik thuis een piccolo van het orkest liggen, maar daar kan ik weinig mee. Na 5 min. spelen heb ik geen gevoel meer in mijn kaak.
Rond Kerst heb ik een paar weken op een bariton geoefend, maar dat redde mijn longinhoud niet. Heb vroeger ook tenorsax gespeeld en wat begeleidingswerk op een keyboard en ritmisch slagwerk gedaan.
Op piano kan ik de vlooienmars...... En ooit eens op een harp getokkeld en doedelzak geprobeerd. En er slingert hier thuis ook een gitaar rond, maar ook dat is niets voor mij.
En een jaar klarinet gespeeld, maar dat vond ik veel te ingewikkeld, is allemaal net anders als op de sax/fluit (was toen ook zwanger, dat helpt ook niet echt met het onthouden van nieuwe grepen).
Bugel vind ik ook erg mooi, net als waldhoorn. Wie weet dat het daar ooit nog van komt. Ook van vioolspelen zou ik wel wat meer willen weten. Hobo vind ik ook helemaal het einde, maar als klarinet al niet echt wil lukken, schat ik mijn kansen op een hobo ook erg laag in.
Trompet en fluit is een slechte combinatie wat mij betreft, ook fluit en sax (en dan bedoel ik direct na elkaar spelen). Sax en trompet is een betere combi. Ik vermoed dat mijn embouchure het in ieder geval geen fijne combinatie vind om eerst aan te spannen (Sax, trompet) en daarna juist te moeten ontspannen (fluit). Maar erg vaak heb ik niet afgewisseld, wie weet dat je ook dit kan trainen.
Groeten, Karin

S: Selmer series III (nr. 588xxx) en voor de kids een Roy Benson by Dixon (nr. 959xxx; gebogen model) A: Selmer SA80 Serie II (nr. 496xxx) T: Selmer Mark7 \'79 (nr. 291xxx) en een Jupiter 787 voor de boerenkapel Plus: Maestro fluit, Jaeger piccolo, B&M Champion trompet en Indiaase poc

Offline k317

• Member
  • *
« Reply #40 on: 13 February 2009, 12:52:20 »
Jeroen, het embouchure is het probleem niet. Wel de grepen........ (en het feit dat je met hobo bij een harmonie vaak onmogelijk veel mollen in je partij hebt (vind ik bij fluit ookal zo lastig). Maar ik houd je aanbod in gdachten, wil het best ene keer proberen, ben alleen nu erg druk met andere dingen.
Groeten, Karin

S: Selmer series III (nr. 588xxx) en voor de kids een Roy Benson by Dixon (nr. 959xxx; gebogen model) A: Selmer SA80 Serie II (nr. 496xxx) T: Selmer Mark7 \'79 (nr. 291xxx) en een Jupiter 787 voor de boerenkapel Plus: Maestro fluit, Jaeger piccolo, B&M Champion trompet en Indiaase poc

deHerbergier

• Guest
« Reply #41 on: 15 March 2009, 19:08:45 »
Maar eens een update:

Al heel lang weinig meer gedaan met de blokfluit, ocarina en xaphoon. Eigenlijk speel ik alleen nog maar sopraansax... Tja, de sopraan vraagt - net als een 'lastig' kind - veel tijd. Dus...in deze rubriek - multi instrumentalisten - hoor ik niet meer thuis.

Offline Sebo

• Member
  • *
« Reply #42 on: 19 May 2009, 19:54:15 »
Alle Saxhoorns. ( begonnen als klein jochie met een cornet, en via een Euphonium ( beugelbekkie dus een groter mondstuk is dan wel zo comfortabel) en trombone ) via Altsax op Tenorsax terechtgekomen.

speelde ooit ook niet onverdienstelijk elec. orgel, maar das lang gelee........
Tenor Dolnet Belair verzilverd 41******
Brillhart ebolin special/ rico royal

Offline fredconn

• Member
  • *
« Reply #43 on: 01 June 2009, 22:09:38 »
gitaar, bas, ukelele, sax (sop chu '23 , alt Mark VI, Tenor Jupiter 900 artist) bas speel ik nauwelijk meer, wel regelmatig gitaar. Min of meer toevallig sax omdat mijn dochter dit wel eens wilde proberen. Goedkoop altje op internet gekocht. Zoals zo vaak kwamen andere interessen hiertussen. Zelf maar eens proberen en ik was verkocht...
Sopraan Conn Chu Berry 1925
Alt Selmer Mark VI 1964
Tenor Jupiter 900 artist series

Offline k317

• Member
  • *
« Reply #44 on: 03 June 2009, 22:12:29 »
Even een vraagje an mijn mede instrumentalisten: iemand ervaring met de overstap van alt- naar bariton-sax? Zou in mijn geval maar tijdelijk zijn, kan in ieder geval voor een eenmalig optreden een bariton-sax van iemand lenen, maar hoor graag waar ik op kan rekenen!
Alvast dank!
Groeten, Karin