Sopraan en altsax, dwarsfluit, trompet en pockettrompet. En blokfluiten (sopraan) kan ik ook wel.
Ook heb ik thuis een piccolo van het orkest liggen, maar daar kan ik weinig mee. Na 5 min. spelen heb ik geen gevoel meer in mijn kaak.
Rond Kerst heb ik een paar weken op een bariton geoefend, maar dat redde mijn longinhoud niet. Heb vroeger ook tenorsax gespeeld en wat begeleidingswerk op een keyboard en ritmisch slagwerk gedaan.
Op piano kan ik de vlooienmars...... En ooit eens op een harp getokkeld en doedelzak geprobeerd. En er slingert hier thuis ook een gitaar rond, maar ook dat is niets voor mij.
En een jaar klarinet gespeeld, maar dat vond ik veel te ingewikkeld, is allemaal net anders als op de sax/fluit (was toen ook zwanger, dat helpt ook niet echt met het onthouden van nieuwe grepen).
Bugel vind ik ook erg mooi, net als waldhoorn. Wie weet dat het daar ooit nog van komt. Ook van vioolspelen zou ik wel wat meer willen weten. Hobo vind ik ook helemaal het einde, maar als klarinet al niet echt wil lukken, schat ik mijn kansen op een hobo ook erg laag in.
Trompet en fluit is een slechte combinatie wat mij betreft, ook fluit en sax (en dan bedoel ik direct na elkaar spelen). Sax en trompet is een betere combi. Ik vermoed dat mijn embouchure het in ieder geval geen fijne combinatie vind om eerst aan te spannen (Sax, trompet) en daarna juist te moeten ontspannen (fluit). Maar erg vaak heb ik niet afgewisseld, wie weet dat je ook dit kan trainen.