Author Topic: Verhuizing Saxpoint  (Read 9137 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline voltrex

• Member
  • *
Verhuizing Saxpoint
« on: 08 June 2008, 11:39:18 »
Ter informatie
Saxpoint is afgelopen vrijdag verhuisd naar de Deventerweg in Gorssel.Het is een mooie zaak geworden,heel wat groter dan de oude winkel.Alleen zijn de openingstijden wat veranderd. :lol:
Cannonball Vintage Pro, Meyer medium 6, Vandoren Java 3,5

deHerbergier

• Guest
(No subject)
« Reply #1 on: 08 June 2008, 18:12:06 »
Dat is dan weer een gemiste kans hè, Culemborg kan nog wel een goede saxwinkel gebruiken. :lol:

Offline Huibo

• Member
  • *
(No subject)
« Reply #2 on: 09 June 2008, 22:12:13 »
Gorssel?

Ik hield wel een beetje van het mistieke in Epse.
Heb je ooit die dikke, oude eik gezien? Ik ben op weg naar huis nog speciaal uitgestapt om hem aan te raken.
Het gaat er niet om wat je speelt, maar hoe het klinkt

Offline platenspeler

• Member
  • *
(No subject)
« Reply #3 on: 09 June 2008, 23:42:48 »
Quote from: "Huibo"
Gorssel?

Heb je ooit die dikke, oude eik gezien? Ik ben op weg naar huis nog speciaal uitgestapt om hem aan te raken.

Goede nieuws is dat de nieuwe zaak van Saxpoint heel dicht bij de oude ligt. Dus zo dichtbij dat je best die eik nog even kan opzoeken.

Vind 'ie vast leuk ...

Maarten

t: Martin Committee III, Martin HC Committee I a: Martin HC Master, Martin Handcraft, Conn 50M c: Martin Handcraft[/color]

Offline Maaarten

• Member
  • *
    • http://www.flickr.com/photos/48214269@N08/
(No subject)
« Reply #4 on: 10 June 2008, 11:10:58 »
ja ik vond het ook wel leuk zo, die saxen in de schuur enzo.
Erg donker daar 's avonds ook, mooi :D

harpje

• Guest
(No subject)
« Reply #5 on: 10 June 2008, 23:12:50 »
Quote from: "Huibo"
Gorssel?

ik heb de eik nog op de foto gezet. :-D

Offline FB

• Member
  • *
    • http://www.freeblowing.com
(No subject)
« Reply #6 on: 10 June 2008, 23:39:58 »
..hmmm..misschiem maar een eikenboompje planten in mijn tuin..

Offline platenspeler

• Member
  • *
(No subject)
« Reply #7 on: 23 June 2008, 23:38:47 »
Niemand die er al geweest is? Leuk zo'n eik, maar ik wil natuurlijk weten hoe de winkel is geworden.

(Een van de komende weekends ga ik zelf kijken).

Maarten

t: Martin Committee III, Martin HC Committee I a: Martin HC Master, Martin Handcraft, Conn 50M c: Martin Handcraft[/color]

harpje

• Guest
(No subject)
« Reply #8 on: 24 June 2008, 23:45:20 »
wij gaan zaterdag naar saxpoint.

Zoot

• Guest
Re:
« Reply #9 on: 30 July 2008, 17:36:11 »
Quote from: "harpje"
wij gaan zaterdag naar saxpoint.

maar eh eh NIETS te melden :?: .. :cry:  :lol:  :cry: ...... viel het zo errug tegen          :?:            :roll:

Offline Henk de Gans

• Member
  • *
    • http://www.henkdegans.nl
Re: Verhuizing Saxpoint
« Reply #10 on: 02 August 2008, 19:45:05 »
Ik ben er vandaag langs geweest!
Ziet er heel mooi uit, van buiten en van binnen!
We werden ook heel gastvrij ontvangen, en je komt binnen langs de tafel met saxen in de remise :wink:
Dat vind ik op zich wel leuk, dat je een kijkje in de "keuken"krijgt.
Toen mijn vrouw, naar een heel oude koffer wees, werd die gelijk geopend en werd het verhaal waarom die sax daar stond gelijk verteld.
Spontaan en gezellig dus, wel jammer dat je als je eigenlijk niks nodig hebt, vrij snel uitgekeken bent!
Er stonden niet zo heel veel saxofoons!
Zou bijvoorbeeld leuk zijn als er een flinke bak met bladmuziek voor saxofoons zou staan, of cd's enz.
Dit zodat je gewoon effe lekker kunt sfeer proefen en toch wat te scheumen hebt! (scheumen is Hoevelaaks geloof ik voor snuffelen :lol: )
sedert 26-6-2008
Tenorsax: Yamaha YTS 475/Otto Link OLR-404-5*
riet: Fibracell 3.5

Offline platenspeler

• Member
  • *
« Reply #11 on: 02 August 2008, 20:15:24 »
Quote from: "Henk de Gans"
Ik ben er vandaag langs geweest!
Ziet er heel mooi uit, van buiten en van binnen!
....
Spontaan en gezellig dus, wel jammer dat je als je eigenlijk niks nodig hebt, vrij snel uitgekeken bent!
Er stonden niet zo heel veel saxofoons!
...

Dan heb ik je niet gezien, ik ben er later in de middag ook nog even geweest.  Ik weet niet wat je "niet zoveel saxofoons" noemt. Er stonden zeker 5 baritons in de winkel, een kast met sopranen en twee wanden met een rij Altsax boven en Tenor sax eronder.

Bij de saxofoonwinkel hebben ze een kleiner assortiment occasions, maar wel meer nieuwe Selmers, pMauriat etc. Bij Saxpoint is het meestal Cannonball.

Als ik me goed herinner heeft Harry Bakker in Muiderberg wel heel veel nieuwe instrumenten op voorraad.

Wel eens dat de winkel nog een beetje moet worden aangekleed denk ik. De ruimte is best groot en als je een beetje wilt rondstruinen (niet Hoevelaaks) zonder duidelijk doel voor ogen dan lukt dat minder goed dan in de vorige winkel..

Offline Henk de Gans

• Member
  • *
« Reply #12 on: 02 August 2008, 20:36:58 »
Stonden wel heeeeeeeeeeeeeeel mooie altsaxen!
De beker was daarbij veel donkerder als de rest.
Zaten ook van die geweldig mooie parelmoer toetsen op!!
Ik heb mijn vrouw nog een klein beetje geprobeert aan te sporen, zal ik hem kopen VOOR JOU!
Ze trapte er echter niet in  :lol:  :lol:

Zou overigens wel leuk zijn, een gezamelijke hobby!
sedert 26-6-2008

Offline platenspeler

• Member
  • *
« Reply #13 on: 02 August 2008, 21:10:47 »
Ben je niet even in Deventer wezen kijken nou je toch in de buurt was?

Offline Henk de Gans

• Member
  • *
« Reply #14 on: 02 August 2008, 22:04:40 »
jazeker, er was ook nog een boeken festijn in de binnenstad (alhoewel ik meer antiek als boeken gezien heb :wink: ).
Ook een heel mooie zaak, en nog heel gezellig zitten praten met de dame uit een ander topic :
viewtopic.php?f=43&t=1863
Is overigens een zuster van de eigenaar, en heeft in zuidbroek haar eigen reparatie studio.(zit alleen op zaterdag in Deventer).
Ook hier miste ik wat snuffelwaar, zoals cd's en bladmuziek (of ik heb niet goed gekeken!).
En ook hier was het leuk de reparatie afdeling te kunnen zien.
Leuke stad overigens, we hebben er de hele middag heerlijk rondgekeken (zelfs de toren beklommen).
Wat ik al helemaal leuk vond, was de grote verscheidenheid in allerlei leuke en kleine winkeltjes (niet zo'n eenheids worst als in de meeste steden).
De saxofoonwinkel is er daar een van!
Hebben overigens het advies van gratis parkeren opgevolgd, en zijn met het pontveer overgestoken wat ook heel leuk is!
sedert 26-6-2008