Author Topic: Groot versus klein, of hoe een kleine winkel groot kan zijn.  (Read 7063 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline Pieter

• Member
  • *
(No subject)
« Reply #15 on: 24 June 2008, 08:03:36 »
Het inspelen van een sax is niet meer dan het inslijten van de nieuwe kurkjes en viltjes en het zetten van de bepaalde onderdelen, door het gebruik. Dat gebeurt eigenlijk altijd na vervanging van onderdelen.
Maar echt ik heb nog nooit gehoord dat een sax na een poosje speelt ineens heel anders gaat klinken...dat zou wat zijn zeg, moet je ze eerst allemaal een half jar bespelen voor je weet wat je koopt.

Ik ken ook een cons docent die zijn  sax heeft laten cryodingensen.....maar daar haalt toch eigenlijk iedereen zijn schouders over op.

Ik denk dat Daan gelijk heeft, Het zit allemaal tussen je oren. :-D
Het mooiste van saxofoon spelen is de gelegenheid die je hebt gekregen om saxofoon te leren spelen.

Offline JazZeus

• Member
  • *
(No subject)
« Reply #16 on: 24 June 2008, 23:31:30 »
Quote from: "FB"
Even een nuance:
stel je bent een kleine winkel en verkoopt saxen die je eerst zelf hebt moeten betalen. Dan heb je dus bij wijze van 15 saxen staan die jouw eigendom zijn en uiteindelijk binnen een bepaalde tijd moeten worden verkocht, anders kun je je tent wel sluiten.Die saxen zijn al betaald. Ik kan mij er iets bij voorstellen dat je dan enigszins terughoudend kan zijn in het door Jan en Alleman laten bespelen van die saxen.
Iedereen wil een nieuwe sax die ook werkelijk nieuw is.
En als je geen 100 saxen in een jaar verkoopt is ieder schade aan een nieuwe sax een schadepost..en daar moet je als kleine winkel niet te veel van hebben.
Hoeveel mensen zitten er niet aan de nek te wrikken ipv te draaien met beleid? Dus even als winkelier het mondstuk er op zetten zie ik gewoon als zorg voor je eigendom.

Ik ben het met Pieter eens. Ik vind het niet chique naar je klanten toe om ze constant op de lip te gaan zitten. Een sax kopen is anders dan een wasmachine kopen. Bij een sax wil je zelf de sax vinden die goed voelt, en bij een wasmachine wil je gewoon dat die verkoper vertelt wat er mogelijk is en dan kies je de beste deal. Wat het instaleren van de mondstukken betreft; ik vind dat je als verkoper er gewoon op moet vertrouwen dat de klant weet hoe dat werkt. Verder kun je natuurlijk wel gewoon het 'slopen is kopen'-systeem aanhouden.
Selmer Serie III
Meyer 6
Rico La Voz Medium Hard

Offline FB

• Member
  • *
    • http://www.freeblowing.com
(No subject)
« Reply #17 on: 24 June 2008, 23:37:24 »
Ik ben het met jullie eens, maar ik KAN mij de houding indenken. Niet dat ik die heb trouwens hoor.
Als ondernemer loop je risico, daarvoor ben je ondernemer.