Author Topic: Selmer Saxofoondag 6 september  (Read 6595 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline Huibo

• Member
  • *
Re: Selmer Saxofoondag 6 september
« Reply #30 on: 08 September 2008, 18:52:24 »
Jammer van de reacties hierboven, maar zijn er op deze saxofoondag mensen geweest die hierover iets (leuks hoop ik ) kunnen meededelen?
Ik had er graag heengegaan, maar het is me niet gelukt.
(en een beetje positief svp, het is geen telefoongesprekje)
Huibo
Het gaat er niet om wat je speelt, maar hoe het klinkt

Offline saxtammie

• Member
  • *
    • http://www.saxtammie.come2me.nl
« Reply #31 on: 08 September 2008, 19:04:24 »
Ja, ik ben geweest! Inderdaad jammer van de negatieve reacties, maar ieder mag natuurlijk zijn mening zeggen. Ik, en degene met wie ik geweest ben, vonden het echt super! Heel leuk om met allemaal saxofonisten muziek te maken :D  en zo veel goede, handige, leuke tips!! En nieuwe ervaringen, ik lees natuurlijk (hier) wel eens over multiphonics, toptones enz., maar ik had er eigenlijk nog nooit iets mee gedaan! Ook de dingen die Johan gespeeld heeft, geweldig!

En Maike, niet aan gedacht om te zeggen wie ik was, maar hoe vond jij het? Wie was jij? Ik één van de twee die een shirtje aanhad met muzieknootjes, misschien heb ik je wel gesproken, geen idee.

En om nog even terug te komen op een berichtje een heel stuk terug met de vraag: 'waarom in Puiflijk?' Dat vroeg ik me ook af, maar het bleek dat het orkest van Puiflijk 100 jaar bestond.

Offline Maike

• Member
  • *
« Reply #32 on: 08 September 2008, 19:41:04 »
Quote from: "saxtammie"
En Maike, niet aan gedacht om te zeggen wie ik was, maar hoe vond jij het? Wie was jij? Ik één van de twee die een shirtje aanhad met muzieknootjes, misschien heb ik je wel gesproken, geen idee.

Hoi...ik vond het ook een geweldig leuke dag. En ik zat precies achter jullie twee!! Mijn buurvrouw Elze is naast jullie gaan ziten na de koffiepauze, omdat jullie partijen hetzelfde waren. Stuur even een mailadres, mijn zusje heeft een paar foto's gemaakt waar jullie ook op staan. Leuk om te hebben toch?
Ik had trouwens een felgroen shirt aan (met in zwart en zilver wat vrouwen erop).

Groetjes,
Maike

Offline Maaarten

• Member
  • *
    • http://www.flickr.com/photos/48214269@N08/
« Reply #33 on: 09 September 2008, 00:20:15 »
Ik heb mijn reactie van half juli even doorgelezen. Ik moet zeggen dat ik op zijn minst schrik van de bewoordingen die ik gebruikt heb. :oops: Het komt gewoon onbeleefd, grievend, en vooringenomen over.

Ik ben om te beginnen al een verkeerde weg ingeslagen door over anderen te oordelen op een negatieve manier. Ik bedoelde niets persoonlijk, maar nu ik lees dat ik woorden als 'velen' en 'de meesten' heb gebruikt is het natuurlijk logisch dat je je aangesproken voelt, ongeacht wie je bent.
(Ik heb niet het recht om de kritiek die ik op mezelf heb zomaar even op anderen te projecteren)

Daar komt bij dat ik de reactie van maxsax niet goed gelezen had op alle punten(ik ben het er eigenlijk niet zo mee eens, o.a. met die deceptie), en nogal overdreven heb over dat het vals klonk enzo(ja ik speelde zelf niet geconcentreerd ook op het laatst, en we waren nu eenmaal met een grote groep, dat is moeilijk stemmen).
 Ja, er werden wat voortekentjes gemist, gebeurt mij als ik een stuk niet ken, dacht ik, maar ik vergeet ook als ik geoefend heb wat voortekens.

Ik neem in elk geval die post terug, en bied voor zover mogelijk mijn excuses aan. Gezegd is helaas gezegd(ik weet het). Ik ben met mijn ongenuanceerde spreekstijl(geblaat kun je wel zeggen) die ik weleens hanteer hier nogal flink op de koffie gekomen nu dus.

deHerbergier

• Guest
« Reply #34 on: 09 September 2008, 08:47:34 »
Quote from: "saxtammie"
En om nog even terug te komen op een berichtje een heel stuk terug met de vraag: 'waarom in Puiflijk?' Dat vroeg ik me ook af, maar het bleek dat het orkest van Puiflijk 100 jaar bestond.

Pff, als dat de reden is om in een door vrijwel niemand bekend staand 'gehucht' te gaan zitten konden ze beter naar Culemborg komen, onze harmonie bestond namelijk 120 jaar. :) Had ons toch al te gekke feest een aardig extra gegeven...  =D>

Offline Maaarten

• Member
  • *
« Reply #35 on: 09 September 2008, 20:23:31 »
fotos staan op de site:

www.eendrachtafferden.nl

harpje

• Guest
« Reply #36 on: 11 September 2008, 16:16:27 »
hahaha vooral dames op de sopjes en de alten en hoe meer je naar achteren gaat, tenoren en bari's, hoe meer mannen je ziet :-D

Offline Maaarten

• Member
  • *
« Reply #37 on: 11 September 2008, 17:45:02 »
die sop rechtsvooraan speelde erg mooi een hoge tonen solo ofzo  :o

Er was trouwens 1 vrouw met een bariton, het kan dus prima

Offline Ellis11

• Member
  • *
Re: Re:
« Reply #38 on: 11 September 2008, 20:56:18 »
Quote from: "Maaarten"
Quote from: "Ellis11"
Quote from: "maxsax"
Die selmer saxofoondagen onder leiding van johan v.d. Linden, vind ik een beetje de decpetie van de eeuw... quote]

Niet alleen de deceptie van de eeuw, het is een ondanks dat hij fantastisch speelt ook de EIK..... van de eeuw. Sorry hoor maar ik kon het even niet laten  :twisted:

leg eens uit?

Ach, later we het er maar op houden dat zijn sociale gaven vervangen zijn door zijn muzikale gaven    :-D

Offline Maaarten

• Member
  • *
« Reply #39 on: 11 September 2008, 21:20:14 »
ah zo

Offline Pieter

• Member
  • *
« Reply #40 on: 11 September 2008, 21:38:51 »
Ik vind niet dat er wat mis is met Johan, zeker zijn inzet op deze dagen is fenomenaal, en hij staat iedereen heel vriendelijk te woord. Wanneer hij prive les geeft moet hij onomwonden kunnen zeggen wat er mis is, dus als docent zal hij meer eisen stellen, maar dat heeft wat mij betreft niets te maken met het ontbreken vansociale vaardigheden.

Beetje flauw om dit soort ongenuanceerde kritiek te spuiten terwijl iedereen maar moet raden waar het vandaan komt.
Het mooiste van saxofoon spelen is de gelegenheid die je hebt gekregen om saxofoon te leren spelen.

Offline Maaarten

• Member
  • *
« Reply #41 on: 11 September 2008, 21:42:14 »
ja negatief praten over de persoonlijkheid van een ander is sowieso beetje not-done vind ik. (ja ik vroeg om uitleg ja, had ik niet moeten doen hehe, je onderbouwt het helaas niet zo denderend, ik hoor liever wat concreets dan hij is dit, hij is dat)
Zeg 't 'm recht in zijn gezicht, als je 'm niet mag. Zul je vast ook wel doen, maar dit vind ik niet echt gezellig.

Ik kijk bij zo iemand vooral naar wat voor werk ie doet. Dat doet ie goed. Ik heb 'm niet naar meegemaakt in elk geval.

Hij zei dat ik iets goed speelde, maar ging daar niet op door. Hij is snel heel kritisch, dat spreekt mij wel aan.

Offline Ellis11

• Member
  • *
« Reply #42 on: 11 September 2008, 22:58:31 »
Quote from: "Maaarten"
ja negatief praten over de persoonlijkheid van een ander is sowieso beetje not-done vind ik. (ja ik vroeg om uitleg ja, had ik niet moeten doen hehe, je onderbouwt het helaas niet zo denderend, ik hoor liever wat concreets dan hij is dit, hij is dat)
Zeg 't 'm recht in zijn gezicht, als je 'm niet mag. Zul je vast ook wel doen, maar dit vind ik niet echt gezellig.

Ik kijk bij zo iemand vooral naar wat voor werk ie doet. Dat doet ie goed. Ik heb 'm niet naar meegemaakt in elk geval.

Hij zei dat ik iets goed speelde, maar ging daar niet op door. Hij is snel heel kritisch, dat spreekt mij wel aan.

Nou, daar gaan we dan maar,

ik hield het juist wat oppervlakkig door niet te veel met modder te gooien. Kan hier alle details wel neerkalken maar juist dat lijkt me nu net te ver gaan. Ik hoef jullie niet te overtuigen van mijn mening. Het begon gewoon als een snerende opmerking, geboren uit een nog dun overgebleven laagje frustratie {uit het verleden} en had verwacht dat het daarbij zou blijven.

Daarnaast heeft mijn mening over hem juist geen gestalte gekregen door zijn muzikale vermogen, kritiek op mijn spel of anderzins. Ook ik vind hem als musicus bijna onovertroffen en kan ik nog steeds genieten van zijn spel. Laat onverlet dat ik zijn gedrag/communicatiestijl {en niet eens naar mij} als zeer denigrerend heb ervaren. Wellicht dat anderen dat niet zo hebben ervaren, dat kan en is verder ook prima, maar die dingen zijn in mijn optiek wel te scheiden.

Ook zie ik niet in waarom ik dat hier niet zou mogen ventileren. Ik ventileer het niet als een feit maar als mijn mening, dat is wel een verschil.

Offline Maaarten

• Member
  • *
« Reply #43 on: 12 September 2008, 11:42:48 »
duidelijk, dit moet je kunnen zeggen :D
Ik oordeel alleen wel met mijn eigen waarnemingen

Offline Ellis11

• Member
  • *