"stinkende" sax

Started by strangersinthenight, 29 June 2008, 10:32:16

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

strangersinthenight

Door examens en toestanden had ik zeker een maand niet meer op mijn sax geblazen. Maar nu ik verleden week mijn koffer open deed stonk mijn sax. Niet dat het echt walgelijk is maar toch: zo een oude muffe geur. Iemand tips om je sax(en saxkoffer) lekker te laten ruiken?

FB

Het is mooi weer...beide luchten.
Volgende keer sax droog in koffer, koffer niet helemaal afsluiten en niet in vochtige omgeving zetten ( o ja, liefst ook muis vrij).
TopSax saxofoons
http://www.freeblowing.com

Shofar

Quote from: "strangersinthenight"Door examens en toestanden had ik zeker een maand niet meer op mijn sax geblazen. Maar nu ik verleden week mijn koffer open deed stonk mijn sax. Niet dat het echt walgelijk is maar toch: zo een oude muffe geur. Iemand tips om je sax(en saxkoffer) lekker te laten ruiken?

Misschien ook es effe je sax met een doortrekwisser reinigen na het spelen en niet zeiknat laten :-)
Wil je iets weten, specifieke vragen? Contacteer me rechtstreeks - ik volg niet altijd alle berichten op!
I play Adolphe Sax & Cie tenor Dinant - Conn Ladyface alt - belachelijk veel soorten mondstukken, rieten en rietbinders

Jeroen Conn

Waarschijnlijk is het je koffer die zo stinkt. Veel luchten en niet te lang de sax in de afgesloten koffer laten.
Alt: Buescher True Tone
Tenor: Buescher Big B; Conn Ladyface

strangersinthenight

Daar aan lag het niet, hij wordt altijd goed gekuist na afloop. Tis een Naked Lady, en voor mijn madam draag ik zorg hé :-) .
De geur is combinatie "oude sax" en "de nieuwe kunststofgeur van mijn koffer". Dus na maand muf geurtje. Niemand geen tips om op korte termijn de koffer en de sax lekker te laten ruiken?

Shofar

Quote from: "strangersinthenight"Daar aan lag het niet, hij wordt altijd goed gekuist na afloop. Tis een Naked Lady, en voor mijn madam draag ik zorg hé :-)
Wil je iets weten, specifieke vragen? Contacteer me rechtstreeks - ik volg niet altijd alle berichten op!
I play Adolphe Sax & Cie tenor Dinant - Conn Ladyface alt - belachelijk veel soorten mondstukken, rieten en rietbinders

Ben Rodenburg

Quote from: "strangersinthenight"Daar aan lag het niet, hij wordt altijd goed gekuist na afloop. Tis een Naked Lady, en voor mijn madam draag ik zorg hé :-) .
De geur is combinatie "oude sax" en "de nieuwe kunststofgeur van mijn koffer". Dus na maand muf geurtje. Niemand geen tips om op korte termijn de koffer en de sax lekker te laten ruiken?

misschien vragen aan de naked lady of ze dr benen bij elkaar doet?
Sopraan: Yamaha YSS875S, JodyJazz HR*Alt: Selmer Supreme, Le Monde Satellite Brass. Drake NY Tenor: Selmer Mark VI 180xxx, Le Monde Satellite Brass. Retro Revival Super D Bariton: Selmer Mark VI 154xxx, Drake CCII

Pieter

Het mooiste van saxofoon spelen is de gelegenheid die je hebt gekregen om saxofoon te leren spelen.

Maaarten

whehe wat respectloos! :-D

Tom

Maar wel leuk :lol:
Selmer Reference 54 Tenor. OL. stm. NY.6*/ BL. 100/2.sms Duckbill. Lebayle metal Jazz 7.
Buffet Crampon (Evette) Alt. Zinner (Ed Sperber) 5*. Vandoren Jazz 2,5.

Anacho

Mijn Conn basklarinetkoffer ruikt zooo lekker  :-D je ruikt gewoon historie, prachtig...

Shofar

Quote from: "saxy-benny"misschien vragen aan de naked lady of ze dr benen bij elkaar doet?

Iedereen dacht het maar durfde het niet uit te spreken  :-D

FB

Dat lijkt mij nogal overdreven..`iedereen dacht het`
gezien de samenstelling van de leden..
 :shock:
TopSax saxofoons
http://www.freeblowing.com

Shofar

Quote from: "FB"Dat lijkt mij nogal overdreven..`iedereen dacht het`
gezien de samenstelling van de leden..
 :shock:

Héhéh: Elk MANNELIJK lid van dit forum dacht het  :-D

Maaarten

ik niet, maarja ik denk ook niet veel op het moment :-D