Author Topic: JazzPoster  (Read 3777 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline JazZeus

• Member
  • *
JazzPoster
« on: 05 July 2008, 01:00:12 »
Per 20 augustus ga ik het oosten van ons land onveilig maken. Ik heb een kamer gevonden in de stad waar ik ga studeren: Enschede. Om die kamer een beetje op te fleuren ben ik op zoek naar een paar flinke posters.

Waar ik aan zat te denken zijn van die grote doeken (3 bij 2 meter ofzo) met Jazzmuzikanten erop. In mijn ideaalbeeld zwart-wit. Je ziet ze volgens mij ook wel hangen bij grote jazzfestivals.

Foto moet qua sfeer iets zijn als deze.

Of deze.

Is er iemand met enig idee hoe je aan zo'n ding komt? Connectie's, ideeën, alles is welkom.
Selmer Serie III
Meyer 6
Rico La Voz Medium Hard

Zoot

• Guest
(No subject)
« Reply #1 on: 05 July 2008, 21:27:59 »
de foto's heb je al......... laat ze afdrukken op een banner en klaar ben je... ( een reclamedrukwerkbedrijf kan dat en de prijs zal je erg meevallen )

Offline Maaarten

• Member
  • *
    • http://www.flickr.com/photos/48214269@N08/
(No subject)
« Reply #2 on: 06 July 2008, 00:40:02 »
dat zijn mooie foto's :-D

Coltrane, geweldig

Offline EelcoW

• Member
  • *
(No subject)
« Reply #3 on: 06 July 2008, 08:53:47 »
Quote from: "Zoot"
de foto's heb je al......... laat ze afdrukken op een banner en klaar ben je... ( een reclamedrukwerkbedrijf kan dat en de prijs zal je erg meevallen )

De resolutie van deze foto's (ook van de resolutie van de foto's die op internet staan) is veel te laag om een mooie poster van te maken.

Offline Daan

• Member
  • *
  • sopraan, alt en tenor
(No subject)
« Reply #4 on: 06 July 2008, 10:39:47 »
Lamin´art in IJsselstein is een bedrijf die van die posters maakt. Op hout, speciale manier volgens mij. Maar daar hangt wel een aardig prijskaartje aan...

Lamin Art

Hun jazzsite:
Wall that jazz
"Hij/zij die vraagt lijkt dom, hij/zij die niet vraagt blijft het."

Offline JazZeus

• Member
  • *
(No subject)
« Reply #5 on: 06 July 2008, 11:36:52 »
Quote from: "Daan"
Lamin´art in IJsselstein is een bedrijf die van die posters maakt. Op hout, speciale manier volgens mij. Maar daar hangt wel een aardig prijskaartje aan...

Lamin Art

Hun jazzsite:
Wall that jazz

Thanks!

Waarschijnlijk had ik dit ook kunnen vinden met een beetje googlen, maar daar kom ik dan weer niet op. Jammer dat ze zo duur zijn.
Selmer Serie III
Meyer 6
Rico La Voz Medium Hard

Zoot

• Guest
Re: JazzPoster
« Reply #6 on: 15 July 2008, 22:34:55 »
.. :o ...Heb er even een prijslijstje bij gehaald....... :o     90 x 160 voor net geen  :lol: 110 euro............

Offline JazZeus

• Member
  • *
« Reply #7 on: 16 July 2008, 00:05:13 »
Het is onbetaalbaar, ik heb bedacht dat ik dit maar als een lange termijn project ga zien. Gewoon 'speuren' naar leftovers van Jazzfestivals en dergelijke. Ik was zondag ff in m'n kamer (waarvan ik vandaag voor het eerst huur heb betaald, ben er nog niet helemaal uit of dat een feestelijk moment moet zijn) en er hing een mooie poster van Yolanthe Kabau van Kasbergen in weinig kleding, dus die hangt er mooi totdat er beter komt.
Selmer Serie III
Meyer 6
Rico La Voz Medium Hard

Offline Maaarten

• Member
  • *
    • http://www.flickr.com/photos/48214269@N08/
« Reply #8 on: 16 July 2008, 01:15:27 »
ik wou ook zo graag een mooie mondriaan repro. Toch maar niet

Offline Daan

• Member
  • *
  • sopraan, alt en tenor
« Reply #9 on: 16 July 2008, 09:00:22 »
Quote from: "Zoot"
..  ...Heb er even een prijslijstje bij gehaald.......  90 x 160 voor net geen  110 euro............

Tja, die prijs hield mij ook tegen  :?

Quote from: "Maaarten"
ik wou ook zo graag een mooie mondriaan repro. Toch maar niet

Zelf maken :P , ik heb zelf een hekel aan schilderen...
"Hij/zij die vraagt lijkt dom, hij/zij die niet vraagt blijft het."

Offline FB

• Member
  • *
    • http://www.freeblowing.com
« Reply #10 on: 19 July 2008, 23:08:24 »
Beetje creatief zijn: grote lijst bij IKEA kopen, fotoos van Internet halen (ja die zijn niet goed om op te blazen), zw/wit afdrukken op goed papier (A4) en met een aantal de lijst vullen...
Ik heb ooit eens een grote poster van Mina Hagen (wie?) gescoord bij een platenzaak.
Enschede, heb ik ook `gestudeerd`..vond het niet de leukste stad (toen).

harpje

• Guest
« Reply #11 on: 19 July 2008, 23:30:12 »
Quote from: "FB"
Ik heb ooit eens een grote poster van Mina Hagen (wie?) gescoord bij een platenzaak.
We mogen toch hopen dat je unbeschreiblich weiblich NINA HAGEN bedoeld he  :D

Offline maxsax

• Member
  • *
    • http://www.inventielke.nl
« Reply #12 on: 20 July 2008, 09:24:27 »
Je kunt ook bij de hema foto's laten afdrukken op behang!
Dan kan de foto zo groot worden als jij wil...

Succes
Yamaha 475 sopraan, vandoren S35 V5, francois louis lig, gonzalez 3
Selmer Serie II altsax, Lebayle Metal Jazz LR, Saxxas lig,  Vandoren Java 2,5
Selmer Serie II Tenorsax, Ottolink 7*, BG revelation jazz lig, Vandoren Java 3,5

Offline Huibo

• Member
  • *
« Reply #13 on: 20 July 2008, 09:26:40 »
Bij ons op het werk geprobeerd de fotootjes op te blazen naar A2. Helaas is de kwaliteit van het apparaat niet goed genoeg (het gaf in de zwarting allemaal lange witte strepen).
Maar het werden mooie pixelige posters (die helaas door de strepen onbruikbaar zijn).

(fotootje in Irfanview scherper maken -picture/sharpen-, uitprinten op A4 -het is dan al wat blokkerig, maar goed herkenbaar- en dan vergroten op de copier: voila, behang!)

Ga naar een copy shop, en vraag wat ze daar voor je kunnen doen,
Groeten,
Huibo
Het gaat er niet om wat je speelt, maar hoe het klinkt

Offline Sambo42

• Member
  • *
    • http://www.lamistad.be
« Reply #14 on: 12 August 2008, 19:46:52 »
Hoi iedereen,

Misschien een minder tof idee, maar ik heb het alleszins meteen besteld:

http://www.selmer.fr/ doorklikken naar 'Boutique' dan naar 'Selmer Publishing' en daar heb je 2 mooie grote posters voor op je kamer (of waar dan ook) te hangen. Ze kosten 5 euro en ik dacht iets van een 17 euro portokosten. Idd veel geld die portokosten, maar als je nu meteen ook wat boeken, t-shirts e.d. koopt via de website, om eventueel verder te verkopen (om dan nog maar te zwijgen over de winst die je erop kan maken  :-D ) aan vrienden en/of collega saxlovers, dan haal je die er snel uit.
Waarschijnlijk hebben andere manufacturers ook wel dergelijke posters?

Grtz
Sam