Jawel... maar het karakter van een toeter veranderd zowiezo na een revisie.
Even terug naar mijn altje. Ding kwam uit een erfenis en had een jaar of 15 op zolder gelegen. Zag er niet meer uit en was ook niet meer speelbaar maar wel compleet met koffer, origineel mondstuk, alle facturen etc.. Sterker nog, ik dacht doordat ie zwart uitgeslagen was, dat ie verzilverd was. Inmiddels is ie gepoetst en bleek ie verguld te zijn, zit nu weer voor de helft in elkaar en ziet er weer goed uit.
Dan is ie weer speelbaar en feitelijk als nieuw. Zou hij niet bevallen dan verkoop je zo'n ding gewoon weer.
Stel dat een revisie Euro 500 kost. Plus Euro 175 voor aankoop is Euro 675,00 totaal.
Verkoopprijs ligt een stuk hoger, vooral als ie net gereviseerd is. 't Is een Handcraft serie III en verguld dus daar maak ik me echt geen zorgen over.
Het hangt echt sterk van de situatie af (en natuurlijk gezond verstand) of je ongetest koopt of niet.
Ik geloof dat het zeker belangrijk is, dat als zo'n toeter niet bevalt, je 'm makkelijk kwijt kunt zonder dat je verlies draait. Maar de andere kant van het verhaal, want we zijn aan het doemdenken, als zo'n toeter wel goed speelt en je hebt feitelijk voor een prikkie een bere fijne toeter... dan is dat toch een kick