Author Topic: SAX KOPEN ZONDER TE TESTEN  (Read 16536 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline Pieter

• Member
  • *
Re: SAX KOPEN ZONDER TE TESTEN
« Reply #45 on: 31 July 2008, 14:57:22 »
Quote from: "deHerbergier"
En als je die ellende van tevoren niet ziet is het weer een miskoop. Maar daar gaan we even van uit dat we dat inmiddels wel kunnen zien :)

Tsja.....laten we zeggen dat de afgelopen jaren mij hebben geleerd dat het niet geheel onterecht is om daar aan te twijfelen....
Het mooiste van saxofoon spelen is de gelegenheid die je hebt gekregen om saxofoon te leren spelen.

Offline platenspeler

• Member
  • *
« Reply #46 on: 07 August 2008, 19:58:17 »
Laatst een Martin HC Committee gekocht op eBay voor wènig. Toen ik de koffer opendeed schrok ik me rot: Deels rood verweerd, behoorlijk groen uitgeslagen, en door de vorige eigenaar weer "mooi" gemaakt door met goudspray verf werkelijk alles lekker in te spuiten (en dan heb ik het nog niet over de onvervalste lijklucht die uit de koffer kwam).
Van dichtbij dus behoorlijk anders dan op de foto´s en beschrijving.

Net als Anacho dus maar iets teruggevraagd (en gekregen) want dit was toch anders dan een "Sax in goede conditie".

Ik heb hem vervolgens uit elkaar gehaald (alleen de veren die nog goed waren laten zitten) en daarna met een metaalspons voorzichtig ontdaan van de meeste rommel. Daarna met koperpoets opgepoetst, veren, kurk(jes) en polsters vervangen en weer in elkaar gezet.

Tenslotte de vakman gevraagd de sax weer lekker af te regelen. Ik ben wel blij met het resultaat, en de klank is prima. Toch ben ik wat voorzichtiger geworden, want voor hetzelfde geld was hij ook nog eens niet compleet geweest. Kijk zo was hij na wat schoonmaken bij aankomst:

En zo issie nu:

Maarten

t: Martin Committee III, Martin HC Committee I a: Martin HC Master, Martin Handcraft, Conn 50M c: Martin Handcraft[/color]

deHerbergier

• Guest
« Reply #47 on: 07 August 2008, 20:07:48 »
Quote from: "Pieter"
En als je die ellende van tevoren niet ziet is het weer een miskoop. Maar daar gaan we even van uit dat we dat inmiddels wel kunnen zien :)

Tsja.....laten we zeggen dat de afgelopen jaren mij hebben geleerd dat het niet geheel onterecht is om daar aan te twijfelen....

Je realiseert je neem ik aan dat zo'n opmerking op veel manieren is uit te leggen. Ik ga er even vanuit dat je het over jezelf hebt. :)

Offline FB

• Member
  • *
    • http://www.freeblowing.com
« Reply #48 on: 07 August 2008, 22:06:52 »
Quote from: deHerbergier
Quote from: Pieter
Quote from: deHerbergier

Je realiseert je neem ik aan dat zo'n opmerking op veel manieren is uit te leggen. Ik ga er even vanuit dat je het over jezelf hebt. :)
Ik ben bang van niet..

deHerbergier

• Guest
« Reply #49 on: 08 August 2008, 08:40:54 »
Quote from: "FB"
Quote from: "Pieter"

Ik ben bang van niet..

Taalkundig gezien heeft hij het dan over mij. En dat klopt dan ook weer niet want ik ken pieter niet langer dan dat ik op dit forum zit (nu 6 mnd en 2 dgn) en dat zijn geen jaren. :) Dus Pieter, verklaar je nader...

Offline Daan

• Member
  • *
  • sopraan, alt en tenor
« Reply #50 on: 08 August 2008, 18:19:26 »
Quote from: "Maarten"
Ik heb hem vervolgens uit elkaar gehaald (alleen de veren die nog goed waren laten zitten) en daarna met een metaalspons voorzichtig ontdaan van de meeste rommel. Daarna met koperpoets opgepoetst, veren, kurk(jes) en polsters vervangen en weer in elkaar gezet.

Wat bedoel je eigenlijk met een metaalspons?

Het is natuurlijk heel dubbel dit onderwerp. In principe is alles te begrijpen.

Je kan het niet bepalen via internet hoe de sax klinkt en hoe de staat is.
Maar redenen om het juist wel te doen zou dan zijn als de sax zo cheap is voor een erkend merk, dan is het heel aantrekkelijk. Het is natuurlijk hoe wordt een product aangeboden.
Bij mensen die verkopen van sites is dat alleen al heel verschillend. Als je Henk bv. vergelijkt met een andere aanbieder op het internet dan weet je al het volgende. Dat je bij Henk wel de service krijgt en de garantie en bij de ander niet. Dan moet de ander wel heel gigantisch laag zitten in de prijs wil je daarvan kopen.

Ik blijf het raar vinden om bepaalde producten via internet te kopen. Ik laat wel vakliteratuur uit Amerika en Duitsland komen maar dingen als schoenen en kleding niet. Dat wil ik gewoon passen en dat geldt bij mij voor een sax ook. Nouja ok, ik bestel mijn rieten ook via internet  :-D  .
Je kan gewoon niet gelijk zien wat een sax mankeert van afbeeldingen van internet.

Wat leesvoer: http://www.saxophone.org/buyersguide/9.html
"Hij/zij die vraagt lijkt dom, hij/zij die niet vraagt blijft het."

Offline Thijs Leuven

• Member
  • *
    • http://www.myspace.com/thijsleuven
« Reply #51 on: 08 August 2008, 21:02:51 »
Alt: Conn New Wonder 1924 Tenor: Buescher Aristocrat 1951 Bariton: Besson uit de jaren '60  En een hele zwik effecten...