Ik ben gisteren op de uitmarkt geweest, en hier een samenvatting van mijn belevenissen!
Als eerste (en ook voor de eerste keer!) zijn we (ondertekende en twee broers en twee neven) aanbeland in het BIMHUIS waar de Holland Bigband een optreden gaf! Geweldig optreden, we genoten met volle teugen, jammer dat een half uur zo snel voorbij is! Snel nog een cd gekocht van deze bigband! Een bijzonder gebouw overigens dat muziekgebouw aan het ij, je werd een beetje gek in het hoofd in de centrale hal van de muzikale uitspattingen van wat plafond lampen, maar verder indrukwekkend :lol:
Vervolgens zijn we weer naar binnen gegaan in het BIMHUIS (ja, je moet elke keer de zaal uit via de nooduitgang, om dan de trappen weer naar boven te beklimmen en te wachten tot de zaal open gaat) voor een optreden van Susanne Alt Quartet! In een woord genieten! Gelijk 2 cd's aangeschaft die ze ook nog tekende
Daarna zijn we langs alle kramen gesjokt, richting de hoofdtribune, het UPC podium. We wilden daar het koninklijk concert gebouw orkest beluisteren. Lekker een uurtje gebakken in de zon, want ze begonnen wegens de warmte een half uur later. De rest was een beetje JAMMER, ik vond de geluids kwaliteit belabbert!!Gelukkig vond de rest van het gezelschap dit ook (naast een weinig aansprekende muziek keuze), en gingen we op weg naar het totaal nieuwe concervatorium van Amsterdam voor een optreden van Aurelia Saxofoon Kwartet. Lekker in de fonkelnieuwe Bernard Haitinkzaal met airco!! Indrukwekkende muziek gehoord van dit kwartet, wat zeker op zeer hoog niveau speelt! Ze deelden ook nog wat gratis cd's uit, waar ik er een van gescoord heb, dus prima!
We wilden toen naar pakhuis de Zwijger, maar dit zat stampvol! Vermoeid en met zere benen en voeten besloten we toen dus maar richting station te sjokken , en nog even het BIMHUIS aan te doen. Gezien bovenstaande tips (lezen is moeilijk), kwamen we "toevallig" bij het optreden van Tineke Postma. Tot onze verrassing een saxofoniste, we hadden eigenlijk geen idee! Maar wel een leuke verrassing, zeker een aanrader!
Het werd dus echt een saxofoondagje!
Een echte aanrader dus die Uitmarkt, je ziet en hoort nog eens wat bands, die je anders niet zo gauw zou ontdekken! We hebben ons dan ook vast voorgenomen wat vaker het BIMHUIS te bezoeken. Ook de uitmarkt van volgend jaar staat vast in de agenda, we gaan dan echer wat selectiever te werk (nu zijn we uiteindelijk wel 4 keer het hele traject gelopen, met zere benen als gevolg :lol: ). We hebben ons dan voorgenomen tussen Bimhuis en concervatorium te bewegen, en niet verder!