Author Topic: Uitmarkt 2008  (Read 1703 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline Henk de Gans

• Member
  • *
    • http://www.henkdegans.nl
Uitmarkt 2008
« on: 07 August 2008, 17:57:56 »
29-30 en 31 augustus is er in Amsterdam weer de UITMARKT.
Er komen tal van artiesten, zie daarvoor op de website van de UITMARKT http://www.uitmarkt.nl/

Ik ben van plan op zaterdag te gaan, en vond in de agenda in ieder geval een optreden van het AURELIA SAXOFOON KWARTET (klassieke muziek).
Wie heeft er nog meer tips voor die dag, om eens een goede saxofonist te horen?
Ik ken er nog niet zo veel, al helemaal niet uit de jazz wereld, dus houd me aanbevolen!
sedert 26-6-2008
Tenorsax: Yamaha YTS 475/Otto Link OLR-404-5*
riet: Fibracell 3.5

Offline JazZeus

• Member
  • *
Re: Uitmarkt 2008
« Reply #1 on: 07 August 2008, 22:02:07 »
Aurelia Saxofoonkwartet is een goede keuze. Ik ken leden uit het kwartet persoonlijk en alleen vanwege het enthousiasme zijn ze aan te raden.

Voor het Jazzwereldje denk ik gelijk aan het Bimhuis. Zaterdag is daar 's middags onder andere de Holland BigBand onder leiding van Loet van der Lee (nog een kennis), en het Suzanne Alt kwartet. Beide zeer aan te raden. Dan even een hapje eten en om half negen weer terug voor Tineke Postma.

En daarna, tja, je kunt een paar stappen op de dansvloer zetten Pakhuis de Zwijger waar door stichting Jazz Impuls heuse turn-tabel-jazz ten gehore wordt gebracht, volgens hen de toekomst en heropleving van de jazz. Maar volgens mij ligt de toekomst van de jazz in de geschiedenis.
Selmer Serie III
Meyer 6
Rico La Voz Medium Hard

Offline Henk de Gans

• Member
  • *
« Reply #2 on: 07 August 2008, 22:29:24 »
Quote from: "JazZeus"
Aurelia Saxofoonkwartet is een goede keuze. Ik ken leden uit het kwartet persoonlijk en alleen vanwege het enthousiasme zijn ze aan te raden.

Voor het Jazzwereldje denk ik gelijk aan het Bimhuis. Zaterdag is daar 's middags onder andere de Holland BigBand onder leiding van Loet van der Lee (nog een kennis), en het Suzanne Alt kwartet. Beide zeer aan te raden. Dan even een hapje eten en om half negen weer terug voor Tineke Postma.

En daarna, tja, je kunt een paar stappen op de dansvloer zetten Pakhuis de Zwijger waar door stichting Jazz Impuls heuse turn-tabel-jazz ten gehore wordt gebracht, volgens hen de toekomst en heropleving van de jazz. Maar volgens mij ligt de toekomst van de jazz in de geschiedenis.
Bedankt, Holland Bigband had ik ook al op mijn verlanglijstje staan!
Het Susanne Alt Kwartet, was me onbekend, maar ik heb even op haar site gekeken, en denk dat ik dus niet veel verder als het Bimhuis zal komen :wink:

Overigens, ik neem aan dat het Aurelia saxofoon kwartet ALLEEN AL vanwege hun enthousiasme aan te raden zijn, en niet alleen om hun enthousiasme  :lol:  :wink:
sedert 26-6-2008

Offline JazZeus

• Member
  • *
« Reply #3 on: 07 August 2008, 23:39:38 »
Quote from: "Henk de Gans"

Overigens, ik neem aan dat het Aurelia saxofoon kwartet ALLEEN AL vanwege hun enthousiasme aan te raden zijn, en niet alleen om hun enthousiasme  :lol:  :wink:

Inderdaad! Alleen al om hun enthousiasme een aanrader, de muziek is er natuurlijk ook naar.
Selmer Serie III
Meyer 6
Rico La Voz Medium Hard

Offline Henk de Gans

• Member
  • *
« Reply #4 on: 31 August 2008, 11:21:03 »
Ik ben gisteren op de uitmarkt geweest, en hier een samenvatting van mijn belevenissen!

Als eerste (en ook voor de eerste keer!) zijn we (ondertekende en twee broers en twee neven) aanbeland in het BIMHUIS waar de Holland Bigband een optreden gaf! Geweldig optreden, we genoten met volle teugen, jammer dat een half uur zo snel voorbij is! Snel nog een cd gekocht van deze bigband! Een bijzonder gebouw overigens dat muziekgebouw aan het ij, je werd een beetje gek in het hoofd in de centrale hal van de muzikale uitspattingen van wat plafond lampen, maar verder indrukwekkend :lol:

Vervolgens zijn we weer naar binnen gegaan in het BIMHUIS (ja, je moet elke keer de zaal uit via de nooduitgang, om dan de trappen weer naar boven te beklimmen en te wachten tot de zaal open gaat) voor een optreden van Susanne Alt Quartet! In een woord genieten! Gelijk 2 cd's aangeschaft die ze ook nog tekende :o

Daarna zijn we langs alle kramen gesjokt, richting de hoofdtribune, het UPC podium. We wilden daar het koninklijk concert gebouw orkest beluisteren. Lekker een uurtje gebakken in de zon, want ze begonnen wegens de warmte een half uur later. De rest was een beetje JAMMER, ik vond de geluids kwaliteit belabbert!!Gelukkig vond de rest van het gezelschap dit ook (naast een weinig aansprekende muziek keuze), en gingen we op weg naar het totaal nieuwe concervatorium van Amsterdam voor een optreden van Aurelia Saxofoon Kwartet. Lekker in de fonkelnieuwe Bernard Haitinkzaal met airco!! Indrukwekkende muziek gehoord van dit kwartet, wat zeker op zeer hoog niveau speelt! Ze deelden ook nog wat gratis cd's uit, waar ik er een van gescoord heb, dus prima!

We wilden toen naar pakhuis de Zwijger, maar dit zat stampvol! Vermoeid en met zere benen en voeten besloten we toen dus maar richting station te sjokken , en nog even het BIMHUIS aan te doen. Gezien bovenstaande tips (lezen is moeilijk), kwamen we "toevallig" bij het optreden van Tineke Postma. Tot onze verrassing een saxofoniste, we hadden eigenlijk geen idee! Maar wel een leuke verrassing, zeker een aanrader!

Het werd dus echt een saxofoondagje!

Een echte aanrader dus die Uitmarkt, je ziet en hoort nog eens wat bands, die je anders niet zo gauw zou ontdekken! We hebben ons dan ook vast voorgenomen wat vaker het BIMHUIS te bezoeken. Ook de uitmarkt van volgend jaar staat vast in de agenda, we gaan dan echer wat selectiever te werk (nu zijn we uiteindelijk wel 4 keer het hele traject gelopen, met zere benen als gevolg  :lol: ). We hebben ons dan voorgenomen tussen Bimhuis en concervatorium te bewegen, en niet verder!
sedert 26-6-2008

Offline Maaarten

• Member
  • *
    • http://www.flickr.com/photos/48214269@N08/
« Reply #5 on: 31 August 2008, 12:44:23 »
leuk zeg
Ik had er eigenlijk best naartoe kunnen gaan :oops:

Offline Henk de Gans