Ook ik zal het maar eens doen...

Started by Sambo42, 13 August 2008, 21:59:56

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Sambo42

Hallo iedereen,

Zoals iedereen, zal ook ik me voorstellen, want ik ben al enkele dagen aan het rondneuzen op dit forum, maar niemand weet wie ik ben. (Alsof iemand daar wakker van gaat liggen  :-D Het is af en toe eens leuk om af te wisselen.
Ik heb de laatste jaren weinig gespeeld wegens tijdsgebrek, maar ga nu terug beginnen. Ik begin vanaf oktober te spelen in een Antwerpse fanfare. Ze lijken een leuk repertoire te hebben.
Ik ben beginnen spelen in jeugdorkest 'De Vrije Verenigde Vrienden' in Schilde, waarna ik ook mijn intrede heb gedaan bij de Koninklijke harmonie 'Takjes worden Boomen' van Schilde. Wegens mijn studies ben ik in beide orkesten een paar jaar geleden gestopt, want ik vond het enerzijds niet leuk om elke keer weer aan te moeten horen dat ik meer naar repetities moest komen, meer concerten moest meedoen, etc... (Schoolwerk en examens komen nu eenmaal bij mij op de 1e plaats!) en ik vond ook dat als ik iets zou doen, ik me dan voor 100% moest geven en niet de ene week wel kon gaan en dan weer 2 weken niet.
Ik heb mijn sax dus terug ontdekt en ga er weer heerlijke momenten mee beleven...

Moesten jullie vragen, opmerkingen, tips, etc... hebben? Just shoot!
E-mailadres is sam at lamistad punt be of via PM

Groetjes,

Sam

CBone

Welkom Sam, goed dat je de boel weer kan oppakken. Aan je instrument zal het waarschijnlijk niet liggen, een serie III is een prima keuze  :D .
Neem met je mondstukken wel de tijd met uittesten, komend van een C* naar iets met een mogelijk grotere kamer, mogelijk een (flinke) baffle en een andere tipopening, vraagt wat tijd. een mondstuk dat in het begin niet je dat lijkt kan na wat langere tijd ineens heel anders overkomen. Wat heb je nu gekocht? Binnen de fanfares zal de C* of mogelijke equivalenten het meest gewaardeerd worden verwacht ik. Voor andere muziek, orkesten en bands zijn er opties genoeg (teveel) om je sound te vinden.

Dreum van morgen, herinner dich giester, maar laef vandaag

Twitter...HaRonnie

Zoot

jeetje  :shock:  wat een binnenkomer......... geweldig =D>

maar eh eh eh.....
Quote'Takjes worden Boomen'

:?: wat ben je nu voor 1tje :?:

welkom  8) TOeT toEt groet van ZOoT 8)

Sambo42

Omdat ik inderdaad wat wil testen met die mondstukken, heb ik nu 3 mondstukken gekocht:
1) Yamaha 4C
Een beginnersmondstuk heb ik begrepen? Ik wilde gewoon eens een ander 'klassiek' mondstuk proberen, om te zien wat dat geeft.
2) Vandoren Java T55
Minder geschikt (om misschien niet te zeggen 'niet') voor de fanfare, alhoewel daar wel een paar serieuze swing en jazz nummertjes tussen zitten...
3) Rico Metalite M11
Over dit mondstuk weet ik niet zo heel veel eigenlijk..

Ik heb ze tweedehands gekocht voor relatief weinig geld, dus ik ben zeker geen fortuin kwijt aan iets waar ik later spijt van zou kunnen krijgen. Of ik spijt ga krijgen betwijfel ik, maar zeg nooit nooit!
Normaal zou ik een mondstuk nieuw kopen, maar vermits ik er niet zoveel van ken en nieuwe mondstukken vrij duur zijn, heb ik voor deze weg geopteerd. Als alles goed is, dan zijn ze nu onderweg richting mijn brievenbus en ontvang ik ze in de loop van deze week of (met enige pech) volgende week.

Groetjes,
Sam

ps: goede raad, opmerkingen, vragen, etc... zijn uiteraard altijd welkom!

@ Zoot:

Tsja, Takjes worden Boomen  :-D
Maar het is wel origineler dan Vrije Verenigde Vrienden natuurlijk  :roll: Hebben ze in Nederland ook zulke originele en welklinkende namen of gaat het er daar net iets anders aan toe? En kom nu niet af met één of andere Sint Cecilia ofzo, want daar gooien ze de straatstenen hier in België (lees Vlaanderen) ook mee plat...

niesten

Welkom Sam  :D

In Nederland zijn idd ook behoorlijk wat verenigingen met "originele" namen. De heiligen (St. Cecilia, St. Martinus, St. Agatha, etc.) zijn in de naamgeving flink vertegenwoordigd en daarnaast is "Kust na Arbeid" een veel gehoorde naam voor een vereniging.
Maar ach, what's in the name. Het gaat uiteindelijk om de vereninging zelf. De naam (en vaak de apenpakjes) kijken we dan maar doorheen.  :-D

Gr,
Roger

Amanda

Het magische van de muziek is, dat zij erin slaagt ons heimwee te doen krijgen naar iets dat we nooit gekend hebben

Buffet Crampon S1 sopraan - Buffet Crampon S1 alt - Sonora hobo

Anacho

jupialto

Yo Sam!
Welkom en.......geniet!

Met zo'n mooie toeter moet dat wel lukken. Nu nog een mondstuk erbij dat past bij jouw klank en...klaar is Kees!
groet, Menno

\"your inner voice will always guide you\"

Henk de Gans

Welkom Sam, en veel plezier met de hernieuwde hobby!
sedert 26-6-2008
Tenorsax: Yamaha YTS 475/Otto Link OLR-404-5*
riet: Fibracell 3.5

Willem

Welkom, Sam   :!:  :!:  :!:

Willem.
Dolnet Paris  tenor    + Dukoff mondstuk  + Rico / LaVoz riet
Schenkelaars bariton + King of Yanagisawa mondstuk + Rico / LaVoz riet

harpje

Quote from: "Sambo42"@ Zoot:

Tsja, Takjes worden Boomen  :-D
Maar het is wel origineler dan Vrije Verenigde Vrienden natuurlijk  :roll: Hebben ze in Nederland ook zulke originele en welklinkende namen of gaat het er daar net iets anders aan toe? En kom nu niet af met één of andere Sint Cecilia ofzo, want daar gooien ze de straatstenen hier in België (lees Vlaanderen) ook mee plat...

Welkom en wat dacht je van de naam: Bevriend Met Onze Leden BMOL. bij ons verbasterd tot Boeren Maken Ook Lawaai  :-D

Sambo42

cerinety

Welkom terug in de wereld van de saxmuziek :D
Ik heb zelf ook een selmer (superaction 80 serie II). Als ze bespeeldbaar zijn, dan zijn het altijd goede instrumenten. De niet goede komt geen muziek uit :P.
KRPH, het gezelligste orkest van Rotterdam. (www.krph.nl)
MajEUR: het gezelligste studentenorkest van Rotterdam.
Student Koninklijk Conservatorium, Music Education

Tom

Selmer Reference 54 Tenor. OL. stm. NY.6*/ BL. 100/2.sms Duckbill. Lebayle metal Jazz 7.
Buffet Crampon (Evette) Alt. Zinner (Ed Sperber) 5*. Vandoren Jazz 2,5.

Huibo

Beste Sam,
Leuk dat je je hebt geregistreerd.
Welkom op het forum,
Huib
Het gaat er niet om wat je speelt, maar hoe het klinkt