Author Topic: Even de stof eraf (en uit) blazen!  (Read 2895 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline Rudmer

• Member
  • *
Even de stof eraf (en uit) blazen!
« on: 19 August 2008, 12:33:59 »
Nadat mijn toeter zo'n 4 jaar op zolder heeft gelegen wordt het weer hard tijd om hem weer uit de koffer te trekken. Ik heb een tijd in een big-band formatie van de muziekschool gespeeld, daarna bij een jazz groepje.

Doordat ik een baan in de andere kant van nederland kreeg heb ik een half jaar op een camping gewoond. De toeter is toen in de koffer geraakt. Nadat we uiteindelijk in ons huisje trokken kreeg ik te horen dat min betrekking beindigd werd.... andere baan, andere plaats dus geen zin om een bandje te zoeken. Door onzekerheden met banen heb ik een hele tijd niets aan muziek gedaan omdat ik geen zin had om na enkele weken al weer te moeten vertrekken.

Nu ben ik uiteindelijk een beetje op mijn pootjes terecht gekomen. Vaste baan, leuk stulpje en een bandje in de buurt die nog een sax kan gebruiken! (bigband met 2 tenor en 3 alt, ze willen er nog een alt bij)

Ik heb een yamaha tenor sax met een klassiek mondstuk. Hier moet nog een keer een metalen voor komen, maar toen ik die bijna gekocht had kwam de verhuizing naar de camping :).
Ik wil nu op korte termijn een alt kopen. Ik wil een 2e sax erbij en mijn vrouw wil het ook gaan leren en zij wil ook graag een alt dus dat is dan 2 vliegen in 1 klap. In de verre toekomst wil ik nog een een bariton leren spelen, maar dat zal nog wel een hele tijd duren :) De alt zal waarschijnlijk weer een yamaha worden. Een selmer ligt nog niet in het budged  :-D

Offline Anacho

• Member
  • *
Re: Even de stof eraf (en uit) blazen!
« Reply #1 on: 19 August 2008, 12:42:06 »
Leuk verhaal, welkom en veel plezier in de band! :)

Offline Maaarten

• Member
  • *
    • http://www.flickr.com/photos/48214269@N08/
« Reply #2 on: 19 August 2008, 14:18:04 »
welkom

Offline Henk de Gans

• Member
  • *
    • http://www.henkdegans.nl
« Reply #3 on: 19 August 2008, 17:46:31 »
welkom, en grappig dat je vrouw aan de alt wil!
Ik probeer mijn vrouw ook een beetje richting alt te "sturen", ze trapt er echter nog niet in  :lol:  :lol:
sedert 26-6-2008
Tenorsax: Yamaha YTS 475/Otto Link OLR-404-5*
riet: Fibracell 3.5

Zoot

• Guest
« Reply #4 on: 19 August 2008, 22:24:10 »
Welkom hier  8) TOeT toEt groet van ZOoT 8)

enne eh eh
In de verre toekomst wil ik nog een een bariton leren spelen, maar dat zal nog wel een hele tijd duren
    dát lijkt mij ook leuk,  :arrow: ik heb James  =D> Carter gezien :shock:

Offline Rudmer

• Member
  • *
« Reply #5 on: 20 August 2008, 08:11:01 »
Dank voor het warme welkom.

De sax zal van het weekend van de zolder af gehaald worden. Nu nog geen tijd gehad ivm verbouwing en dat de kids om 7 uur op bed gaan. Als ik dan een slaapliedje ga toeteren slapen ze nooit weer :lol:

Offline FB

• Member
  • *
    • http://www.freeblowing.com
« Reply #6 on: 20 August 2008, 10:03:19 »
Beetje laat..maar: Welkom!

Offline Amanda

• Member
  • *
« Reply #7 on: 20 August 2008, 12:25:40 »
Welkom hier!
Het magische van de muziek is, dat zij erin slaagt ons heimwee te doen krijgen naar iets dat we nooit gekend hebben

Buffet Crampon S1 sopraan - Buffet Crampon S1 alt - Sonora hobo

Offline Thijs Leuven

• Member
  • *
    • http://www.myspace.com/thijsleuven
« Reply #8 on: 20 August 2008, 15:36:43 »
Welkom! Hopelijk wordt je muzikale carriere net zo actief als je normale carriere, haha!  :D
Alt: Conn New Wonder 1924 Tenor: Buescher Aristocrat 1951 Bariton: Besson uit de jaren '60  En een hele zwik effecten...

Offline Huibo

• Member
  • *
« Reply #9 on: 20 August 2008, 22:09:00 »
Ik zou willen dat mijn vrouw een saxello wilde, maar dat is ijdele hoop.
Het gaat er niet om wat je speelt, maar hoe het klinkt

Offline Rudmer

• Member
  • *
« Reply #10 on: 21 August 2008, 08:37:55 »
Ik was altijd vrij actief in de muziek, dus ik hoop dat het weer goed gaat. Ik ga ook weer ergens les nemen. Even een opfriscursus! (Iemand tijd over in de regio Gorichem? :lol:)

De alt is weer even op de lange baan geschoven. Dit gaat budgettair niet lukken. Ik wil meteen een sax hebben waar ik na een jaar niet tegen de grenzen aan loop. (Dit had ik met mijn tenor. Ik ben begonnen op een jupiter, maar toen ik mijn yamaha kreeg kwamen er ineens een stuk meer mogelijkheden).
Ik zit dus naar een yamaha te kijken (of vergelijkbaar) en dan zit je nieuw tegen de 1000 euris aan en 2e-hands doen ze ook nog een euro of 500 en dan moet er meestal nog een revisie overheen.

Offline Henk de Gans

• Member
  • *
    • http://www.henkdegans.nl
« Reply #11 on: 21 August 2008, 17:40:20 »
Quote from: "Rudmer"
Ik zit dus naar een yamaha te kijken (of vergelijkbaar) en dan zit je nieuw tegen de 1000 euris aan en 2e-hands doen ze ook nog een euro of 500 en dan moet er meestal nog een revisie overheen.
Er zijn er natuurlijk zat die een sax huren, en na verloop van tijd toch weer terug brengen.
Als je zo'n sax koopt, is die meestal niet ouder als een half jaar, en zo goed als nieuw.
Ik denk dat je dan zo veel niet kwijt bent, en een revisie is dan zeker niet nodig!
sedert 26-6-2008
Tenorsax: Yamaha YTS 475/Otto Link OLR-404-5*
riet: Fibracell 3.5

Offline Rudmer

• Member
  • *
« Reply #12 on: 21 August 2008, 20:47:36 »
huren heb ik ook aan gedacht, maar over een half jaar hebben we nog geen budged :)
En ik hoor net van moeders de vrouw dat zij een sopraan wil, en ik nog een alt en een bariton...... waar vaart het schip met geld op het moment??? :lol:

Ik heb mijn toeter net van zolder gehaald... ze heeft ff een beetje boel TLC nodig  :oops: . Het is trouwens een Yamaha YTS23

Net ff een paar noten gespeeld (autum leaves) maar ik moet nog ff met een simpel riedeltje beginnen, het is wat te lang geleden  :lol:

Offline Rudmer

• Member
  • *
« Reply #13 on: 27 October 2010, 21:25:41 »
*kuch*

Na 2 jaar geleden een poging gedaan te hebben (welke mislukt is) doe ik weer een verwoede poging om het stof er uit te blazen.

De sax is weer van zolder gehaald, 1e stof er weer uit geblazen (Roodborstje tikt tegen het raam.... terwijl dat de kinderen meezingen  :-D !

Offline zomertje

• Member
  • *
    • http://dekleinekunstenaar.nl
« Reply #14 on: 27 October 2010, 22:17:16 »
3x is scheepsrecht toch? :-)
Heer van Stand: Selmer SA80 II Tenorsax | Kroegtoeter: Yamaha YTS 275 Tenorsax | Meneer kn0r: Yanagisawa 901 Baritonsax *blingbling*