Wat foto's die ik tijdens mijn vakantie heb gemaakt.
We zaten in het dorpje Bengel, zo'n 25 km. bij Cochem vandaan. In het Moezelgebied.
Het was constant nevelig. Wel jammer voor de foto's, alhoewel het ook wel weer een aparte sfeer geeft.
Dit is het huisje waar we zaten:

De omgeving van het huisje. Wat sfeerplaatjes van een vroege ochtend.

Het eerste stadje wat we hebben bezocht was Traben-Trarbach. Voorheen 2 dorpen, gescheiden door de Moezel, Traben Trarbach. Een jaar of 20 geleden zijn ze samengevoegd tot 1 stad.
Boven op een 'berg' (max. hoogte was 800m.) stond een ruine die wij hebben bezocht.
Halverwege heb ik een foto genomen van de stad:

Op 3 kwart.

En bovenop.

De ruine.

Winkeltje in het dorp. Met errug dure schilderijen. Maar wel heel mooi!

Woensdag zijn we naar een kopermijn geweest. Deze is nu uitgeput en opengesteld voor publiek.
Hier ontstaan door chemische reacties allerlei edelstenen. Die honderden jaren nodig hebben om te ontstaan.
Deze foto's zijn van in de grot. Het blauwe is azuur. Het groene koper dat is geoxideerd en het oranje is ijzer dat is geoxideerd.

Een gerestaureerd klooster waar ze een restaurant in hebben. We hebben hier 2x gegeten. Erg lekker :9

Vrijdags zijn we naar de toeristenstad Cochem geweest. Hier hebben ze een gerestaureerde burcht staan uit de Middeleeuwen. Prachtig!
We hebben daar een rondleiding gehad en daarna was er een show met valkeniers. Erg gaaf! Ik heb meerdere vogels vastgehouden. Daar heb ik zelf geen foto's van en mijn moeder stond zo verbaasd te kijken dat ze dat vergeten is :roll: :+
Anyway... de burcht:

De stad Cochem.

Een ruine van een kleiner kasteel.

En dan de vogels :+:
Arend

Uil

Andere arend

En de laatste dag zijn we naar een wijnfeest geweest.
Het dorpje was ontzettend leuk versierd, maar er was verder niks te beleven :+

Ook hier stond weer een ruine. Deze keer van een kerk. Deze hoorde vroeger bij een klooster, maar daar is niets meer van over.