polijsten binnenkant mondstuk

Started by jeebee50, 23 September 2008, 07:38:44

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

jeebee50

I.v.m. het wat zwaar aanblazen van mijn mondstuk kreeg ik de tip om de binnenkant van mijn mondstuk (metalen otto link) te polijsten. Nu zit daar half een vergulde laag op en is aan de binnenkant inderdaad erg grof.
Weet iemand wat de gevolgen daarvan zijn?
Blaast deze makkelijker aan, verandert de klank?
-- To sax or not to sax, that's no question --

Alt sax Selmer SA 80-II jubilee, mondstuk Selmer Claude Delangle, rieten: van Doren Jazz 2,5

CBone

Volgens mij passen refacers voor dit 'probleem' de facinglengte van een mondstuk aan in combinatie met het vlakken van de tafel. Niet een klusje dat je even zelf doet. Of polijsten van de binnenkant hierbij helpt betwijfel ik (twijfel op persoonlijke titel, niet uit ervaring).
Na het refacen is het goudlaagje uiteraard ook verdwenen. Dat is normaal gesproken geen probleem.
Met polijsten haal je nagenoeg geen materiaal weg, dus zolang je de rails en tip niet verkloot zal wat polijstwerk aan de kamer denk ik ook geen kwaad kunnen.

De binnenkant van metalen links zijn altijd wat ruw, aangezien OL zijn mondstukken in 2 helften giet en dan aan elkaar bakt. Je ziet ook vaak een ongelijke overgang tussen de twee helften aan de binnenkant van de tafel. Mijn link blaast er gelukkig geen meter minder om.

Probeer eerst eens met de positie van je rietbinder te spelen, wil ook wel eens helpen.

Dreum van morgen, herinner dich giester, maar laef vandaag

Twitter...HaRonnie

Maaarten

De mijne is ook pokkelelijk onder de tafel.
het heeft idd niet veel invloed, aangezien de oneffenheid, nooit zo noemenswaardig is om de luchstroom enorm te verzwaren