Author Topic: Een Topsax?  (Read 11518 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline platenspeler

• Member
  • *
Re: Een Topsax?
« Reply #60 on: 12 November 2008, 22:44:41 »
Quote from: "deHerbergier"
Quote from: "Tony"
Nu we het over vlekjes hebben...  :twisted:

Sorry... kon 't niet laten.  8)

Even raden hoor. Die applicatuur, de lage b en bes. Dat moet een TopSax van een jaar oud zijn. :lol:

Sorry,  ook ik kon 't niet laten  :roll:

Ik vind het een Super sax

t: Martin Committee III, Martin HC Committee I a: Martin HC Master, Martin Handcraft, Conn 50M c: Martin Handcraft[/color]

Offline FB

• Member
  • *
    • http://www.freeblowing.com
« Reply #61 on: 13 November 2008, 14:20:29 »
Even een update:
Ik hen contact gehad met de reparateur in deze (zie elders).
De uitspraak "15 jaar....." vond ik , zoals je hebt kunnen lezen, klinkklare onzin. Vandaar even het contact.
Natuurlijk ook even weten hoe het nu met de rest van de sax zat, gezien de opmerking de Herbergier hier over (zie elders)
Dit kreeg ik terug via email:

"Dag Henk,

Oxyde onder de lak mag niet voorkomen bij een nieuwe saxofoon, blijf ik van oordeel. Ook niet na een half jaar zorgvuldig gebruik en behandelen. Jammer dat de klant er niet bij schreef dat hij zeer te spreken was over je omruil-service. De rest van de sax heb ik beoordeeld op oxyde.
Over die 15+jaar................... Dat heb ik niet expliciet gezegd. 'k Heb wel mijn 15 jaar oude baritonsax genoemd en dat daar in de loop van de jaren ook vlekken op waren gekomen. "

Een belangrijk nuance-verschil lijkt mij.

Offline Anacho

• Member
  • *
« Reply #62 on: 14 November 2008, 00:06:59 »
Quote from: "deHerbergier"

Even raden hoor. Die applicatuur, de lage b en bes. Dat moet een TopSax van een jaar oud zijn. :lol:

Sorry,  ook ik kon 't niet laten  :roll:

Grappig!  =D>

Offline lwra

• Member
  • *
BACK TO BASIC
« Reply #63 on: 14 November 2008, 09:18:49 »
Even back to basic:

Ik heb niets gezegd over te topservice van FB want dat kan ik niet
ontkennen. En ik vind het belangrijk om te weten dat ik tevreden ben over
de sax maar dat ik er gewoon simpelweg van baal. Dit was ook alleen mijn
mening over mijn topsax.

De foto's zijn zichtbaar en de meningen verdeeld. Maar ik wilde alleen
mijn verhaal over mijn sax even kwijt.

(er kan een slotje op dit topic.)

Groetjes,
Lwra
[size=117]YanaGisawa 901. Altsax.[/size]
[size=90]Selmer C** | Rico 2,5[/size]

[size=75]Play sax if you don\'t know what to do![/size] [size=75]Totally Sax Crazy![/size]

Offline FB

• Member
  • *
« Reply #64 on: 14 November 2008, 09:43:53 »
..ik denk niet dat het in het ALGEMEEN zo werkt: topic openen (algemeen, dus geen advertentie waar bij het object is verkocht) en dan zeggen "er kan een slotje op"...maar wellicht zie  ik het verkeerd...
Ik had liever gezien (uit zakelijk oogpunt) dat je dit topic niet was begonnen en dat de nuances wat zorgvuldiger waren neer gezet, maar nu het er toch is....allee..de `15 minutes` van Andy Warhol heb ik idg gehad (lol)

Offline Tony

• Member
  • *
    • https://www.saxforum.nl
« Reply #65 on: 14 November 2008, 10:38:41 »
Quote from: "FB"
..ik denk niet dat het in het ALGEMEEN zo werkt: topic openen (algemeen, dus geen advertentie waar bij het object is verkocht) en dan zeggen "er kan een slotje op"...maar wellicht zie  ik het verkeerd...
In sommige gevallen kan het, in sommige gevallen niet.

Quote from: "FB"
Ik had liever gezien (uit zakelijk oogpunt) dat je dit topic niet was begonnen en dat de nuances wat zorgvuldiger waren neer gezet, maar nu het er toch is....allee..de `15 minutes` van Andy Warhol heb ik idg gehad (lol)

Maar aan de andere kant (en ook geheel offtopic natuurlijk).  :-D
viewtopic.php?f=32&t=3849

Offline FB

• Member
  • *
« Reply #66 on: 14 November 2008, 10:50:47 »
..je weet nu idg hoe je mij kunt `triggeren` :wink:

Offline Shofar

• Member
  • *
    • http://www.adolphesax.be
« Reply #67 on: 14 November 2008, 13:43:09 »
Ach, weet je, minder positieve opmerkingen zijn nooit leuk om lezen/ horen but it's all part of the "game".

Als iets goed is moet dat zeker gezegd worden - en dat gebeurt ook op het forum. Als iets minder goed is mag/ moet dat ook worden gezegd. In dit geval ligt het wat gevoeliger omdat het om de saxofoons van een forumlid gaat, maar dan nog moet het kunnen.

Hier worden regelmatig dingen zwaar aangepakt en het is maar heel normaal en eerlijk dat ook toeters van verkopers die op saxforum zitten op de korrel worden genomen.

Als verkoper op dit forum mag je verwachten dat je vroeg of laat wel eens wat minder leuke dingen te lezen of horen zal krijgen. Dat is het risico. Maar iedereen heeft recht op verdediging. Zo herinner ik me dat Marnix (?) van Saxcompany ook effe ingreep en wat zaken wou rechtzetten toen een aantal reviews niet echt mals waren. Moet kunnen. Toch is enige respect aan de dag leggen belangrijk.

Aangaande Iwra, nou, niets mis mee. Het is goed om wat bevindingen te lezen over Topsax - goed of slecht.
Daarmee kunnen we enkel anderen een dienst bewijzen. Als ik een sax koop hou ik zelf altijd ook wel rekening met meningen van anderen. Uiteindelijk maak je na een testsessie wel zelf de keuze...
Wil je iets weten, specifieke vragen? Contacteer me rechtstreeks - ik volg niet altijd alle berichten op!
I play Adolphe Sax & Cie tenor Dinant - Conn Ladyface alt - belachelijk veel soorten mondstukken, rieten en rietbinders

Offline FB

• Member
  • *
« Reply #68 on: 15 November 2008, 08:27:41 »
Ik heb totaal geen probleem met een onderbouwde mening - review over een TopSax.
Waarom zou ik? Ik sta volledig achter de saxen die ik verkoop. En als er iets niet goed aan is , kan gebeuren, probeer ik dat zo goed als mogelijk is op te lossen. Mijn `probleem` in deze is: ik verkoop geen 5 saxen in de week.
Het evenuele `zakelijke verlies` door dit topic is voor mij erg relevant. Het is daarom dat ik in dit topic heb geprobeerd een zo als mogelijk beeld te kunnen krijgen en neer te zetten van het materiele probleem van de sax(en) in dit geval.
Ik had natuurlijk graag gezien dat er was nagedacht over de eventuele zakelijke gevolgen voor mij voor dat dit topic was gestart. Ook omdat ik er alles aan heb gedaan  de klant toch een tevreden gevoel te geven over de aanschaf van een TopSax. Die 2 zaken bijelkaar, geven mij een wat `narrig`gevoel. Zakelijk is dat niet, maar ik combineer zaken en mijn persoonlijkheid. Dat is mijn keus...en misschien wel een valkuil. Maar op een persoonlijke manier zaken doen past bij mij: het geeft mij een persoonlijke verantwoordelijkheid bij en voor de saxen die ik verkoop.
That`it.
Groet,
Henk

Offline Shofar

• Member
  • *
    • http://www.adolphesax.be
« Reply #69 on: 15 November 2008, 09:24:32 »
Het is idd zo dat minder positieve feedback voor een kleine dealer harder aankomt dan een
"grote jongen". Maar alles samen bekeken werd er zeker niet geraakt aan de integriteit van de verkoper.
In tegendeel. Het gaf zelfs blijk van enorme toewijding en klantenservice. Dat mag wel wat meer gebeuren: een verkoper die nét dat ietsje verder gaat dan een doornsee verkoper. Knap hoor.

Toch vind ik het dapper van Iwra dat ze naar buiten toe durft te treden met minder leuk nieuws
over haar Topsax. Ik denk niet dat ik snel geneigd zou zijn dat te doen omdat ik juist rekening hou met
het feit dat Topsax in Nederland nog niet op volle toeren kan draaien en nog moet groeien. Maar eigenlijk,
als het over kwaliteit gaat en we willen echt eerlijk zijn, dan moeten we dat ook durven zeggen.

Iedereen weet dat ik één van de sterkste voorvechters ben op dit forum van Topsax en ik heb al menig draadje
versleten aan mijn sympathie voor Topsax. Ik ben en blijf nog altijd tevreden van mijn toeters.

Maar wederom - en dit is algemeen gesproken, los van dit euvel over Topsax - zolang alles maar respectvol kan gebeuren en er geen platvloerse scheldtoestanden plaatsvinden.
Wil je iets weten, specifieke vragen? Contacteer me rechtstreeks - ik volg niet altijd alle berichten op!
I play Adolphe Sax & Cie tenor Dinant - Conn Ladyface alt - belachelijk veel soorten mondstukken, rieten en rietbinders