Author Topic: my vintage experience  (Read 18998 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline saxodolci

• Member
  • *
my vintage experience
« on: 05 November 2008, 23:19:33 »
Ben sinds kort de trotse bezitter van een martin handcraft serie 2 met buescher t.t mpc wat een geweldige wollige sound fuzz fuzz.charlie parker had in 1949 dezelfde set up dus ik ben euforisch als een echte parker fan.Deze sax is nu in revisie m.u.v de lak die wil ik tarnisched houden wordt hij weer als nieuw .Als iemand mij kan vertellen hoe pics op te loaden deel ik mijn supersaxervaring met jullie allen .Ps heb slechts 270 euro betaald voor deze GEWELDIGE vintage i love e-bay. om een lang verhaal kort te maken people go vintage the sound is what counts m.v.m.g (met vriendelijke muziekale groet )saxo-dolci!!!!!!!!!!!ps 2 it screams 2...the martin mmm vet..

Offline Thijs Leuven

• Member
  • *
    • http://www.myspace.com/thijsleuven
Re: my vintage experience
« Reply #1 on: 06 November 2008, 16:58:34 »
Ik vind je een beetje moeilijk te volgen...

Hou je nu wel of niet de originele lak? Maar natuurlijk super dat je zo'n mooie vintage toeter hebt  8)
Alt: Conn New Wonder 1924 Tenor: Buescher Aristocrat 1951 Bariton: Besson uit de jaren '60  En een hele zwik effecten...

Offline saxodolci

• Member
  • *
« Reply #2 on: 06 November 2008, 17:25:16 »
Thijs ik bedoel dat ik die verkleuring (tarnish) zo laat .sax is immers uit 1925 en mooi zwart met messing zilver verweerd.Kijk maar naar die nieuwe sax van candy dulfer(inderbinen-sax)echt vintage!!trouwens ik kom ook uit heerlen..

Offline Thijs Leuven

• Member
  • *
    • http://www.myspace.com/thijsleuven
« Reply #3 on: 06 November 2008, 18:34:19 »
Zo hoort het! Vintage saxen moeten vintage blijven, ik vind dat wanneer je zo'n oud beestje opnieuw gaat lakken je hem verpest. Het aantal vintage saxen in Heerlen groeit!  :lol:
Alt: Conn New Wonder 1924 Tenor: Buescher Aristocrat 1951 Bariton: Besson uit de jaren '60  En een hele zwik effecten...

Offline Albert

• Member
  • *
    • Music makes the world go round
« Reply #4 on: 13 April 2013, 11:00:47 »
1926 Beuscher alt hiero - vintage is zeker niet voor iedereen. Ik speelde de afgelopen 4 weken op het originele mondstuk: piepklein! Klassieke etudes en sinds gisteren wer terug op Selmer E: de hemel breekt open . . . Geniet van je toeter.
[size=85]...................
Alto Buescher True Tone 1926, Alto Yanagisawa 1986, Grassi stempel sopraan, Vandoren 3[/size]

Offline JR

• de familie:
  • Member
  • *
« Reply #5 on: 13 April 2013, 13:13:23 »
1926 Beuscher alt hiero - vintage is zeker niet voor iedereen. Ik speelde de afgelopen 4 weken op het originele mondstuk: piepklein! Klassieke etudes en sinds gisteren wer terug op Selmer E: de hemel breekt open

Ik vond de True Lay ook niks, maar kon nergens een mondstuk met grote kamer (voor de zuiverheid) vinden.

Ik heb toen mijn True Lay mondstuk gerefaced (heel fijn schuurpapier, tape op de rails waar ik niet vanaf mocht schuren en dan op een vlakke tafel met schuurpapier 600), steeds een klein stukje schuren en weer proberen.
Toen ik de klank OK vond het hard-rubber gepolijst ((zilverpoets van kruidvat)  en ik ben er erg blij mee.
Buescher True Tone Alt  (238xxx), nickname "Trude", Tru-Lay 55/812 M + BG ligatuur, C-Melody (tenor) Lyon & Healy (Buescher TT stencil,128xxx) nickname "Leo", LeRoc #6, Conn PanAmerican tenor, Zinner 6, nickname "het beest"

Offline Albert

• Member
  • *
    • Music makes the world go round
« Reply #6 on: 14 April 2013, 13:26:07 »
Over een paar weken zet ik de Link er op: die werkt tot nu toe het best op m'n oude beestje. Hoe je het went of keert, je hebt volume nodig om met moderne instrumenten mee te komen. Ik speel geen Selmer omdat ik die veel te hard vind gaan, overigens.

Schuren en schaven aan mondstukken durf ik echt niet! Knap dat jij resultaat haalt.
[size=85]...................
Alto Buescher True Tone 1926, Alto Yanagisawa 1986, Grassi stempel sopraan, Vandoren 3[/size]