Me dan toch maar eens voorstellen!!

Started by Marijke van Uden, 17 November 2008, 21:14:03

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Marijke van Uden

Al sinds  2004 ben ik een trouwe bezoeker van het saxofoon forum en heb me nog nooit voorgesteld.
Nadat daar toch een "verzoekje" om kwam, vond ik het niet meer dan redelijk daar aan te voldoen.
Daar gaat ie dan.
Op mijn 39e ben ik begonnen op altsaxofoon, na eerst wat jaartjes intensief met blokfluiten bezig te zijn geweest.
Omdat saxofoon spelen wel heel erg leuk was al snel mijn 1e eigen kwartet opgericht. 2 Alten en 2 tenoren!.
Maar ja, waar haal je daar muziek voor. Uiteindelijk heb ik een hele oude bariton op de kop getikt en werd het al meer een echt saxofoonkwartet. En.....daar kwam mijn liefde tot stand voor de bariton saxofoon. Inmiddels is mijn Bari een Selmer
Om een lang verhaal kort te maken: al jaren speel ik bariton sax in kwartet formatie en hoop dit ook nog jaren vol te houden. Ik speel bij het Ottomani saxofoonkwartet licht klassieke muziek en eigen bewerkingen. Ik speel bij Tango & Zo en daar spelen we voornamelijk tango's m.n. die van Astor Piazzolla en de Argentijnse tango van de straat en het lichte genre. Verder heb ik sinds mei dit jaar een tango ensemble opgericht genaamd  Grupo Mescolanza en daar spelen we alleen maar de Argentijnse tango's.
Om de wat "oudere" onder ons moed in te spreken: hou vol, hou vol, je bent nooit te oud om te leren en saxofoon spelen houd je jong. Ik ben de 60 al gepasseerd en heb er erg veel plezier in en wil iedere dag wel spelen!!!

Zoot

QuoteAl sinds 2004 ben ik een trouwe bezoeker van het saxofoon forum en heb me nog nooit voorgesteld.

((( :? ik wist niet eens dat het al zo lang bestond :? )))...........  :-D TOeT toEt groet van ZOoT 8)

Maaarten

haha prachtig, als een fles wijn die opengaat na 4 jaartjes rust.

Thijs Leuven

17 posts in vier jaar, prestatie!  :lol:

Welkom....? (beetje vreemd tegen iemand die er al veel langer dan ik opzit...  :lol: )
Alt: Conn New Wonder 1924 Tenor: Buescher Aristocrat 1951 Bariton: Besson uit de jaren '60  En een hele zwik effecten...

Henk de Gans

sedert 26-6-2008
Tenorsax: Yamaha YTS 475/Otto Link OLR-404-5*
riet: Fibracell 3.5

Amanda

Eeeeh....ja....alsnog maar een welkom :-D
Het magische van de muziek is, dat zij erin slaagt ons heimwee te doen krijgen naar iets dat we nooit gekend hebben

Buffet Crampon S1 sopraan - Buffet Crampon S1 alt - Sonora hobo