Main Menu

director tenor

Started by Sebo, 08 December 2008, 15:41:48

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Sebo

Hi,

ik ben in het gelukkige bezit van een verzilverde Dolnet Belair tenor uit 1948.

Dit instrument ligt momenteel bij de reparateur i.v.m. een kapotte veer ( meteen alles laten vervangen; tis  tenslotte 60 jaar oud ).

Ik kreeg een tenor in bruikleen van het merk "director".

Op de koffer staat ( niet leesbaar )de naam v.e. handelaar uit Heerenveen.

Weet iemand wat dit voor een instrument is?

Ik moet zeggen dat ondanks de "dunne"klank het instrument er redelijk degelijk gebouwd uitziet, vrij makkelijk aanspreekt en goed intoneert.

Grtz. Sebo..
Tenor Dolnet Belair verzilverd 41******
Brillhart ebolin special/ rico royal

EelcoW

Zonder foto's kunnen wij niks (behalve als iemand het toevallig kent). Ik heb trouwens wel eens een conn gezien waar director op stond.

Amanda

Het magische van de muziek is, dat zij erin slaagt ons heimwee te doen krijgen naar iets dat we nooit gekend hebben

Buffet Crampon S1 sopraan - Buffet Crampon S1 alt - Sonora hobo

Edward

Het is zeker geen Conn director want dan moet er altijd Conn op staan . Deze Conn directors zijn de laatste goede Conn saxen geweest door Conn geproduceerd .
Maar een foto doet soms wonderen om de sax te identificeren !
Alt Conn Naked Lady 6M - 1934
Alt Martin Handcraft 111 - 1928
mondstukken : Brilhart Hard Rubber 4 - 0,76 , Brilhart Tonalin 8 , Brilhart Persoline S5 , Brilhart Level Air Metal 7 .

Sebo

Sorry dat 't eventjes duurde.

De Tenor was een vrij nieuw apparaat dat door de firma v/d Glas uit Heerenveen in de markt is gezet.

Over de herkomst weet ik nog steeds niets.
Zal ongetwijfeld chinees zijn. Kwaliteit viel niet tegen, maar zoals al gezegd was de klank een beetje "dun" in vergelijking met mijn belair.
Tenor Dolnet Belair verzilverd 41******
Brillhart ebolin special/ rico royal