Longontsteking... *update*.. nog steeds niet beter

Started by Amanda, 23 December 2008, 11:23:34

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

harpje

tja, ik zal wel helemaal uit de toon vallen maar ik vind je lichaam toch wel belangrijker dan een solo in het nieuwjaarsconcert. Er zal best nog wel een keer een solo komen maar als dit te vroeg beginnen kan uitdraaien op helemaal niet meer blazen ben je nog verder van huis. Je hebt eigenlijk al een waarschuwing gehad dat je te vroeg was begonnen en nu doe je het weer. Ik had het niet gedaan in ieder geval. Wens je natuurlijk wel veel beterschap.

Amanda

Nee hoor, je valt niet uit de toon.
En mijn gezondheid is zeker belangrijker dan muziek spelen.
Maar als het mogelijk is, wil ik het wel gaan doen.
Er staat vervanging klaar, dus ik ga me er niet voor haasten of half ziek daar zitten.
Die tijd heb ik ook wel een beetje gehad.
Maar als ik goed opgeknapt ben ga ik zeker wel blazen.

Momenteel ben ik helemaal koortsvrij. Al 2 dagen. Ik kan al diep inademen zonder te moeten hoesten.
Dus het gaat echt de goede kant op. Ik ben overigens nog wel verkouden.
Ik ga zo meteen mijn eerste rondje buiten wandelen deze week. Eens even kijken hoe dat uit gaat pakken.
Gisteren was ik nog buiten adem van de trap op lopen, dus ik ben benieuwd.
Het magische van de muziek is, dat zij erin slaagt ons heimwee te doen krijgen naar iets dat we nooit gekend hebben

Buffet Crampon S1 sopraan - Buffet Crampon S1 alt - Sonora hobo

Edward

Sjonge Amanda ,

Ik bezoek dit gedeelte Forum nooit , maar toevallig nu wel .
En ik weet er alles van Amanda , ik heb ook zware astmatische bronchitus en vecht continu om geen bronchiale infectie te krijgen . Meestal krijgen mensen met astmatische bronchitus eerst een bronchiale infektie en gaat deze over naar longontsteking . Het voelt beide hetzelfde aan . Koorts op de longen - totaal geen energie meer hebbende en andere ongemakken .
Maar saxofoon spelen is altijd een goede terapie . Als ik geen saxofoon speel word ik steeds astmatischer en zieker . Als ik saxofoon speel voel ik dat het blazen positief mijn longen beïnvloed . Ik word er zelf enkel gezonder van .
Enige jaren geleden crepeerde ik echt van de pijn . Ik kon mijzelf nogeneens meer aankleden zonder vreselijke gewrichts pijn . Ik stopte met sax spelen en voelde mijzelf verloren in mijn bestaan . De dokter heeft met een aantal ruggeprikken de ergste pijn weggenomen , en nu gebruik ik al heel lang codeïne als pijnstiller .
De pijn is zeker met 80% verdwenen , en ik blaas weer 8 maanden met veel en veel plezier mijn Conn 6M .
En binnenkort heb ik een 2e stralende Conn erbij .
Het leven gaat voor een hoop mensen niet over rozen , maar wel over de doornen ervan !

Ik wens jou een stralend en fijn Muziekjaar 2009 !

Groetjes Edward .
Alt Conn Naked Lady 6M - 1934
Alt Martin Handcraft 111 - 1928
mondstukken : Brilhart Hard Rubber 4 - 0,76 , Brilhart Tonalin 8 , Brilhart Persoline S5 , Brilhart Level Air Metal 7 .

Amanda

Even een update.
Inmiddels ben ik 8 weken verder. En het schiet nog niet op.
Het ging een tijd beter. Langzaam aan, maar goed, elke vooruitgang is goed.
Tot afgelopen week.
De benauwdheid kwam terug. Ik hoest verder niet, ook geen slijm of rare piepjes met ademhalen.
Alleen erg benauwd en pijn op m'n borst en rug.
Het voelt alsof ik een deel van longen niet kan gebruiken. Mijn longinhoud lijkt wel een kwart verminderd. Voor mijn gevoel moet ik verder in of uit ademen, maar dat gaat niet. Ook had ik woensdagavond weer verhoging. Ik was gaan repeteren. Gewoon een halve repetitie. Maar dat ging finaal de mist in. Pijn, benauwd, geen lucht en op een gegeven moment zelfs hyperventileren van paniek.

Dus ben ik donderdag weer naar de huisarts geweest. Nu heb ik voor 5 dagen een Prednison kuur gekregen en tegelijkertijd voor 3 dagen een antibiotica 500mg kuur. Als dit niet werkt dan moet ik deze week terug komen en krijg ik een doorverwijzing naar de longarts, worden er foto's gemaakt, enz. Wat waarschijnlijk gaat gebeuren, want ik slik dit nu 3 dagen en merk nog geen verbetering eigenlijk. Ja, als ik me niet beweeg en op de bank blijf zitten. Maar ja, dat is vrij lastig, aangezien ik nog wel eens wat wil drinken of naar de wc moet  8)

Ik baal er inmiddels goed van. Ik kan niet paardrijden, niet saxofoon spelen (of in ieder geval niet zoals ik het zou willen), zelfs traplopen is teveel van het goede.
Ik hoop dat het allemaal mee gaat vallen. Maar de hoop wordt steeds minder op een snelle verbetering. Mijn collega had het al over minimaal een half jaar (heeft zelf 7 maanden thuis gezeten met soortgelijke klachten)...
Het magische van de muziek is, dat zij erin slaagt ons heimwee te doen krijgen naar iets dat we nooit gekend hebben

zomertje

Heer van Stand: Selmer SA80 II Tenorsax | Kroegtoeter: Yamaha YTS 275 Tenorsax | Meneer kn0r: Yanagisawa 901 Baritonsax *blingbling*

Henk de Gans

sedert 26-6-2008
Tenorsax: Yamaha YTS 475/Otto Link OLR-404-5*
riet: Fibracell 3.5

Tony

saxtammie

Heel veel beterschap!
En doe rustig aan.. je kan inderdaad aardig lang last houden van een longontsteking, heb ik ook ervaring mee :?

Maaarten

Amanda

Bedankt allemaal!

Vanmorgen ben ik bij de huisarts geweest.
Morgen word ik in het ziekenhuis verwacht voor een foto.

Steph Saxin' Spé

Beterschap, en hopelijk geeft de foto meer helderheid.

jupialto

Amanda,

I'll keep my fingers crossed for you!!

Hoop dat je je snel beter voelt en weer lekker kunt.....genieten!
groet, Menno

\"your inner voice will always guide you\"

harpje

Dit is allemaal vet balen Amanda. Hopen dat het ziekenhuis geen nare berichten geeft.   :shock:

k317

Heel veel sterkte gewenst. Ik heb jaren geleden een malig bronchitis gehad, en sindsdien slaat elk verkoudheidje op m'n keel , fijn als je blaasmuzikant bent  :( . En als ik jouw verhaal hoor PFFFFFF dan had ik het nog makkelijk.....
Kunnen we iets doen om je op te vrolijken?  :-D
Groeten, Karin

S: Selmer series III (nr. 588xxx) en voor de kids een Roy Benson by Dixon (nr. 959xxx; gebogen model) A: Selmer SA80 Serie II (nr. 496xxx) T: Selmer Mark7 \'79 (nr. 291xxx) en een Jupiter 787 voor de boerenkapel Plus: Maestro fluit, Jaeger piccolo, B&M Champion trompet en Indiaase poc

Thijs Leuven

Ze zou haar sopraan tijdelijk (of permanent  :-D  :lol:

Beterschap  :)
Alt: Conn New Wonder 1924 Tenor: Buescher Aristocrat 1951 Bariton: Besson uit de jaren '60  En een hele zwik effecten...