Main Menu

mijn "bijna" nieuwe aanwinst

Started by stakkertje, 23 December 2008, 22:07:10

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Thijs Leuven

Quote from: "deHerbergier"
Quote from: "Amanda"Voor 500 euro heb je een leuke studiesax. Weliswaar 2dehands. Maar wel saxofoons waar je het goed op kan leren en waar je jaren mee vooruit kan.

Inderdaad, heb nog een leuke te koop staan: New York Symphonic: http://link.marktplaats.nl/216483617.

Voor 500 mag je hem hebben. :)

Van Stagg naar NYS ga je hoogstens van een slechte beginnerssax naar een vrij goede beginnerssax (heb geen ervaring met Stagg), heeft dus geen doel!
Alt: Conn New Wonder 1924 Tenor: Buescher Aristocrat 1951 Bariton: Besson uit de jaren '60  En een hele zwik effecten...

stakkertje

Ik heb volgende week dinsdag weer les, nu een paar weken niet vanwege de kerstvakantie :smt089
Ben zeer benieuwd wat mijn leraar van deze yana zegt, jullie horen het wel!

Tom

Quote from: "the martin"
Quote from: "roosen".....maar als deze rond de 1000 euro zit is het waarschijnlijk niet veel soeps.....
:smt044  :smt044  :smt044

Ik zou zeggen hou die gedachte vast  :twisted:

Op die manier blijven mijn favoriete toetertjes betaalbaar  8)

:-D
Selmer Reference 54 Tenor. OL. stm. NY.6*/ BL. 100/2.sms Duckbill. Lebayle metal Jazz 7.
Buffet Crampon (Evette) Alt. Zinner (Ed Sperber) 5*. Vandoren Jazz 2,5.

stakkertje

HALLO ALLEMAAL,
Ik heb deze week weer les gehad, nou ja we hebben eigenlijk alleen de saxofoon bekeken, de A4, en alleen mijn leraar heeft gespeeld. Zijn eerste indruk was erg goed :D , vooral in het hoge register, en lekker stevig in het middenregister. Hij vond wel dat het verschil in klank tussen de registers best groot was, maar ja....Verder kwam c2 er niet lekker uit, mischien door het kleine deukje in de hals. Ik zal eens met de winkel overleggen hoe ze daar over denken. Maar al met al was mijn leraar zijn reactie niet meer wegdoen!
Nog even iets anders, ik vind de laatste weken dat het blazen een stuk zwaarder gaat, zou dat met de vorst te maken hebben, merken jullie ook verschil? Ik kan me voorstellen dat de droge lucht door de verwarming niet echt bevorderlijk is voor de sax en de rietjes. Ben benieuwd of het inderdaad hier mee te maken heeft.
groetjes, stakkertje

Edward

Als jouw leraar zegt : Niet meer wegdoen , dan weet hij dat jij een goede sax hebt aan de Yanagisawa .
En die deuk moet je uit die hals laten verwijderen want inderdaad kan het daardoor komen dat c2 moeilijk gaat .
Het is altijd jammer dat er duiken in cruciale onderdelen zitten . Soms door een ongeluk waar je helaas niets aan kon doen . Maar er zijn een hoop mensen die hun sax zo waardeloos behandelen dat je er pijn in je buik van krijgt .
Als je een sax met 7 deuken moet kopen kan je beter altijd bedanken . Het gaat niet enkel om deuken maar voor mij meer nog hoe het instrument in zijn leven behandelt is . Iemand die zijn instrument goed behandelt weet tenminste waar hij mee bezig is .
In ieder geval wens ik jou alle plezier met je Yanagisawa toe , :D
Alt Conn Naked Lady 6M - 1934
Alt Martin Handcraft 111 - 1928
mondstukken : Brilhart Hard Rubber 4 - 0,76 , Brilhart Tonalin 8 , Brilhart Persoline S5 , Brilhart Level Air Metal 7 .

Amanda

Ben ik niet helemaal met je eens Edward.
Mijn Bundy zit ook vol met deuken in de beker. En klinkt gewoon heel goed.
Deuken die ik er overigens niet in heb gemaakt.
Hij is gereviseerd, alleen de deuken zijn er niet uitgehaald.
Sax is in prima conditie verder.
Ik heb wel geleerd om niet altijd naar het uiterlijk te kijken.

Toen ik de Bundy ging kopen heb ik 7 saxofoons geprobeerd. Van nieuw Chinees tot oud-Amerikaans.
Deze zag er verreweg het meest beschadigd uit. Maar klonk het beste en speelde het fijnste.
Het magische van de muziek is, dat zij erin slaagt ons heimwee te doen krijgen naar iets dat we nooit gekend hebben

Buffet Crampon S1 sopraan - Buffet Crampon S1 alt - Sonora hobo

HenkJ

Het maakt wel degelijk uit waar een deuk zit..in de beker: geen probleem. Hoe hoger op, hoe meer
negatief effect.
Een sax met 7 deuken in de beker kun je wel kopen (als je wilt). Een sax met 7 deuken in de body en/of nek kun je beter niet kopen (of je moet bereid deze te laten verwijderen tegen aardige kosten).
TopSax "PRESTIGE" 2009 serie II Alt (Te koop voor maar 250,- zgan, smoke grijs-zwart met zilverkleur mechaniek, complete set)

Amanda

Kijk, dat is een ander verhaal. Een deuk in de hals heeft veel invloed.
Maar om zomaar te zeggen dat je een sax met 7 deuken niet moet kopen is een beetje kort door de bocht.
Het magische van de muziek is, dat zij erin slaagt ons heimwee te doen krijgen naar iets dat we nooit gekend hebben

Buffet Crampon S1 sopraan - Buffet Crampon S1 alt - Sonora hobo

Thijs Leuven

Een sax met deuken in de hals kan alsnog prima klinken... Mijn Besson bariton is flink ingedeukt waar de bevestiging voor het harpje zit, geen last van.  :) Maar de regel is: hoe hoger de deuk in de sax, hoe erger!
Alt: Conn New Wonder 1924 Tenor: Buescher Aristocrat 1951 Bariton: Besson uit de jaren '60  En een hele zwik effecten...

ellen

Hallo allemaal, wat is nu eigenlijk beter? De Shooting Star van Conn of de 6M?
gr.
Ellen

Sebo

Hoi Ellen,

je stelt je vragen op de meest onverwachte plaatsen op het forum.
Je komt je wekelijk overal tegen met de meest uiteenlopende vragen waarmee je aangeeft weinig kennis van zaken te hebben.
Op zich is dit niet erg of vreemd, maar ik ( en misschien anderen met mij ) vind het wel storend dat zodra je een nieuw bericht in een bepaald forum ontdekt er achter moet komen dat er weer een vraag van jou in staat.

Op de site v/d saxofoonwinkel in Deventer ( www.saxshop.nl ) kun je een heleboel antwoorden vinden op heel veel van jouw vragen over saxofoons.

m.v.g.  Sebo
Tenor Dolnet Belair verzilverd 41******
Brillhart ebolin special/ rico royal