Otto Link nr 12

Started by deHerbergier, 29 December 2008, 13:01:44

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

deHerbergier

Sinds kort ben ik mij een beetje aan het verdiepen in de grote sopraansaxofonisten en kwam bij Steve Lacy een merkwaardige combinatie tegen. Hij gebruikte een nummer 12 mondstuk van Otto Link en een Marca 1,5 riet. Nu vraag ik mij af: wat is een Otto Link nummer 12. De winkels in nederland gaan niet verder dan 8. Of heeft Otto Link in het verleden een andere nummering gebruikt....

the martin

Ook op de site van babbit gaat die inderdaad niet hoger dan 8

Maaarten

dat is gewoon een gerefaced of speciaal gemaakt mondstuk, zo heeft hans dulfer nog een OL 14 liggen las ik ooit eens op ruuddevries.nl

Ben Rodenburg

dulfer heeft volgens mij een oude otto link 14 idd.

de oude maten van otto link zijn wel anders, een oude otto link 14 zou nu ongeveer met een 10 overeen komen. wat nog vrij bizar is.

hopen maar dattie geen astma heeft :P
Sopraan: Yamaha YSS875S, JodyJazz HR*Alt: Selmer Supreme, Le Monde Satellite Brass. Drake NY Tenor: Selmer Mark VI 180xxx, Le Monde Satellite Brass. Retro Revival Super D Bariton: Selmer Mark VI 154xxx, Drake CCII

Thijs Leuven

Dat is gigantisch groot...  :shock:
Alt: Conn New Wonder 1924 Tenor: Buescher Aristocrat 1951 Bariton: Besson uit de jaren '60  En een hele zwik effecten...

deHerbergier

Quote from: "saxy-benny"dulfer heeft volgens mij een oude otto link 14 idd.

de oude maten van otto link zijn wel anders, een oude otto link 14 zou nu ongeveer met een 10 overeen komen. wat nog vrij bizar is.

hopen maar dattie geen astma heeft :P

Effe rekenen, een oude OL12 voor sopraan komt dan op een 8....

Tony

Hmm... niet verder dan 8?
Mijn Link is een paar jaar oud en dat is een 10. Gewoon in de winkel gekocht en niet gerefaced.

deHerbergier

Quote from: "Tony"Hmm... niet verder dan 8?
Mijn Link is een paar jaar oud en dat is een 10. Gewoon in de winkel gekocht en niet gerefaced.

Sopraan??? Die vind ik niet verder dan 8 in de winkels...

Tom

Hier..http://www.saxophone.org/facings.html ... gaan ze weer tot negen.
Lijkt me overigens ook wel erg groot voor een Sopraan.
Selmer Reference 54 Tenor. OL. stm. NY.6*/ BL. 100/2.sms Duckbill. Lebayle metal Jazz 7.
Buffet Crampon (Evette) Alt. Zinner (Ed Sperber) 5*. Vandoren Jazz 2,5.

Edward

Het is ook altijd moeilijk om precies te weten hoeveel verschillende nummers mondstukken Otto Link heeft .
Voor tenor gaan ze tot 10 , maar voor alt tot 9* .
Ik heb een alt STM Otto Link Florida 10 , maar ik kan nergens dit nummer achterhalen voor alt .
Overigens blaast de Florida Otto Link 10 niet veel zwaarder dan de Otto Link HR early babbit 8 die ik ook heb .
Ik vind Otto Link wel erg mooi maar ze klinken scherper in de hoogte dan Brilhart metaal en HR .
Alt Conn Naked Lady 6M - 1934
Alt Martin Handcraft 111 - 1928
mondstukken : Brilhart Hard Rubber 4 - 0,76 , Brilhart Tonalin 8 , Brilhart Persoline S5 , Brilhart Level Air Metal 7 .

Daan

Coleman Hawkins speelde toch op een otto link met een grote tip?
Welkom op het forum linkeotto.
"Hij/zij die vraagt lijkt dom, hij/zij die niet vraagt blijft het."

Maaarten

Welkom Otto, wat een leuke gebruikersnaam! =D>  :lol:

je bent een behoorlijke kenner/liefhebber van die mooi omfloerst klinkende ijzers?