Hai Iedereen,
Ik begrijp dat een voorstel rondje op z'n plaats is al durf ik dat niet al te goed. De ervaring die een ieder hier heeft gaat mij ver te boven en voel me dan ook een vreemde eend de bijt.
Goed hierbij dan een poging mijn ietwat vreemde "saxervaring" met jullie te delen, ik speel alt nog op de allereerst sax die ik destijds heb gekocht een yamaha.
Ben begonnen met de standaard blokfluitles en daarna overgegaan op hammond orgel spelen (vonden mijn ouders een goed plan aangezien dat met koptelefoon kon :wink: ) les gehad van Carlo de Wijs, nu een hele bekende jazzspeler op de hammond, dit heb ik een aantal jaren gedaan (volgehouden) hoeveel ben ik vergeten wel heb ik drie graden gehaald in die tijd (zo'n 20 jaar geleden)
Daarna heb ik dan toch de sax gevonden en les gehad van een student.
Vervolgens tijdens een stage in het buitenland enkele workshops gedaan met een optreden in het Kopenhaagse Jazzhuis.
Daarna nog enkele bandjes in nederland om vervolgens weer het stof te laten komen op de sax. Nu ben ik weer terug en alweer een 2 jaar bezig in een bandje en weer fanatiek op les gegaan bij Ad van Straeten een gedreven saxman erg leuk!
Dit forum heb ik al een tijdje geleden gevonden en al aardig wat nuttige informatie van af gehaald. Waar ik naar op zoek ben is meestal tips voor bladmuziek want ik ben nog niet zo goed dat ik zelf wat kan uitzoeken en ik wil dit jaar een nieuwe sax gaan kopen en zoek dus naar ervaringen met verschillende merken enzo.
En aangezien ik al een tijdje hier rondneus vond ik het wel eens tijd worden om mijzelf eens voor te stellen.
Bij deze dus gedaan.
Vrolijke groeten,
Renske