Yas 62 is een hele goede sax, goed te combineren met inderdaad een meyer. (Phil Woods)
De meyers zijn wel af en toe een beetje verschillend, de laatste die ik uitprobeerde was weer erg goed.
Probeer verschillende tip openingen uit en kies wat comfortabel speelt met het geluid wat het dichtst bij je ideaal in de buurt komt.
Probeer ook de Vandoren V16 medium chamber, lijkt erg op meyer, goede kwaliteit mondstuk.
Dat het niet zou mogen van je leraar vind ik onzin. Ga voor het geluid en de speelstijl die jouw hartje sneller doet kloppen

. Wil je leraar daar niet in meegaan dan heeft hij/zij waarschijnlijk zelf geen kaas van die stijl gegeten, zoek een andere ! Je leeft maar een keer !
Ga je echt meteen voor top of the bill dan kun je overwegen een remake van de beroemde meye NY (New York) aan te schaffen. Ik hoor goede verhalen over de Mouthpiece Cafe NY. ( google mouthpiece cafe)
Maar dat is wel meteen 250 USD plus verzend kosten en als je even pech hebt en hij niet door de douane glipt nog 20 % BTW aan Vadertje Staat.
Check ook de site van Philip Engleman. Hij maakt ook Meyer NY imitaties (van nieuwe "stock" meyers) en heeft ook een eigen mondstuk, de Phil Tone. Heel redelijk geprijsd.
Ik heb een erg gelukkige getoffen, iets " donkerder" dan zijn standaard, ( 2e hands Phil Tone) die perfect bij mijn Yamaha Custom alt past.
Steve Neff heeft luistervoorbeelden op zijn site.
Nadeel van deze custom mondstukken is dat je ze niet even kunt uitproberen. Ik heb er sinds kort ook eentje voor mijn tenor, en ook die is erg goed. Het speelt echt veel makkelijker dan een standaard HR link bijvoorbeeld en met een zelfde toonconcept. ( waar je als speler zelf nog heel veel kan inkleuren).
inclusief verzendkosten ben je niet eens zo verschrikkelijk veel duurder uit dan een 'gewone" meyer. (mits hij door de douane glipt) .
succes op je zoektocht.