Hoe behoud ik, als student, mijn hobby?

Started by blabla, 22 January 2009, 00:57:31

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Maaarten

Is er geen goedkope oefenruimte in de buurt?
Daar kun je dan zelfs nog bandjes tegen komen ofzo.

En les, is al gauw duur hoor.

blabla

Quote from: "Maaarten"Is er geen goedkope oefenruimte in de buurt?
Daar kun je dan zelfs nog bandjes tegen komen ofzo.

En les, is al gauw duur hoor.

Dat weet ik niet, ik weer eerlijk gezegd ook niet zo goed he ik zoiets kan vinden.

Ik weet dat les duur is, maar dat heb ik er wel voor over.

Thijs Leuven

Dat is heel makkelijk... gewoon op het conservatorium naar binnen lopen en vragen maar!  :wink:
Alt: Conn New Wonder 1924 Tenor: Buescher Aristocrat 1951 Bariton: Besson uit de jaren '60  En een hele zwik effecten...

blabla

Maar dat is niet echt heel erg in de buurt geloof ik :oops:

Thijs Leuven

Het zit in dezelfde stad... Hoe meer in de buurt wil je het hebben?  :shock:  :?
Alt: Conn New Wonder 1924 Tenor: Buescher Aristocrat 1951 Bariton: Besson uit de jaren '60  En een hele zwik effecten...

EelcoW

Vraag aan de buurman of hij misschien les geeft, dat is pas in de buurt  :-D

blabla

Quote from: "Thijs Leuven"Het zit in dezelfde stad... Hoe meer in de buurt wil je het hebben?  :shock:  :?

Als ik een half uur moet fietsen om alleen te kunnen oefenen dan is dat niet echt heel erg aantrekkelijk en dus zal ik dat minder snel doen. Ik lijk wel heel erg lui zo :P

blabla

Quote from: "EelcoW"Vraag aan de buurman of hij misschien les geeft, dat is pas in de buurt  :-D

Dai

Ik heb ook al sinds ik studeer geen les meer gehad (nu 2,5 jaar), maar speel wel regelmatig in een bigband en heb diverse optredens. Ik merk dat als je een beetje regelmatig blijft spelen, je je niveau aardig blijft behouden. Alleen dat verdomde embouchure hè.. ;)
Wat ik hiermee wil zeggen: het is misschien niet zo'n ramp dat je binnen korte tijd niet een geschikte docent kan vinden. Ik wil er persoonlijk ook mee wachten tot na het studeren, omdat je met het voorbereiden van een les toch een uur per dag kwijt bent. Daar heb ik niet de tijd, discipline en geisoleerde ruimte voor!  :-D
Ik zou je aanraden een leuk studentencoverbandje te zoeken (zijn er genoeg!), waar ze leuke nummers met blazers in spelen. Bigband wordt vaak al lastiger te vinden, en bij harmonieorkesten zijn vaak wachtlijsten voor saxofoons (is mijn ervaring).

Thijs Leuven

Quote from: "Dai"omdat je met het voorbereiden van een les toch een uur per dag kwijt bent.

:shock:  :shock:

blabla

Quote from: "Dai"Ik heb ook al sinds ik studeer geen les meer gehad (nu 2,5 jaar), maar speel wel regelmatig in een bigband en heb diverse optredens. Ik merk dat als je een beetje regelmatig blijft spelen, je je niveau aardig blijft behouden. Alleen dat verdomde embouchure hè.. ;)
Wat ik hiermee wil zeggen: het is misschien niet zo'n ramp dat je binnen korte tijd niet een geschikte docent kan vinden. Ik wil er persoonlijk ook mee wachten tot na het studeren, omdat je met het voorbereiden van een les toch een uur per dag kwijt bent. Daar heb ik niet de tijd, discipline en geisoleerde ruimte voor!  :-D

blabla

Quote from: "Richard"
Quote from: "blabla"Zijn er nog meer mensen die hier iets in herkennen?
Suggesties?
Zijn er leraren uit Maastricht bij jullie bekend?

Thanks in advance

Ik herken hier wel iets in.

Ik studeer in Maastricht, speel saxofoon in Maastricht. Woon op een studentenkamer en mijn huisgenoten vinden het niet altijd prettig als ik speel.

Maar er zijn genoeg oplossingen:
- Bij Kumulus kun je inderdaad voor een euro per uur een kamertje huren (met cd-speler, computertje lessenaars de hele zooi). Dat is het probleem van oefenen dus al opgelost. Kumulus zit 200m naast het centraal station (onder de Wilhelminabrug zeg maar). Er zijn altijd kamers en je stoort niemand meer. Openingstijden zijn maandag-vrijdag 09:00 - 23:00 dacht ik en zaterdag van 10:00-13:00

- Studentenverenigingen gericht op muziek hebben we hier niet

- Les bij Rob van Bergen is echt super. Voor 450 euro per jaar (studententarief) krijg je 30 minuten per week prive les, 40+ weken per jaar (het is wel in kumulus, de muziekschool, maar je krijgt dus in je eentje les). Wel een wachtlijst, bij mij heeft het vijf maanden geduurd, begin 2008. Meld je alvast aan, over een paar maanden kun je beginnen en als het niks is stop je gewoon na een paar lessen

- Verder zijn er bij kumulus mogelijkheden om mee te doen in bands en bandprojecten, om ook een beetje samen te kunnen jammen

Nog een laatste tip: ga gewoon bij een studentenvereniging, Saurus, Tragos, desnoods Circumflex, ook al lijkt het niks, dat weet je ook pas als je het geprobeerd hebt, en geloof me, het is de moeite waard ;)

Niets wat je tegenhoudt dus
Nog vragen? :D

Hey, bedankt voor je reactie en je voor je tips! Een kamertje huren in Kumulus klinkt eigenlijk wel erg goed, daar zou ik rustig mijn gang kunnen gaan en het is vlakbij!

Ik wil juist niet bij een muziekschool spelen, maar als ik nergens een goede en betrouwbare leraar kan vinden dan wil ik die optie wel open houden. Een half uurtje is ook maar érg kort. En oja, als ik kijk op de website van kumulus dan zie ik rob van bergen niet staan bij de saxofoon docenten, dat is best wel vreemd.. Als ik specifiek bij hem les zou willen hebben, moet je dan telefonisch contact op nemen? Ik zag dat je je via de website ook kunt inschrijven namelijk. Bandprojecten heb ik me zo'n 5 jaar mee bezig gehouden, ik ben wel toe aan iets serieuzers (al moet ik eerst weer even op niveau komen door weer eens te gaan spelen).

Oh nee, studentenverenigingen gedoe vind ik helemaal niks. En dat weet ik, omdat ik ook bij een vereniging heb gezeten, maar ik ben gestopt. Ik weet dat alle verenigingen verschillend zijn, maar ik kan ze moeilijk allemaal gaan uitproberen en daarnaast denk ik dat het in het algemeen gewoon niks voor mij is; voor mij is er een lol in te beleven. Ik moet er  ook niet aan denken om weer zo'n ontgroening mee te maken, dat is het mij zeker niet waard.