Karin aka K317 stelt zich voor!

Started by k317, 07 February 2009, 21:41:24

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

k317

Hoi allemaal!

IK ben Karin en speel sinds 1993 saxofoon. In dat jaar stapte ik over van dwarsfluit (begonnen in 1988) op de muzieksschoon naar de fanfare.... gelukkig kreeg ik toen een sopraansax.
In 2000 verhuisde ik en rommelde het ook op muziekgebied. In die periode trompet leren spelen en her en der ingevallen op alt of tenor.
Na weer en verhuizing terecht gekomen bij een harmonie. Genoeg saxen en trompetten in de bezetting en toen heb ik klarinet geprobeerd. Dat bleek mijn ding niet en ik verhuisde terug naar fluit. Ligt me idd beter en er zijn veel overeenkomsten met sopraansax bij een harmonie.
Sinds kort bij de boerenkapel begonnen op altsax. Ik heb nu een Dixon maar ben aan het kijken voor een andere tweedehands. Mijn twee kinderen blijken sax in ieder geval fijner te vinden dan fluit. Tips voor de aanschaf van een goed boerenkapelinstrument zijn trouwens altijd welkom!
Sopraan blijft overigens wel mijn grote saxliefde. Heb wel enkele jaren terug mijn MarkIV geruild voor een goede fluit t.b.v. het orkest. Heb toen wel tweedehands een gebogen Roy Benson (by Dixon) op de kop getikt, die het lang niet onaardig doet in blaasorkesten. Heb halverwege de jaren '90 bij een dweilorkest op een Selmer SAII gespeeld, superinstrument. Helaas was deze van de vereniging en moest hij uiteindelijk terug......
Groeten, Karin (k317)
Groeten, Karin

S: Selmer series III (nr. 588xxx) en voor de kids een Roy Benson by Dixon (nr. 959xxx; gebogen model) A: Selmer SA80 Serie II (nr. 496xxx) T: Selmer Mark7 \'79 (nr. 291xxx) en een Jupiter 787 voor de boerenkapel Plus: Maestro fluit, Jaeger piccolo, B&M Champion trompet en Indiaase poc

JR

Welkom!

En Gaan! voor die sopraan  :mrgreen:
Buescher True Tone Alt  (238xxx), nickname "Trude", Tru-Lay 55/812 M + BG ligatuur, C-Melody (tenor) Lyon & Healy (Buescher TT stencil,128xxx) nickname "Leo", LeRoc #6, Conn PanAmerican tenor, Zinner 6, nickname "het beest"

k317

JR, dank je.
Blijf zeker rondkijken voor een leuk orkest (fanfare, boerenkapel oid) op redelijk niveau dat een sopraansaxofonist kan gebruiken.
Helaas diverse beperkende voorwaarden: reistijd, beschikbare repetitietijd (ivm de sociale contacten wil ik vooralsnog ook de harmoie of d eboerenkapel aanhouden).

Maar als iemand tips heeft op dit gebied, houd ik me aanbevolen!
Groeten, Karin

S: Selmer series III (nr. 588xxx) en voor de kids een Roy Benson by Dixon (nr. 959xxx; gebogen model) A: Selmer SA80 Serie II (nr. 496xxx) T: Selmer Mark7 \'79 (nr. 291xxx) en een Jupiter 787 voor de boerenkapel Plus: Maestro fluit, Jaeger piccolo, B&M Champion trompet en Indiaase poc

Zoot

QuoteHeb wel enkele jaren terug mijn MarkIV geruild voor een goede fluit t.b.v. het orkest.

ff gegoogeld: Mark IV - Type: Lichte tank. Doeleinden: Ondersteuning van infanterie.Ontwikkeld in: Engeland.Geproduceerd in: 1917-1918.Bemanning: 7 personen. =D> Goeie ruil dan =D>  
Welkom  8) TOeT toEt groet van ZOoT 8)

k317

:lol:  :lol:
Mark VI sopsax.....
(krijg ik vast ook weer een bijzondere opmerking over  :wink: )
Groeten, Karin

Tony

Amanda

Hahaha, Zoot  :-D
Die had ik dus mooi gehouden  :-D  :-D
Het magische van de muziek is, dat zij erin slaagt ons heimwee te doen krijgen naar iets dat we nooit gekend hebben

Buffet Crampon S1 sopraan - Buffet Crampon S1 alt - Sonora hobo

k317

Amanda, je hebt helemaal gelijk.
Maar dat had eigenlijk betekent dat ik geen muziek meer zou maken, hier in Tiel willen ze geen gesop (ze weten niet wat ze missen). De Mark VI heeft ruim 5 jaar vrijwel onbespeeld in z'n (haar?) koffer gelegen, dat is ook zonde. En ik zat me op een rottig fluitje te irriteren.
Wel ooit eens gesproken over een eenmalig een sax-kwartet, maar dat is er niet van gekomen. Als ik wil kan ik soppen, da's 't belangrijkste. Vind het zelf ook wel fijn een gebogen te hebben, je hoort jezelf veel beter.

Zal eens rondkijken voor een Bundy (Selmer toch?) of een Yamaha. Moet ik nog lette op een bepaald type of serienr?
Groeten, Karin

Henk de Gans

mooi welkom hier :lol:
Dus zeg ik maar gewoon: welkom!
sedert 26-6-2008
Tenorsax: Yamaha YTS 475/Otto Link OLR-404-5*
riet: Fibracell 3.5

Amanda

Een gebogen zou ik niet doen.
Die hebben niet die typische sopraanklank, maar klinken gewoon als een alt alleen dan een paar tonen hoger.
Yamaha is wel een optie. Jupiter heeft ook prima saxen.
En als je geld over hebt kun je eens kijken voor een Buffet Crampon (S1, S2, Super Dynaction), Selmer of Yanagisawa.
Het magische van de muziek is, dat zij erin slaagt ons heimwee te doen krijgen naar iets dat we nooit gekend hebben

Buffet Crampon S1 sopraan - Buffet Crampon S1 alt - Sonora hobo

the martin

Als je een Mark VI hebt geruild voor een fluit hoop ik wel voor je dat dat een heel behoorlijke fluit is/was...
Zijn/kunnen toch wel erg lekker klinkende saxjes (zijn)

k317

Oeps, heb twee dingen door elkaar gehaald, zie ik nu.....

Zelf had ik een SAII, van de vereniging heb ik een tijd een MarkVI gehad voor de boerenkapel. Allebei fijne instrumenten. SA prima voor het 'interlectuele' werk, de MarkVI fijn en licht voor de boerenkapel. Vond het toen zelf ook zonde om met mijn dure nieuwe SAII de straat op te gaan en deze MarkVI was toch nog over bij de vereniging.

Ik denk niet dat ik die MarkVI verkocht had. Was toch van de twee mijn favoriet qua bespelen en inmiddels weet ik ook meer qua type etc. Maar ja, hij moest uiteindelijk binnen de vereniging door naar een leerling (zou misschien eens moeten kijken of ze 'm nog hebben, wie weet kan ik 'm alsnog overnemen, al denk ik neit dat ik er budget voor heb. Mijn vader is er penningmeester en mijn broer voorzitter, dus de connecties zijn er!).
Groeten, Karin

the martin

Pieter

de ergonomy van een VI is niet altijd?  prettig. meer zeer oncomfortable zelfs. Ik ken een gerenomeerde prof die zijn ongelooflijk mooie sopsix daardoor toch heeft vervangen door een, veel minder klinkende, serieIII.
Maar om nu met een Mark VI de straat op te gaan.....
Het mooiste van saxofoon spelen is de gelegenheid die je hebt gekregen om saxofoon te leren spelen.

the martin

Klopt, maar die éne sop VI die ik ooit heb mogen bespelen was qua klank helemaal top.
Mooie warme klank, goeie projectie..

Ergonomie zou ik mee hebben kunnen leren leven