Nieuw mondstuk, maar wat?

Started by levia, 17 February 2009, 16:47:23

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

levia

Nieuw mondstuk, maar wat?

Ik ben trouwens, ''levia''. nieuw hier op dit forum. Ik ben een blije eigenaar met een sopraansax van jupiter, (model? niet uit men hoofd te zeggen;). Maar, ik speel op een selmer C* al 5 jaar, maar nu eens opzoek naar wat anders, ik zit in een ''dweilband'' een begrip wat velen waarschijnlijk niet kennen  :lol: . Maar een soort fanfare achtig iets, voor met de carnaval:$.

Maar, nu wil ik een wat overheersendere sound, en vooral meer capaciteit om harder te blazen, en een jazz sound, nu ben ik echt een NUL op het gebied van info over men sax, ik speel hem, en daar hou ik het bij, en nu ben ik benieuwd naar niet al te dure aanraders?

grtjs, levia.

Thijs Leuven

Begrip dweilorkest kent iedereen wel...  :wink:

Speel je alt of tenor? Voor alt is de meest gemaakte keuze Meyer ebonieten mondstuk, voor tenor gaan de meesten voor een metalen Otto Link.
Alt: Conn New Wonder 1924 Tenor: Buescher Aristocrat 1951 Bariton: Besson uit de jaren '60  En een hele zwik effecten...

SaxoMike

Thijs, niet om je te willen verbeteren maar volgens mij heeft ze een sopraansax als ik goed lees ;)

Levia,

Mijn advies, ga eens naar een betere muziekwinkel en vraag of je wat mondstukken mag proberen.
Meestal is dit geen probleem en zo krijg je een goed gevoel van wat er nu allemaal beschikbaar is.

Mijn eerste reactie is wel een metalen mondstuk met een niet al te grote tipopening. (anders is de kan groot dat je snel bekaf bent).

Echt goedkoop zijn de metalen mondstukken niet, maar zoekt en gij zult vinden.

Ciao,
Mike
~The beginning is always the hardest part of the road to cover~
Henri Weber

levia

Haha, ja, ''Hij;)'' heeft een sopraansax:D. maarr, die keuze had ik ook, maar met een grote tip, blaast wel lekker hard ''-scheuren?-''? maar, merken, modellen, prijzen =D> .

bedankt ;).

SaxoMike