Nieuw mondstuk, maar wat?

Started by levia, 17 February 2009, 16:47:23

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

levia

Nieuw mondstuk, maar wat?

Ik ben trouwens, ''levia''. nieuw hier op dit forum. Ik ben een blije eigenaar met een sopraansax van jupiter, (model? niet uit men hoofd te zeggen;). Maar, ik speel op een selmer C* al 5 jaar, maar nu eens opzoek naar wat anders, ik zit in een ''dweilband'' een begrip wat velen waarschijnlijk niet kennen  :lol: . Maar een soort fanfare achtig iets, voor met de carnaval:$.

Maar, nu wil ik een wat overheersendere sound, en vooral meer capaciteit om harder te blazen, en een jazz sound, nu ben ik echt een NUL op het gebied van info over men sax, ik speel hem, en daar hou ik het bij, en nu ben ik benieuwd naar niet al te dure aanraders?

grtjs, levia.

Thijs Leuven

Begrip dweilorkest kent iedereen wel...  :wink:

Speel je alt of tenor? Voor alt is de meest gemaakte keuze Meyer ebonieten mondstuk, voor tenor gaan de meesten voor een metalen Otto Link.
Alt: Conn New Wonder 1924 Tenor: Buescher Aristocrat 1951 Bariton: Besson uit de jaren '60  En een hele zwik effecten...

SaxoMike

Thijs, niet om je te willen verbeteren maar volgens mij heeft ze een sopraansax als ik goed lees ;)

Levia,

Mijn advies, ga eens naar een betere muziekwinkel en vraag of je wat mondstukken mag proberen.
Meestal is dit geen probleem en zo krijg je een goed gevoel van wat er nu allemaal beschikbaar is.

Mijn eerste reactie is wel een metalen mondstuk met een niet al te grote tipopening. (anders is de kan groot dat je snel bekaf bent).

Echt goedkoop zijn de metalen mondstukken niet, maar zoekt en gij zult vinden.

Ciao,
Mike
~The beginning is always the hardest part of the road to cover~
Henri Weber

levia

Haha, ja, ''Hij;)'' heeft een sopraansax:D. maarr, die keuze had ik ook, maar met een grote tip, blaast wel lekker hard ''-scheuren?-''? maar, merken, modellen, prijzen =D> .

bedankt ;).

SaxoMike

Nu pik ik even een leffie, maar reken maar voor nieuw vanaf €120.
Merken, Otto link, berg larsen, VanDoren. Misschien Brancer, maar die zal ongetwijfeld minstens het dubbele kosten.
Tipopening zal je zelf moeten vaststellen, gewoon opdraaien en spelen, speelt het mondstuk gelijk lekker aan, dan is dat voor jou de beste opening.

btw je hebt toch geen verzilverde bell of nek? Dat dempt het geluid ook een beetje.

SaxoMike
~The beginning is always the hardest part of the road to cover~
Henri Weber

levia

nu vraag ik me af wat dat is(verzilverde bell), maar ik heb men sax hier dus ik zal even op schrijven wat het is.

Jupiter
JPS 747
F36295..
maar laat de discussie maar los barsten :D.

EelcoW

Quote from: "levia"nu vraag ik me af wat dat is(verzilverde bell), maar ik heb men sax hier dus ik zal even op schrijven wat het is.

bekendste voorbeeld van een silver bell (zilveren beker):

http://www.saxpics.com/cpg143/albums/Ki ... xxx/67.jpg

De king super20 silversonic.

Thijs Leuven

Quote from: "SaxoMike"Thijs, niet om je te willen verbeteren maar volgens mij heeft ze een sopraansax als ik goed lees ;)

Oeps, overheen gelezen  :oops:

Als ik me niet vergis is voor een sopraan metaal ook de meest voor de hand liggende keuze.  :)
Alt: Conn New Wonder 1924 Tenor: Buescher Aristocrat 1951 Bariton: Besson uit de jaren '60  En een hele zwik effecten...