Dag allemaal,
Als nieuwkomer op dit forum stel ik mij even voor:
Ben 52 jaar en speel nu ca. 11 jaar sax. Eerst op alt nu meest op tenor. Speel in big band Gabanza in Haarlem. Toen we op een gegeven moment met 3 alten en 1 tenorist zaten ben ik vorig jaar overgestapt op de tenor. Geen spijt van! Speel alleen soms nog op de alt in een gelegenheids kwartet.
Heb een Yamaha 32 alt met een Meyer mondstuk. Vorig jaar heb ik voor een schappelijke prijs een Weltklang tenor kunnen overnemen van mijn collega tenorist in de big band. Weltklang hoor ik jullie denken: inferieure zooi uit het voormalige oost duitsland.... Ik ben er zeer tevreden mee, vooral met de klank. Ik zal hier een apart berichtje voor maken! Ben benieuwd of er meer ervaringen zijn met deze zooi!
Zoek nog wel een beter mondstuk. Speel nu op een onbekend wit mondstuk van plastic lijkt het! Lijkt wel op de brilhart tonalin maar komt waarschijnlijk uit Tjechie. Klinkt toch erg lekker dus misschien is een echte Brilhart tonalin wel wat. Ik probeer binnenkort ook een ebonieten Berg Larsen uit. Wie dit soort mondstukken in de aanbieding heeft (of een Meyer) kan dat doorgeven incl. een prijsindicatie.
Groeten
Carlo