YSS475II vs S901 - het resultaat

Started by deHerbergier, 08 March 2009, 18:43:07

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

deHerbergier

Quote from: "Jeroen79"heb ik ook nooit zo gesnapt... dat een motorfabrikant ook muziekinstrumenten kan maken

net als dat mitsubishi ook videorecorders maak..

alhoewel.. motoren kunnen soms ook als muziek in je oren klinken  :-D

Ach, ik heb geen vooroordelen voor een bepaald merk. Wel voorkeuren. Mijn voorkeur ging vooraf uit naar de yamaha. Simpel omdat ik daar mooie ervaringen mee heb.

Maar het is dus uiteindelijk een yanagisawa s901 geworden. Het geluid is wat strakker dan de s981 (heb ik ook geprobeerd) maar veel helderder dan de yamaha. De yamaha speelde behoorlijk in pitch aan. De yanagisawa heb ik alleen was moeite met de hoge fis direct in pitch te krijgen. De rest probleemloos bij het eerste aanblazen. Geweldig!

Dit is precies wat ik zocht. Verbazingwekkend genoeg was de applicatuur vrijwel gelijk aan mijn eastman. Maar daar houd de vergelijking wel op.

the martin

Quote from: "deHerbergier"Verbazingwekkend genoeg was de applicatuur vrijwel gelijk aan mijn eastman. Maar daar houd de vergelijking wel op.

Dan ga ik natuurlijk weer vragen naar de verschillen  8)

deHerbergier

Quote from: "the martin"
Quote from: "deHerbergier"Verbazingwekkend genoeg was de applicatuur vrijwel gelijk aan mijn eastman. Maar daar houd de vergelijking wel op.

Dan ga ik natuurlijk weer vragen naar de verschillen  8)

Haha, dat snap ik ;).

De grootste verschillen zijn wel het gewicht, het geluid en in hoeveel delen hij is. :)

the martin

:roll:  En waar zit hem dat geluidsverschil innnnnnnn  :?:

deHerbergier

Quote from: "the martin":roll:  En waar zit hem dat geluidsverschil innnnnnnn  :?:

Tja, het geluid van de yana is (voor mijn doen) warm en helder (niet scherp dus).
Het geluid van de eastman is behoorlijk scherp. Persoonlijk spreekt mij het warme en heldere geluid van de yana zeer aan. (Al was ik met het scherpe geluid van de eastman ook prima tevreden; en kan je dat door een ander mondstuk ook heel behoorlijk aanpakken.)