Author Topic: nieuwe alt sax  (Read 2639 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline klaasvdwal

• Member
  • *
nieuwe alt sax
« on: 17 March 2009, 19:11:54 »
ik heb een vraagje
ik wil een nieuwe sax kopen van z'n 120 tot 1650 euro hij moet een goede klank kleur hebben die in een big band maar ook in een fanfare niet  "vreemd" klinkt
ook zou ik er graag een koffer bij hebben die ik op mijn rug kan doen het is handig als deze er bij zit dan gaat mijn budget 200 euro omhoog anders wil ik een koffer er bij tot 200 euro

brand maar los met jullie tips

vg klaas

Zoot

• Guest
Re: nieuwe alt sax
« Reply #1 on: 17 March 2009, 22:32:48 »
Huur eerst eens wat.... :shock: ...       de verschillende sax winkels bieden die mogelijkheid, trek er ruim tijd voor uit en probeer en ervaar zelf de verschillen. ( welke dat zijn staat ook uitvoerig op dit forum  :idea:  maar met zelf even toeteren worden ze pas echt werkelijk )
Kun je   :arrow:  :arrow:  :arrow:  meteen es rondkijken wat een sax nou eigenlijk kost en misschien met een beetje slim  :roll:  onderhandelen en "inruil" van de bijgeleverde koffer        :lol:  :lol:  :lol:

Offline klaasvdwal

• Member
  • *
« Reply #2 on: 18 March 2009, 16:01:28 »
srry vergeten bij te zetten
ik wil gewoon weten wat een goede koop is quallitatief gezien ik weet wel wat ik wil ik speel al 4.5 jaar dus ik kan wel als ik de sax mag proberen kijken of het wat voor mij is . maar ik weet gewoon niet wat ik moet proberen daar wil ik graag een paar surgesties die ik moet vragen om ze uit te proberen en dan die goed bij mij past te kiezen

Offline Ralph

• Member
  • *
    • Ralph Design
« Reply #3 on: 18 March 2009, 16:12:22 »
Ga gewoon een keer naar deventer, naar de saxofoonwinkel. Daar weten ze precies wat bij jou past en mag je zoveel uitproberen als je wilt.
To be or not to be... funky!

The Martin Committee '67 alt | Otto Link 8*

Offline HenkJ

• Member
  • *
    • http://www.freeblowing.com
« Reply #4 on: 18 March 2009, 16:16:25 »
1) zoek een sax uit
2) voelt de sax als een pakje boter/kinder speeltje? Ja-> volgende sax Nee->
3) heeft de sax voor jou het juiste gewicht? Nee-> volgende sax Ja->
4) Kunnen je vingers overal snel bij komen (applicatuur)? Nee-> volgende sax Ja->
5) Geeft de sax de klank(kleur) die je wilt? Nee-> volgende sax Ja->
6) Blijft de sax zuiver in de hoogte? Nee -> volgende sax Ja ->
7) Is de afwerking in orde ? Nee -> volgende sax, of overleg verkoper Ja->
8) Heeft de sax de uitstraling die je wenst ? Nee -> overweeg dit punt/of volgende sax Ja->
9) Heb je een goed gevoel bij de sax. maw: wordt dit `een blijvertje`? Nee-> andere sax Ja->
10) Ben je goed geholpen door verkoper? Garantie geregeld? Afspraken helder? Nee-> andere winkel, zelfde sax
Ja->
11) Kopen
12) Don`t look back en spelen!
TopSax "PRESTIGE" 2009 serie II Alt (Te koop voor maar 250,- zgan, smoke grijs-zwart met zilverkleur mechaniek, complete set)

Offline Ralph

• Member
  • *
    • Ralph Design
« Reply #5 on: 18 March 2009, 19:29:30 »
Toffe 12 stappen :D Mr denk neit dat je meteen een andere sax moet nemen alleen als bijv. stap 4 niet goed is. Is iets waar je wel aan went... ook gewicht maakt geen zak uit volgens mij:P voor mij niet iig... Ook moet je rekening houden dat elk mondstuk weer alles anders maakt, en dat één mondstuk misschien op de ene sax goed klinkt en op de andere sax niet.
Mja als je ff niet op die details let is het zeker wel een mooi lijstje om rekening mee te houden bij het kiezen van een sax :)
To be or not to be... funky!

The Martin Committee '67 alt | Otto Link 8*

Offline Maaarten

• Member
  • *
    • http://www.flickr.com/photos/48214269@N08/
« Reply #6 on: 18 March 2009, 19:50:45 »
Quote from: "Jeroen79"
Mooie "12-steps to becoming a Sax Addict Guide" HenkJ  :-D

Maar ik zeg niet: koop dit, koop dat. Ik neem maar aan dat je zelf aardig kunt oordelen.
Ik moest van mijn leraar vroeger per se een selmer c* kopen, terwijl het mondstuk dat erbij zat, een hohner nog wel, gewoon prima was!

Offline Amanda

• Member
  • *
« Reply #7 on: 19 March 2009, 08:35:10 »
Het is niet de bedoeling op verschillende plaatsen op het forum dezelfde vraag te stellen.
Om het overzicht te houden sluit ik dit topic.
De discussie kan hier verder gevoerd worden: viewtopic.php?f=42&t=4345
Het magische van de muziek is, dat zij erin slaagt ons heimwee te doen krijgen naar iets dat we nooit gekend hebben

Buffet Crampon S1 sopraan - Buffet Crampon S1 alt - Sonora hobo