Author Topic: Jouw voorbeeld!  (Read 4644 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline Sebo

• Member
  • *
Re: Jouw voorbeeld!
« Reply #15 on: 14 July 2009, 15:26:43 »
1) James Carter

2) Hij beheerst alles en is zeer veelzijdig  van klarinet tot bas-sax en evt. sarrussofoon.

3) Vol, vet en als het moet lyrisch of zwoel.

Deze man is een genie.

Sebo
Tenor Dolnet Belair verzilverd 41******
Brillhart ebolin special/ rico royal

harpje

• Guest
« Reply #16 on: 16 July 2009, 15:08:54 »
Quote from: "jupialto"
Jupialto, ik sluit me helemaal bij je aan. vooral toen hij speelde met Hancock (piano), Dave holland(double base) en Blade (drums) op Northseajazz. Dat concert was onvergetelijk. jammer dat hij dit jaar niet op Northsea was. Ik ben echt een groot fan van hem. Zo'n mooie toon. Nooit doet hij iets teveel. Zijn composities en improvisaties geven je altijd energie.[/quote]

Always nice to find a soulmate :D

Welke CD's of platen heb jij van hem?[/quote]

Ik heb hem op oude opnamen staan van Miles Davis
Adams Apple
The All Seeing Eye (Rudy van Gelder Edition)
1+1 met Herbie Hancock (heb ik uitgeleend maar weet niet meer aan wie  :cry: )
moet nog kopen: Footprints

Offline Thijs Leuven

• Member
  • *
    • http://www.myspace.com/thijsleuven
« Reply #17 on: 29 July 2009, 10:14:57 »
moet nog kopen: Footprints

En Beyond the sound barrier, superalbum.   :wink:
Alt: Conn New Wonder 1924 Tenor: Buescher Aristocrat 1951 Bariton: Besson uit de jaren '60  En een hele zwik effecten...

Offline jupialto

• Member
  • *
« Reply #18 on: 29 July 2009, 12:04:46 »
'k Heb Wayne Shorter al gevolgd vanaf het moment dat hij begon te spelen bij Miles Davis (Bitches Brew) en daarna bij Weather Report.
Van zijn periode bij bij Weather Report heb ik bijna alles (meeste nog op vinyl) en daarna begon ik met zijn solo-albums (Alegria, Footprints, Nightdreamer, High Life; CD's) en nog wat vinyl albums voorafgaand aan genoemde CD's.

M.b.t. verzamelen ben ik een "nerd", want ik vind nog steeds de dynamiek op vinyl beter dan op reguliere CD. (Wel iedere keer een strijd om die lompe platenspeler een plek te geven in je interieur :oops: ) Juist op vinyl komt het dynamische spel van Shorter m.i. beter tot zijn recht.
groet, Menno

\"your inner voice will always guide you\"

Offline Thijs Leuven

• Member
  • *
    • http://www.myspace.com/thijsleuven
« Reply #19 on: 29 July 2009, 12:25:14 »
Dat probleem lompe platenspeler is heel goed op te lossen, voor niet al te veel geld... Naast dat je nieuwe platenspeler er dan veel mooier uit ziet, werkt en klinkt hij ook nog eens beter. De oplossing heet Pro-ject

Dit is het basismodel en kost in Nederland een kleine €200,-. Ze hebben ook duurdere, en mooiere modellen, maar die kosten dan meteen redelijk wat geld.

Als ik andere spullen die ik graag wil gekocht heb, komt er ook zo eentje...
Alt: Conn New Wonder 1924 Tenor: Buescher Aristocrat 1951 Bariton: Besson uit de jaren '60  En een hele zwik effecten...

Offline Mickey

• Member
  • *
    • http://mickeymix.hyves.nl/
« Reply #20 on: 29 July 2009, 22:59:40 »
:arrow: King Curtis, Bertus Borgers , Herbie White, Fela K*ti, Sonny Rollins, Hans Dulfer, Teddy Edwards, Scot Page, the JB's, Gary Mulligans (al is die soms wat kitchy), Dave Brubeck e.a. Er zijn zoveel saxofonisten waar ik intens van kan houden. Geluiden omzetten in woorden, Moet dat :?:  Dan ben ik nog wel ff bezig want ik heb niet maar 1 voorbeeld. Ik hou van ruige warme scheur geluiden maar ook van warm, sensitive en helder. Tja ... :P  Tof trouwens om weer ook wat nieuwe namen tegen te komen in jullie berichten :-) Ik ben helemaal blij met dit forum !

btw. Wise old Sonny zegt interessante dingen: http://www.youtube.com/watch?v=x8KtF7qz ... r_embedded
the Buescher true-tone / registered trademark dec. 1914 "Elkhart ind USA"

"First you learn about the instrument, then you learn about the music, then you\'ll let it all go and just play" (Charley Parker)

Offline fredconn

• Member
  • *
« Reply #21 on: 11 August 2009, 22:19:30 »
Cannonball Adderley,

Om zijn toon waar je kippevel van krijgt, Prachtig lyrisch en in ballads een geweldig vibrato. Het mooist live met Joe Zawinul. Geen noot teveel maar alles weergaloos getimed.
Sopraan Conn Chu Berry 1925
Alt Selmer Mark VI 1964
Tenor Jupiter 900 artist series

Offline mattim

• Member
  • *
« Reply #22 on: 11 August 2009, 23:06:08 »
Alt: Selmer SA 80 II, Meyer 7SS, Steuer nr. 2,5, BG standard
Tenor: Keilwerth ST-90 II, OL STM 7, V16 2,5