sax op gitaareffect

Started by Ben Rodenburg, 15 August 2005, 13:37:47

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Thijs Leuven

Er zijn meerdere leuke effecten voor sax. Ik zou zelf gewoon eens een gitaarwinkel inlopen met een microfoon en koptelefoon, daar naar een multi-effecten pedaal vragen (de Boss ME50 is een aanrader) en gewoon gaan proberen wat er leuk is!  8)
Alt: Conn New Wonder 1924 Tenor: Buescher Aristocrat 1951 Bariton: Besson uit de jaren '60  En een hele zwik effecten...

Edward

Dat ga ik over een paar maanden zeker doen .
Maar ik heb niet veel effekten nodig want mijn Conn kwaakt al genoeg en trompetteren als een olifant doet de Conn ook lekker , maar een tweede toon een oktaaf , kwint of terts kan voor melodieën wel te gek zijn ,
Ik ben weer solo bezig op enkel een dance-achtige monotome piano , en daar moet ik wel alles zelf op doen . En met een octefizer of harmonizer wordt het weer spannender . Maar eerst ga ik een youtube filmpje van twee nummers maken .  8)
Alt Conn Naked Lady 6M - 1934
Alt Martin Handcraft 111 - 1928
mondstukken : Brilhart Hard Rubber 4 - 0,76 , Brilhart Tonalin 8 , Brilhart Persoline S5 , Brilhart Level Air Metal 7 .

Ben Rodenburg

toch werken gitaarpedalen niet altijd

met een condens word het al gauw een zooitje. eigenlijk moet je PA apparatuur hebben, maar dat is wel weer 4 keer zo duur als normale gitaareffecten, helaas :P Ik heb morgen mn eerste optreden dat ik effecten uit mn computer live ga gebruiken. Ill let you know!

power mixer, je bedoelt waarschijnlijk een powered mixer, das gewoon een mixer met een ingebouwde versterker, heb je geen apparte versterker nodig voor speakers
Sopraan: Yamaha YSS875S, JodyJazz HR*Alt: Selmer Supreme, Le Monde Satellite Brass. Drake NY Tenor: Selmer Mark VI 180xxx, Le Monde Satellite Brass. Retro Revival Super D Bariton: Selmer Mark VI 154xxx, Drake CCII

Thijs Leuven

Het hangt vooral van de microfoon af. Tot nu toe heb ik elk pedaaltje kunnen gebruiken, zolang je maar een mic gebruikt die geen fantoomvoeding nodig heeft!
Alt: Conn New Wonder 1924 Tenor: Buescher Aristocrat 1951 Bariton: Besson uit de jaren '60  En een hele zwik effecten...

Ben Rodenburg

je kan wel een condens gebruiken, alleen meot je er dan een fantoom tussengooien,

ik heb ook een condens, en waarom hij niet goed met een condens werkt is omdat de mic veel te gevoelig is.
Sopraan: Yamaha YSS875S, JodyJazz HR*Alt: Selmer Supreme, Le Monde Satellite Brass. Drake NY Tenor: Selmer Mark VI 180xxx, Le Monde Satellite Brass. Retro Revival Super D Bariton: Selmer Mark VI 154xxx, Drake CCII

Thijs Leuven

Ok, weer wat geleerd!  :)

Jazz.jr.rob

Er zijn nu 2 topics gaande over harmonizers en gitaareffecten e.d.
Ik wist ff niet waar ik moest reageren, doe het dus maar hier.

Ik heb sinds kort een AKG C519ml clip-on microfoon, maar ik heb er verder totaal geen verstand van, daarom ben ik zo blij dat er internet bestaat en dat ik hier gewoon me vragen kan posten.
Bij die microfoon zit een "AKG B29L Battery operated phantom power supply - or 1 or 2 microphones"
Zou ik 1 van die inputs bijvoorbeeld kunnen gebruiken om zo'n harmonizer of effect op aan te sluiten?
alt: Selmer Reference 54, Mondstuk: Meyer 8 Riet: Rico Jazz Select 3S
Tenor: Conn 10M Lady face (\'39), Mondstuk: Ponzol vintage 105 Rico Jazz select 3S

Ben Rodenburg

nee, heeft niet heel veel nut :P

je moet je mic op de harmonizer aansluiten, en de harmonizer dan op t mengpaneek

Jazz.jr.rob

daar was ik al ban voor :?
Ik kom het wel een keer uitchekken als jullie hier in de buurt spelen!
alt: Selmer Reference 54, Mondstuk: Meyer 8 Riet: Rico Jazz Select 3S
Tenor: Conn 10M Lady face (\'39), Mondstuk: Ponzol vintage 105 Rico Jazz select 3S

Ben Rodenburg

28 februari in schiedam, neit echt in de buurt maar dna kan je mijn setup wel even heel goed bewonderen, neem ik alles mee wat k heb :P

voorprogramma van tony spinner (2e gitarist en zanger van TOTO)

HenkJ

Klein mengpaneeltje kost je een paar tientjes (zie bijvoorbeeld Musicstore.com)
TopSax "PRESTIGE" 2009 serie II Alt (Te koop voor maar 250,- zgan, smoke grijs-zwart met zilverkleur mechaniek, complete set)

Thijs Leuven

Gisteravond op de repetitie voor het eerst met mijn sax over de DD7 gespeeld.

Eerste indruk is erg positief! Veel mogelijkheden qua delays en het vervormen van delays, van dit apparaat ga ik nog heel veel plezier hebben...  8)

HenkJ

Ik concentreer mij wat op de vocal processors en heb nu de DigiTech Vocal 300 Vocal Effects Processor besteld.
Eens kijken (en horen) wat daar mee te `effecten`is.
Ben benieuwd!
 8)
TopSax "PRESTIGE" 2009 serie II Alt (Te koop voor maar 250,- zgan, smoke grijs-zwart met zilverkleur mechaniek, complete set)

Thijs Leuven

De DD7 nu ook een voor opnames gebruikt, zie de myspace van mijn band: www.myspace.com/mymondays

Op Sticky Situation komt hij een paar keer voorbij, op Reborn 1 keer in het C stukje (direct na het thema)  :)

HenkJ

http://www.freeblowing.blogspot.com/

Johnny Doe is `uit de kast gekomen`...
 :?:
Zonder gekheid: ik ben een blog begonnen (vandaag) over mijn `sax en elektronische effecten` project.
Ik heb nu voldoende spullen om aan de slag te gaan. Blog is nog `leeg`...maar nu heb je alvast de link
Komende zaterdag 2 uur de oefenruimte in en de Digitech Vocal processor aan de tand voelen.
Mijn doel: optreden (klein schalig) als one man band in 2009
 8)