Author Topic: veertien dagen zonder sax  (Read 2423 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline fredconn

• Member
  • *
veertien dagen zonder sax
« on: 19 June 2009, 15:34:55 »
Forummers,

Het is natuurlijk hardstikke leuk om op vakantie te gaan. Toch kent ook deze medaille een keerzijde...Het is voor de meesten onder ons niet gegeven om op vakantie lustig door te toeteren. Bijvoorbeeld op de camping in Italie is weinig waardering voor het oefenen van lange noten en toonladders. Ook willen we ons kostbaar instrument niet in de tent aan de elementen blootstellen of ter beschikking stellen aan saxofoonrovers en andere cultuurbarbaren. Er zit weinig anders op dan je gedurende de vakantie te onthouden van saxofoonspel.

Toen ik hierover mijn nood klaagde bij mijn gezinsleden kreeg ik niet het verwachte medeleven, maar werd ik overvallen door hoon en spot. In het bijzonder blijft mij de variant op het bekende EO programma uit het kopje bij....

Gelukkig is dit niet het einde van het verhaal....ik kan vertellen van de steengoede saxofonist die met een gitarist op een marktje in Frankrijk een geweldig mini concert gaf. Ik heb er van genoten terwijl het gezin alle marktkraampjes afschuimde. (kwam ik daar ook nog onderuit)

Zou het een idee kunnen zijn dat dit draadje gebruikt wordt om (sax)lief en leed tijdens de vakantie te delen.

Ik ben benieuwd.
Sopraan Conn Chu Berry 1925
Alt Selmer Mark VI 1964
Tenor Jupiter 900 artist series

Offline zomertje

• Member
  • *
    • http://dekleinekunstenaar.nl
Re: veertien dagen zonder sax
« Reply #1 on: 19 June 2009, 17:30:52 »
Tja, ik ken het gevoel, 14 dagen niet toeteren is op zich best jammer. Niet dat ik de toonladders mis hoor, maar meer de repetities samen met anderen en het bijbehorende biertje na :)

Had hem best mee kunnen nemen trouwens, we kwamen door New Orleans en daar kreeg ik een spontane uitnodiging om mee te doen :) Alleen die sax lag 8000km verderop he  :-D
Heer van Stand: Selmer SA80 II Tenorsax | Kroegtoeter: Yamaha YTS 275 Tenorsax | Meneer kn0r: Yanagisawa 901 Baritonsax *blingbling*

deHerbergier

• Guest
« Reply #2 on: 19 June 2009, 19:41:14 »
Nou wij kunnen hem wel meenemen. (Huisje in zwarte woud) Maar of er ruimte in de auto voor is is dan weer de vraag, want neem ik hem mee, dan zij er hier nog drie die dat willen. Kijk een sopraan kan je tussen je tassen schuiven, twee alten en een tenor is dan weer wat lastiger. Maar misschien dat we nog zo'n dakkoffer op de kop kunnen tikken. Kunnen we lekker nog wat concertjes weggeven in onze vakantie.  =D>

Offline Maaarten

• Member
  • *
    • http://www.flickr.com/photos/48214269@N08/
« Reply #3 on: 19 June 2009, 19:54:34 »
ik heb er al 9 dagen opzitten :(

Zoot

• Guest
« Reply #4 on: 19 June 2009, 20:44:04 »
Quote from: "Maaarten"

:-D

Offline Pieter

• Member
  • *
« Reply #5 on: 19 June 2009, 22:54:18 »
De afgelopen twee jaar zijn de omstandigheden niet erg toetergunstig geweest, althans wat studeren betreft. Daardoor voel ik me iets beter wanneer ik op vakantie ben. Maar anders voel ik me de eerste twee dagen echt lijfelijk ziek. Daarna bekijk ik iedereen die in mijn blikveld komt op de mogelijkheid of het een saxofoontype is. Een keer had ik geluk en werd me terloops verteld dat die persoon gitarist was met als bijvak saxofoon, maar meer saxofoon speelde. toen kon ik in ieder geval 14 dagen over saxofoon praten. Ik ben altijd weer blij als we thuis zijn. Dan is het alleen nog wachten tot mijn lessen beginnen....en dat duurt pas echt lang.
Vakantie....bah..het enoge voordeel is dat je niet hoeft te werken, maar alle leuke dingen staan ook stil.
Het mooiste van saxofoon spelen is de gelegenheid die je hebt gekregen om saxofoon te leren spelen.

Offline Maaarten

• Member
  • *
« Reply #6 on: 19 June 2009, 23:35:22 »
Quote from: "Zoot"
Quote from: "Maaarten"

:-D

nee ben maar druk met die schijttoeter :-D
damn, blijk nu toch pad shims nodig te hebben.
maar over een weekje is ie klaar. (goed, in deventer schijnt dit binnen 4uur te kunnen hhaha)

Offline Thijs Leuven

• Member
  • *
    • http://www.myspace.com/thijsleuven
« Reply #7 on: 20 June 2009, 20:56:03 »
Ik had vorig jaar mijn toeter meegenomen naar Italië. Daar op de parkeerplaats van de camping een paar middagen lekker in de schaduw van een grote boom zitten toeteren! Geen toonladders e.d., gewoon lekker improviseren over nummers.

De eigenaresse van de camping vond het zo geweldig, dat ze de hele camping heeft opgetrommeld en ik 's avonds bij het zwembad onder een prachtige Umbrische sterrenhemel een concertje van een uur heb gegeven.  :)
Alt: Conn New Wonder 1924 Tenor: Buescher Aristocrat 1951 Bariton: Besson uit de jaren '60  En een hele zwik effecten...

deHerbergier

• Guest
« Reply #8 on: 22 June 2009, 06:41:55 »
Quote from: "Thijs Leuven"
Ik had vorig jaar mijn toeter meegenomen naar Italië. Daar op de parkeerplaats van de camping een paar middagen lekker in de schaduw van een grote boom zitten toeteren! Geen toonladders e.d., gewoon lekker improviseren over nummers.

De eigenaresse van de camping vond het zo geweldig, dat ze de hele camping heeft opgetrommeld en ik 's avonds bij het zwembad onder een prachtige Umbrische sterrenhemel een concertje van een uur heb gegeven.  :)

Kijk word je vakantie toch nog leuk. Meenemen die sax dus  =D>  =D>

Offline gerardm

• Member
  • *
« Reply #9 on: 30 June 2009, 15:39:09 »
Hallo,

Heb er ook juist 14 dagen zonder sax opzitten.
Met een mh door de Provence.
Op camping of op een camper standplaats toeteren leek mij niet evident : dus sax maar thuis gelaten.
Niet echt gemist.
Tot we op een zondagavond in Avignon geconfronteerd werden met 'La fête de la musique'.
Op een bandje gestoten met een geweldige tenorist.
Toen kwam het sax-heimwee opzetten.
Vandaag echter is alle leed geleden.

ciao

gerard
Lien Cheng alt vintage look - Selmer S80 C** - LaVoz med hard
KAWAI CN 33 digitale piano

Offline Ben Rodenburg

• Member
  • *
    • Website
« Reply #10 on: 30 June 2009, 19:20:47 »
Ik ga pas over anderhalve maand 2 weken naar spanje toe, maar ik laat hem lekker thuis. Ik breng hem weg naar de reparateur, en om eerlijk te zijn vind ik het wel lekker idee hoor, even 2 weken niet sax spelen.
Sopraan: Yamaha YSS875S, JodyJazz HR*Alt: Selmer Supreme, Le Monde Satellite Brass. Drake NY Tenor: Selmer Mark VI 180xxx, Le Monde Satellite Brass. Retro Revival Super D Bariton: Selmer Mark VI 154xxx, Drake CCII

Offline Amanda

• Member
  • *
« Reply #11 on: 04 July 2009, 12:44:57 »
Dan doen jullie toch iets niet goed :D
www.saxofoonindevakantie.nl
Naar Frankrijk, slapen op een prachtig kasteel en een week lang heel veel saxofoon spelen  :-D
Het magische van de muziek is, dat zij erin slaagt ons heimwee te doen krijgen naar iets dat we nooit gekend hebben

Buffet Crampon S1 sopraan - Buffet Crampon S1 alt - Sonora hobo

Offline Maaarten

• Member
  • *
« Reply #12 on: 04 July 2009, 13:29:30 »
ja maar dat is vet duur!

Offline zomertje

• Member
  • *
    • http://dekleinekunstenaar.nl
« Reply #13 on: 04 July 2009, 15:42:54 »
En wat moet mijn trompettistenmannetje daarmee ;)
Heer van Stand: Selmer SA80 II Tenorsax | Kroegtoeter: Yamaha YTS 275 Tenorsax | Meneer kn0r: Yanagisawa 901 Baritonsax *blingbling*

Zoot

• Guest
« Reply #14 on: 04 July 2009, 16:18:52 »
Quote from: "zomertje"
En wat moet mijn trompettistenmannetje daarmee ;)

:-D       :-D