Hallo,
Ik ben Anton en ben ook om. Ik heb een altsax gekocht en start in september mel les.
Het is een Topsax Series II "Prestige". Best een stoere naam voor een beginners sax.
Wat m'n muzikale activiteiten betreft ben ik al sinds m'n 10e met muziek bezig. (Ben nu al 37! :shock: )
Begonnen op orgel en via accordeon, piano, gitaar, basgitaar nu dus saxofoon.
Sinds ik met basgitaar (Marcus Miller & Jimmy Haslip) en piano (Brian Culbertson) bezig ben luister ik veel naar jazz, blues en fusion. En dan hoor je vaak ook saxofoon. Na voor de zoveelste keer weer naar Tower of Power en David Sanborn te hebben geluistert dacht ik dat wil ook ook! Blazers hebben toch wel iets magisch, dat ontdekte ik toen ik met een muziekprojectje in een opnamestudio ineens met echte blazers te maken kreeg. Wat een power!!
Dat is me altijd bij gebleven. Pas met een lekkere blazerssectie is een band pas compleet.
Oh ja, m'n nickname Jansen is dus niet m'n echte achternaam. Dat komt van m'n hobbybandje Gewoon Jansen.
(
http://www.gewoonjansen.nl). Totaal wat anders als wat ik normaal speel maar wel feest......
Voorlopg zal ik nog wel meer vragen dan antwoorden hebben op dit forum. Ik wist niet dat er zoveel keuzes waren in riet, mondstukken etc. En dan welke sax moet je nou kopen? Pfff
Ik weet niet precies hoe het gaat lopen maar als ik eenmaal een beetje op gang ben komt er vast wel een mooie tenorsax. Lekkere lazy late night jazz op zo'n toeter.....heerlijk!!!!!!

Anton