Main Menu

Czardas van Itturalde, Yo Yo Su

Started by Pieter, 22 August 2009, 10:14:18

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Pieter

http://www.youtube.com/watch?v=7dK2t0akCYQ

Dit wil ik jullie niet onthouden...niet de muziek waar de meeste op zitten te wachten, zelf vind ik dit stuk iets te vaak uitgevoerd, maar wat een techniek en interpretatie, geweldig! Deze jongen is pas 17!!
Het mooiste van saxofoon spelen is de gelegenheid die je hebt gekregen om saxofoon te leren spelen.

JR

Buescher True Tone Alt  (238xxx), nickname "Trude", Tru-Lay 55/812 M + BG ligatuur, C-Melody (tenor) Lyon & Healy (Buescher TT stencil,128xxx) nickname "Leo", LeRoc #6, Conn PanAmerican tenor, Zinner 6, nickname "het beest"

Maaarten

ja erg bekend nummer ja  :-D

Wat mij opvalt in positieve zin is de dynamiek, technisch zeer ok, en loepzuiver!(ok niet overal dan hehe)

ik vind die Frank Martin ballade erg mooi

Amanda

Het magische van de muziek is, dat zij erin slaagt ons heimwee te doen krijgen naar iets dat we nooit gekend hebben

Buffet Crampon S1 sopraan - Buffet Crampon S1 alt - Sonora hobo

Thijs Leuven

Notitie aan mezelf: klassieke sax is niks voor mij.

Ik luister graag naar klassieke muziek, maar dit stuk vind ik echt niet mooi en sax in klassiek is dus duidelijk een nee voor mij.

Wel fraai gespeeld overigens.  :)
Alt: Conn New Wonder 1924 Tenor: Buescher Aristocrat 1951 Bariton: Besson uit de jaren '60  En een hele zwik effecten...

Pieter

Wat die jongen hier laat zien is echt van een ongekend hoog niveau wat door veel professionele mensen noit behaald wordt. En dan te bedenken dat hij pas in 2003 is begonnen met saxofoon spelen. Ik heb ooit in rotterdam op het conservatorium bij Tom de Vette een meisje horen spelen die blies ook iedereen weg, was pas 14 en nog maar 1ste jaars. Ik hoorde toen ik iemand zeggen dat mensen met een dergelijk talent ongeveer 1x 30 jaar voorkomt.....je zal het maar toevallig zijn :mrgreen:  Nam niet weg dat ook zei nog een heleboel te leren had en das maar geod ook want dat is toch ook een heel leuk proces.
Het mooiste van saxofoon spelen is de gelegenheid die je hebt gekregen om saxofoon te leren spelen.

Zoot

ik zei nog zo..........:-D

Quotedat ook zei nog een heleboel te leren had

:roll:  :roll:  :roll: moet toch echt met een IJ   :roll:

Pieter

Hahaha...ik merk dat ik ernstig geinfecteerd raak door het digitale taalgebruik van mijn kinderen....je bent een kritische lezer, Zoot, das ook wel geod om te weten.... :-D