Stukken riet

Started by Erwin, 23 August 2009, 11:04:20

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Erwin

Hallo saxers!

Ik heb een probleempje, ik speel op een YAS 275 en een vandoren 2,5. Het probleem is dta het riet erg snel stuk gaat. Soms is hij na een week al stuk. Heeft iemand een oplossing?

Maaarten

met je onderlip spelen ipv met je tanden? :lol:
Of speel je te hoge tonen?

Erwin

Met m'n onderlip spelen doe ik wel. Soms piept hij ook of is het ineens heel onzuiver. :?:

Maaarten

KoenD

Welk mondstuk is het ?
Hoe oud ben je ?
Volg je les ?

Maaarten

idd, je hebt in elk geval even les nodig, of wat begeleiding. Dan komt alles wel.

zomertje

En soms zit er gewoon een slecht exemplaar bij, maar dat moet een uitzondering zijn.
Misschien zijn ze nog te zwaar door gebrek aan ervaring?

Piepen had ik ook met een te zwaar riet op een nieuw mondstuk met grotere opening. Ik ben toen van 3 naar 2,5 gegaan en dit blaast super :)
Heer van Stand: Selmer SA80 II Tenorsax | Kroegtoeter: Yamaha YTS 275 Tenorsax | Meneer kn0r: Yanagisawa 901 Baritonsax *blingbling*

Erwin

Ik ben sinds begin juni begonnen. Ik ben 15. Morgen m'n eerste les! dan hoor ik vast ook meer :D
Riet sterkte is goed. een 2 is te licht en een 3 is te zwaar dus 2,5 lijkt me goed!

Amanda

Alt --> Mondstukken, Ligatures en Rieten
Het magische van de muziek is, dat zij erin slaagt ons heimwee te doen krijgen naar iets dat we nooit gekend hebben

Buffet Crampon S1 sopraan - Buffet Crampon S1 alt - Sonora hobo

Maaarten

zorg maar dat je morgen nog een heel rietje hebt dan :-D

Zoot

QuoteIk ben sinds begin juni begonnen. Ik ben 15. Morgen m'n eerste les! dan hoor ik vast ook meer :D

Nou om te beginnen............  :-D , maar hij is zo mooi.....  
    :lol: ik wil  daar een poster van :lol:

enne eh eh.... welkom                      8)  TOet toEt grOEt vAn ZOoT  8)
& veel plezier met lessen.....

Zoot

Quote from: "Erwin"Morgen m'n eerste les! dan hoor ik vast ook meer

Zo'n wandtegel hangt in de kroeg, hier om de hoek........ MORGEN GRATIS BIER

ONtopic:         :?  EN????   hoe was het??   :?

Erwin

Steph Saxin' Spé

Maak je het riet wel nat voordat je gaat spelen?

Steph Saxin' Spé

oh, en even off-topic, speciaal voor Zoot:
Quote from: "Zoot"Nou om te beginnen............  :-D , maar hij is zo mooi.....  
    :lol: ik wil  daar een poster van :lol:
je kunt 'em uitvergroten en afdrukken  :wink:
of ik maak er een schilderij van, zwart-wit, kleur, you name it  :wink: [/color]