Jullie mening over Sopraan sax Dolnet Paris

Started by Wolflady, 25 August 2009, 21:37:25

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Wolflady

//http://www.marktplaats.nl/index.php?url=http%3A//muziek.marktplaats.nl/blaasinstrumenten-saxofoons/273080909-sopraan-sax-dolnet-paris.html

Ik kan een sopraan sax merk Dolnet Paris kopen voor €150,=
Heb eens zo gekeken op internet, op een engelse site staat dat hij goed is.
Wat vinden jullie ervan of denken jullie dat ik mee daar mee een buil val.
Ik zou graag jullie mening hierover willen weten.
Ik heb de advertentie erbij gedaan.

gr. wolflady
Beginner Sopraansaxofoon

Pieter

Ik heb er wel eens een gehoord.....Er speelde toch echt iemand op die wel saxofoon kan spelen en een goed gehoor heeft....maar ik heb later mijn tenen met geweld moeten rechtbuigen.  150 euro is natuurlijk niet veel...maar het is wel veel geld voor iets waar je niet echt veel plezier aan gaat beleven. Verder is een valse sax de pest voor een beginnersoor. Ik zou het nooit doen.
Het mooiste van saxofoon spelen is de gelegenheid die je hebt gekregen om saxofoon te leren spelen.

the martin

Ach, als die goed sluit zou ik hem kopen..
Als die niet bevalt raak je hem voor die prijs ook zo weer kwijt..

Nu nog eens iemand die een Dolnet bari aanbied voor dat bedrag  :twisted:

Wolflady

ik vind het zo moeilijk want ik heb ze nog niet gezien, en het is nogal een stuk rijden voor mij. Dus als zou ik
ze ongezien laten opsturen.
Volgens mij sta ik toch echt in het verkeerde topic zie ik nu, want een echte beginner ben ik dan ook niet meer naar 1 jaar les en spelen of wel.
Ik vind ook dat je zo weinig kunt vinden over de Dolnet..................

Ik weet het echt niet, het is geen geld klopt maar als ze vals is wat moet ik dan doen
Beginner Sopraansaxofoon

the martin

Ik heb de advertentie eens bekeken...
t.e.a.b. is iets anders dan 150 euro.. (wat nu dus het hoogste bod is)
Ik denk dat er helaas wat meer betaald moet gaan worden  :wink:

deHerbergier

Ik denk dat het vanaf je aurora geen vooruitgang zal zijn. Het belangrijkste van een sopraan is m.i. dat hij zo goed mogelijk in pitch speelt. Een oude sax doet dat meestal niet, en dat geld al helemaal voor de sopraan. Als ik jou was zou ik lekker doorsparen voor een nieuwe Yanangisawa. Veruit de beste sopranen in zijn prijsklasse... (Uhm, nee ik heb geen aandelen yana  :lol:)

Amanda

Ik heb nog een goede Buffet Crampon te koop  :-D

150 euro is inderdaad het bod. Wil niet zeggen dat hij daarvoor weg gaat.
Bij mijn advertentie stond n.o.t.k..
Mensen boden wel 500 euro, maar no way dat-ie daarvoor weg gaat.
Stuur eens een mailtje naar de adverteerder zou ik zeggen.
Het magische van de muziek is, dat zij erin slaagt ons heimwee te doen krijgen naar iets dat we nooit gekend hebben

Buffet Crampon S1 sopraan - Buffet Crampon S1 alt - Sonora hobo

Maaarten

een onderhoudsbeurt heeft ie sowieso nodig. De onderste kleppen staan iets scheef, en de polsters zijn niet mooi strak. Als ik dat op de foto al zie, dan is er wel het een en ander aan de hand.

Dit is een groot risico lijkt me. Je kunt 'm kopen voor bijv. 200euro, maar er moet nog minimaal voor 200euro aan gesleuteld worden zeg maar.

Niet doen dus als je niet veel wilt uitgeven. Of je test 'm uit. Blaast ie zwaar, dan is de kans al minder dan 10% dat dat aan jou ligt.

Sebo

Hi wolfielady,

€ 150,- voor een bespeelbare Dolnet sopraan is een weggevertje, maar dan moet hij wel bespeelbaar zijn natuurlijk.

Ikzelf heb een Dolnet Belair tenorsax en ben hier meer dan tevreden over.

Ik zal hem niet gaan vergelijken met een Mk6, maar hij kan de vergelijking met de betere yamaha's goed doorstaan.

De eerlijkheid gebiedt me echter wel te zeggen dat Dolnet's nou niet de meest begeerde saxen zijn, en dat drukt dan de prijs wel weer ( in de verenigd staten zijn ze ruwweg 2 x zo duur als hier; gek hè?).

Ook zijn ze niet zo "gebruikersvriendelijk" als een japanner of taiwanees. Je zult op een Dolnet meer moeten werken. Maar de klank is dan ook meteen weer een stuk beter...

Info over Dolnet kun je vinden op http://www.saxpics.com

Ik wens je veel succes.

Grtz. Sebo
Tenor Dolnet Belair verzilverd 41******
Brillhart ebolin special/ rico royal

Wolflady

oke voor de duidelijkheid, ik heb van de eigenaar in kwestie bericht gekregen dat ik ze kan kopen voor €150
dat bod wat julllie zien dat ben ik. Heb twee dagen geleden een mail van haar gehad.
Wat ik moeilijk vind omdat ze in overijssel woont dat ik niet even kan gaan kijken en uitproberen. En heb dan ook
gevraagd voor de mogelijkheid om ze op te sturen, dat was geen probleem. Maar ik ben wel in dubio

??????????????????????????
Beginner Sopraansaxofoon

Maaarten

ja ik ga niet beslissen voor je  :-D

Hij gaat meer dan 150 kosten in elk geval.

Een prima sax zal het in elk geval wel zijn van zichzelf.

platenspeler

Quote from: "Wolflady"oke voor de duidelijkheid, ik heb van de eigenaar in kwestie bericht gekregen dat ik ze kan kopen voor €150
dat bod wat julllie zien dat ben ik. Heb twee dagen geleden een mail van haar gehad.
Wat ik moeilijk vind omdat ze in overijssel woont dat ik niet even kan gaan kijken en uitproberen. En heb dan ook
gevraagd voor de mogelijkheid om ze op te sturen, dat was geen probleem. Maar ik ben wel in dubio

??????????????????????????

Heb je nog aan de eigenaar gevraagd of de sax nu goed bespeelbaar is, of zij er zelf onlangs op gespeeld heeft, welke polsters er direct aan vervanging toe zijn etc etc? Als ik naar de foto´s kijk denk ik ook dat er een klep scheef staat en dat de twee pads er oud uitzien.

Een revisie kost minstens 300 euro (de saxofoonwinkel in Deventer rekent zelfs 600-700 euro). Dat maakt je goedkope sax wel wat duurder.

Maarten

t: Martin Committee III, Martin HC Committee I a: Martin HC Master, Martin Handcraft, Conn 50M c: Martin Handcraft[/color]

Maaarten

Quote from: "platenspeler"Heb je nog aan de eigenaar gevraagd of de sax nu goed bespeelbaar is, of zij er zelf onlangs op gespeeld heeft,

Maarten

dat zeggen ze allemaal helaas: Prima is een ruim begrip. Of zelf testen en eindje rijden, en anders bijna zeker een revisie er bovenop.

Sjax

Een Dolnet is zeker een interessante sax. Ik heb een Dolnet tenor, en die heeft een mooi geluid. Geen problemen met zuiverheid. Qua applicatuur is het niet zo'n comfortabele sax, dat is wel even wennen.

Maar ik heb ook wel eens iemand op mijn Yanagisawa-sopraan laten spelen, die het een verademing vond in vergelijking met zijn Dolnet-sopraan, waar hij nogal wat intonatie-problemen mee had.

Maar 150 euro is niet veel. Ik zou toch wel proberen of je toch niet even kan gaan proefspelen. Misschien verkeert de sax in een niet zo'n goede staat, maar misschien goed genoeg om te beoordelen of-ie een beetje zuiver is. Zo ja, dan is het wellicht de moeite waard om 'm te laten reviseren.

Neem ook een stem-apparaat mee, want Dolnet heeft in het verleden ook veel High Pitch-saxen gemaakt, die hoger zijn gestemd dan moderne instrumenten. Je hebt daar niet veel, tenzij je niet geinteresseerd bent in het samen spelen met anderen...

deHerbergier

Quote from: "Sjax"Maar ik heb ook wel eens iemand op mijn Yanagisawa-sopraan laten spelen, die het een verademing vond in vergelijking met zijn Dolnet-sopraan, waar hij nogal wat intonatie-problemen mee had.

Oudere sopranen hebben dat probleem wel vaker. Daar moet je dus lekker aan de gang met correctiegrepen. Een fenomeen dat in nieuwe sopranen een stuk minder is. Ik zelf was het geklooi met die correctiegrepen - die ik er maar niet in kreeg - snel zat. Ik ben dan ook heel blij met mijn Yanagisawa die geen enkele correctie nodig heeft.