Author Topic: Deze honden zoeken dringend hulp!!  (Read 1883 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline Amanda

• Member
  • *
Deze honden zoeken dringend hulp!!
« on: 18 September 2009, 10:34:19 »
Het noordwesten van Turkije werd begin september 2009 geteisterd door noodweer met overstromingen en dergelijke. Dit noodweer heeft ongeveer 30 mensen het leven gekost, wat afschuwelijk is, maar vrijdag kregen wij op Horse Event het bericht dat een asiel in Istanbul ook is getroffen. Er waren op dat moment 465 dieren in het asiel waarvan zowiezo 330 dieren het niet gered hebben.
Ik heb nu van het Turkse asiel waar wij mee werken een aantal foto's gekregen waar mijn maag van omdraaide, en daarvan zal ik verder in het artikel de link van plaatsen, want dan kan je zelf kiezen of je ze wel of niet wilt zien.
Het getroffen asiel was niet het asiel waar wij altijd mee werken, maar de mensen van het ons bekende asiel hebben wel geholpen en geprobeerd om nog zoveel mogelijk dieren te redden.
Het is daar nu dus echt een hel, iets wat we ons niet voor kunnen stellen.

Een kennis van mij is bezig om deze honden naar Nederland en/of Belgiƫ te halen. Alle hulp is welkom, vandaar even hier een bericht. Wellicht zijn er mensen die hulp kunnen bieden.

Let op, de foto's in de link kunnen schokkend zijn: http://www.dierenbescherming-hach.eu/jo ... zoekt-baas
Het magische van de muziek is, dat zij erin slaagt ons heimwee te doen krijgen naar iets dat we nooit gekend hebben

Buffet Crampon S1 sopraan - Buffet Crampon S1 alt - Sonora hobo

Zoot

• Guest
Re: Deze honden zoeken dringend hulp!!
« Reply #1 on: 18 September 2009, 12:02:24 »
knuppel in het hoenderhok

Hond uit het asiel
In Nederland zijn veel asielen. De meeste zitten vol met honden die een nieuwe baas zoeken. Wanneer u graag een hond wilt, maar niet de tijd of de gelegenheid heeft om een puppy op te voeden en groot te brengen, dan is een hond uit het asiel misschien een uitkomst voor u

Offline Maaarten

• Member
  • *
    • http://www.flickr.com/photos/48214269@N08/
« Reply #2 on: 18 September 2009, 13:48:36 »
Die honden hebben even flink pech.

Hoe is het nu met de mensen daar?

Dat ene paard is trouwens mooi opgeknapt =D>

Offline Amanda

• Member
  • *
« Reply #3 on: 19 September 2009, 20:45:41 »
Zoot: klinkt even l*lliger dan dat ik het nu bedoel, maar de honden in het asiel hebben een droog onderkomen en elke dag voldoende eten, hebben medische zorg en worden uitgelaten.
Ze hebben het een stuk beter dan die honden in nood.
Die dus gewoon dakloos zijn, geen eten hebben en vaak nog gewond ook. Ze zijn zelfs bezig om deze in asielen te plaatsen omdat ze daar al veel beter af zijn dan zo op straat.

Maaarten: hoe het met de mensen is weet ik niet. Zij zetten zich momenteel alleen in voor de dieren. De hulpverlening voor mensen is al goed op gang, maar voor dieren is er niets.
Vandaar ook deze oproep.

Het is dat ik op een flat woon met 3 katten (waarvan 1 asielganger en 1 opvanger), anders had ik me ook zeker aangemeld. Daarom hier een bericht. Misschien bereik ik mensen die plek hebben en zo'n dier willen opvangen.
Het magische van de muziek is, dat zij erin slaagt ons heimwee te doen krijgen naar iets dat we nooit gekend hebben

Buffet Crampon S1 sopraan - Buffet Crampon S1 alt - Sonora hobo

Offline Thijs Leuven

• Member
  • *
    • http://www.myspace.com/thijsleuven
« Reply #4 on: 21 September 2009, 16:24:04 »
Hoe het erg het voor die honden ook is, mijn eerste gedachtegang bij berichten als deze is altijd: 'Er zijn overal op de wereld nog zoveel mensen die het zoveel slechter hebben, zorg daar eerst eens voor...'
Alt: Conn New Wonder 1924 Tenor: Buescher Aristocrat 1951 Bariton: Besson uit de jaren '60  En een hele zwik effecten...