Author Topic: Kurk kopen?  (Read 4751 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline Daan

• Member
  • *
  • sopraan, alt en tenor
Kurk kopen?
« on: 20 September 2009, 22:51:37 »
Heeft iemand een adres waar ik in Nederland kurk kan kopen?
Nou niet zeggen dat ik maar wat drank moet gaan halen bij de Gall & Gall ;) .
"Hij/zij die vraagt lijkt dom, hij/zij die niet vraagt blijft het."

Offline jupialto

• Member
  • *
Re: Kurk kopen?
« Reply #1 on: 20 September 2009, 23:34:30 »
Probeer es een winkel waar ze vloertegels verkopen......
groet, Menno

\"your inner voice will always guide you\"

Offline JR

• de familie:
  • Member
  • *
« Reply #2 on: 21 September 2009, 08:21:15 »
Hobbywinkels zoals "pipo" hebben ook kurk . .
Buescher True Tone Alt  (238xxx), nickname "Trude", Tru-Lay 55/812 M + BG ligatuur, C-Melody (tenor) Lyon & Healy (Buescher TT stencil,128xxx) nickname "Leo", LeRoc #6, Conn PanAmerican tenor, Zinner 6, nickname "het beest"

Zoot

• Guest
« Reply #3 on: 21 September 2009, 10:09:34 »
ligt er ook aan wat je wilt.........  :roll: rond, plat, dik, dun......... :roll:
bij verfwinkels en bouwmarkten hebben ze schuurkurken, een rechthoekig  8)  stuk kurk, ong 2,5 cm dik ......

Offline Pieter

• Member
  • *
« Reply #4 on: 21 September 2009, 10:10:40 »
gewoon even bij Harry Bakker of een andere zaak waar ze reparaties uitvoeren vragen. Ze hebben kurk van verschillende diktes. Ik heb ook ooit eens een stukje gekregen om zelf kurk bij te plakken of te kunnen vervangeng wanneer weer eens een kurkje losgelaten had.  Anders krijg je misschien van hen een adres waar je het kunt kopen.
even een middagje in de telefoon.
Het mooiste van saxofoon spelen is de gelegenheid die je hebt gekregen om saxofoon te leren spelen.

Offline platenspeler

• Member
  • *
« Reply #5 on: 21 September 2009, 20:09:29 »
http://www.musicmedic.com ? Welliswaar betaal je verzendkosten, maar dan heb je binnen een paar dagen je bestelling in huis.

t: Martin Committee III, Martin HC Committee I a: Martin HC Master, Martin Handcraft, Conn 50M c: Martin Handcraft[/color]

Offline Daan

• Member
  • *
  • sopraan, alt en tenor
« Reply #6 on: 21 September 2009, 21:21:16 »
Dank jullie wel voor de 'snelle' reacties. Dat wordt ff verder rond snuffelen/bellen.
Van MusicMedic had ik al heel vaak wat van gehoord dat ze amateuristisch gereedschap verkopen enz. Ook kreeg ik de tip om van de Saxdoctor.com te kopen.

Offline Daan

• Member
  • *
  • sopraan, alt en tenor
« Reply #7 on: 22 September 2009, 17:31:46 »
De polsters weet ik niet maar omdat ik erop werd verwezen dat het gereedschap wat ze verkopen van slechte kwaliteit is heb ik daar ook dus helemaal niks besteld... Ik kreeg ook een tip van een ander om bij doctorsax.com polsters te bestellen.

Offline platenspeler

• Member
  • *
« Reply #8 on: 22 September 2009, 22:32:04 »
Ik heb verscheidene keren iets besteld bij Musicmedic. polsters (complete set en losse), teflon, kurk etc. en vilt bij musicmedic.  Allemaal prima. Ook als je wat nodig hebt dat niet in het standaard assortiment zit, dan doen ze vaak een aanbod.

Die startset van ze, die is niet zo handig. Met name omdat dat kistje onnodig is en de leaklight is kerstverlichting. En ook als je een brandertje zoekt kun je beter zelf iets op ebay zoeken.

Maarten

t: Martin Committee III, Martin HC Committee I a: Martin HC Master, Martin Handcraft, Conn 50M c: Martin Handcraft[/color]