Author Topic: Spanje  (Read 3300 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline zomertje

• Member
  • *
    • http://dekleinekunstenaar.nl
Spanje
« on: 11 October 2009, 19:20:08 »
Op verzoek van Zoot een verslagje van mijn weekje Spanje, niet zomaar een vakantie, maar een muziekvakantie. Ik mocht mee met de Drechtstad harmonie om te spelen op de Oktoberfeesten in Calella, Spanje ( http://www.oktoberfest-calella.com ) Jaja, Duitse feestjes in Spanje, het kan blijkbaar. We speelden bekende muziek zoals Rocky, James Bond, Speedy, Copacabana, een Hollandse medley en nog wat leuke stukken.

We zijn een week geweest en hebben behalve in de feesttent ook nog in 2 hotels gespeeld en op het kerkplein in Calella. De sfeer was goed, het publiek indien aanwezig (soms was het vrij rustig) enthousiast.

Daarnaast moest er natuurlijk wel een biertje gedronken worden na het spelen (en soms ervoor, mits niet teveel hahaha ). Steevast kwamen we aan het eind van de avond op het terras van een vage pizzatent terecht waar ze voor een euro halve literpullen bier serveerden. Zaten daar vaak maar enkele mensen, totdat wij met 20 of 30 man vage liedjes kwamen zingen, klappen en fluiten en de omzet van het bier even verhogen. Op de laatste avond met alle toeters en bellen even voor de deur een nummertje gespeeld, wat natuurlijk met een enorm enthousiasme ontvangen werd.

Op de laatste avond hebben we nog even laten horen dat die gekke hollanders die alle dagen bij het zwembad kwamen klieren ook nog best een lekker stukkie muziek konden maken. Vooral in ons eigen hotel moesten we ons best inhouden, anders ging het dak eraf :)

Erg leuk om te doen, heb heerlijk gespeeld, en als je er maar vaak genoeg zit dan is die podiumvrees al snel verdwenen :) Ik zit volgend jaar als eerste in de bus als ze weer gaan  :-D
Heer van Stand: Selmer SA80 II Tenorsax | Kroegtoeter: Yamaha YTS 275 Tenorsax | Meneer kn0r: Yanagisawa 901 Baritonsax *blingbling*

Zoot

• Guest
Re: Spanje
« Reply #1 on: 11 October 2009, 22:43:06 »
Op verzoek van Zoot een verslagje van mijn weekje Spanje

De vraag was of je Sinterklaas had gezien,..........    :lol:   maar dit is ook leuk leesvoer  :lol:

Offline zomertje

• Member
  • *
« Reply #2 on: 12 October 2009, 19:11:58 »
Quote from: "Zoot"
Op verzoek van Zoot een verslagje van mijn weekje Spanje

De vraag was of je Sinterklaas had gezien,..........    :lol:   maar dit is ook leuk leesvoer  :lol:
hahha, nou, alleen op een toevallig filmpje op mijn laptop... en tja, dat waren verdwaalde sinten op Youtube, dus helaas...  :-D
Heer van Stand: Selmer SA80 II Tenorsax | Kroegtoeter: Yamaha YTS 275 Tenorsax | Meneer kn0r: Yanagisawa 901 Baritonsax *blingbling*

Offline yanamayo

• Member
  • *
« Reply #3 on: 06 May 2011, 10:20:01 »
Hé, da's toevallig! Wij (Stage-band Jong Holland Zwijndrecht) gaan dit jaar wat samen met de Drechtstad Harmonie doen! D'r zit ook een tenorsaxofoniste en een trombonist van Drechtstad bij ons. De verhalen over Spanje heb ik wel gehoord. Leek me erg leuk!!!
Zit je nog steeds bij Drechtstad?
[size=85]- Yanagisawa 901 alt -  Selmer Soloïst C* - Selmer (1 schr.) lig. - Rigotti 2,5
- Le Monde Universal goudlak sopraan - Yana 5 - FL Ultimate lig. - Hemke 2,5
- Howarth S50C hobo

Offline zomertje

• Member
  • *
« Reply #4 on: 07 May 2011, 06:29:32 »
Jahoor, en dit jaar gaan we weer naar Spanje.
Eigenlijk waren we toen invallers, maar we zijn omgekocht met bier ;)

Wat gaan we doen eigenlijk samen? (ik heb iets gemist denk ik)

Offline yanamayo

• Member
  • *
« Reply #5 on: 09 May 2011, 14:40:03 »
Tja, dat zijn die Hollanders weer of zijn het de muzikanten die zich zo snel laten verleiden? :lol:  Een lekkere Rioja is trouwens ook niet te versmaden!
Schiet me nog wat te binnen. M'n mannetje (nou ja "tje") heeft in een grijs verleden jullie dirigente nog eens voor een maand of twee vervangen toen ze zwanger was! En een concert gegeven toen geloof ik.
Dat gezamenlijke optreden staat trouwens nog in de kinderschoenen hoor. Alleen het idee is volgens mij nog geboren, de rest volgt nog!
[size=85]- Yanagisawa 901 alt -  Selmer Soloïst C* - Selmer (1 schr.) lig. - Rigotti 2,5
- Le Monde Universal goudlak sopraan - Yana 5 - FL Ultimate lig. - Hemke 2,5
- Howarth S50C hobo

Offline zomertje

• Member
  • *
« Reply #6 on: 11 May 2011, 03:48:05 »
Ik gok op t nieuwjaarsconcert :)