Op verzoek van Zoot een verslagje van mijn weekje Spanje, niet zomaar een vakantie, maar een muziekvakantie. Ik mocht mee met de Drechtstad harmonie om te spelen op de Oktoberfeesten in Calella, Spanje (
http://www.oktoberfest-calella.com ) Jaja, Duitse feestjes in Spanje, het kan blijkbaar. We speelden bekende muziek zoals Rocky, James Bond, Speedy, Copacabana, een Hollandse medley en nog wat leuke stukken.
We zijn een week geweest en hebben behalve in de feesttent ook nog in 2 hotels gespeeld en op het kerkplein in Calella. De sfeer was goed, het publiek indien aanwezig (soms was het vrij rustig) enthousiast.
Daarnaast moest er natuurlijk wel een biertje gedronken worden na het spelen (en soms ervoor, mits niet teveel hahaha ). Steevast kwamen we aan het eind van de avond op het terras van een vage pizzatent terecht waar ze voor een euro halve literpullen bier serveerden. Zaten daar vaak maar enkele mensen, totdat wij met 20 of 30 man vage liedjes kwamen zingen, klappen en fluiten en de omzet van het bier even verhogen. Op de laatste avond met alle toeters en bellen even voor de deur een nummertje gespeeld, wat natuurlijk met een enorm enthousiasme ontvangen werd.
Op de laatste avond hebben we nog even laten horen dat die gekke hollanders die alle dagen bij het zwembad kwamen klieren ook nog best een lekker stukkie muziek konden maken. Vooral in ons eigen hotel moesten we ons best inhouden, anders ging het dak eraf
Erg leuk om te doen, heb heerlijk gespeeld, en als je er maar vaak genoeg zit dan is die podiumvrees al snel verdwenen

Ik zit volgend jaar als eerste in de bus als ze weer gaan