Main Menu

Nieuw hier

Started by Supersax, 29 October 2009, 11:59:54

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Supersax

Hallo mede saxisten,

Ik ben sinds gisteren lid van dit forum. Ik speel al 15 jaar tenorsax (The Martin uit begin jaren '50) en sinds een jaartje heb ik een alt (ook een Martin) erbij gekocht.
Ik kom uit het noorden van het land. Leuk om hier ervaringen uit te kunnen wisselen!

Zoot

QuoteIk speel al 15 jaar tenorsax (The Martin uit begin jaren '50) en sinds een jaartje heb ik een alt (ook een Martin)

Wat miste :shock:  :shock:   je aan het geluid van de Tenor dat je er een  :?  alt bij hebt gekocht????

welkom                      8)  TOet toEt grOEt vAn ZOoT  8)

JR

Welkom.

Ga je voor de hele sax-familie Martin? :-D
Buescher True Tone Alt  (238xxx), nickname "Trude", Tru-Lay 55/812 M + BG ligatuur, C-Melody (tenor) Lyon & Healy (Buescher TT stencil,128xxx) nickname "Leo", LeRoc #6, Conn PanAmerican tenor, Zinner 6, nickname "het beest"

Amanda

Het magische van de muziek is, dat zij erin slaagt ons heimwee te doen krijgen naar iets dat we nooit gekend hebben

Buffet Crampon S1 sopraan - Buffet Crampon S1 alt - Sonora hobo

Supersax

Quote from: "Zoot"
QuoteIk speel al 15 jaar tenorsax (The Martin uit begin jaren '50) en sinds een jaartje heb ik een alt (ook een Martin)

Wat miste :shock:  :shock:   je aan het geluid van de Tenor dat je er een  :?  alt bij hebt gekocht????

Haha, helemaal niets!!! Tenor zal altijd moijn favoriet blijven. Ik heb de alt erbij gekocht voor wat meer afwisseling in het geluid in m'n bandje. Altijd leuk om je te blijven ontwikkelen, he....

Maaarten

Weet je waarom Zoot?
Iedereen weet dat een alt ook dingen heeft die een tenor niet heeft. Makkelijker mee te nemen, simpelere hals, goedkoper in rietjes en mondstukken.

Ik wil nog best een altje erbij voor de klank, maar eerst een bariton!

zomertje

Welkom :)

En tja, die voorliefde voor de tenor deel ik met je :)
Heer van Stand: Selmer SA80 II Tenorsax | Kroegtoeter: Yamaha YTS 275 Tenorsax | Meneer kn0r: Yanagisawa 901 Baritonsax *blingbling*

Sebo

Welkom namens een andere tenor spelende noorderling :D  :D  :D

Grtz. Sebo
Tenor Dolnet Belair verzilverd 41******
Brillhart ebolin special/ rico royal

Thijs Leuven

Welkom hier!

Quote from: "Maaarten"Weet je waarom Zoot?
Iedereen weet dat een alt ook dingen heeft die een tenor niet heeft. Makkelijker mee te nemen, simpelere hals, goedkoper in rietjes en mondstukken.

Ach, als het aan mij ligt heb ik de hele familie van vier op een dag compleet...  :wink:
Alt: Conn New Wonder 1924 Tenor: Buescher Aristocrat 1951 Bariton: Besson uit de jaren '60  En een hele zwik effecten...

niesten

Quote from: "Thijs Leuven"Ach, als het aan mij ligt heb ik de hele familie van vier op een dag compleet...  :wink:

Heb sinds anderhalf jaar de familie van vier kompleet (sopraan voor mijn zoontje, wel leuk maar toch niet echt mijn ding)

Oja Supersax, welkom op het forum  =D>

Amanda

Quote from: "Thijs Leuven"Welkom hier!

Quote from: "Maaarten"Weet je waarom Zoot?

Ach, als het aan mij ligt heb ik de hele familie van vier op een dag compleet...  :wink:

Ik heb een nummer 4 voor je te koop...  :-D
Het magische van de muziek is, dat zij erin slaagt ons heimwee te doen krijgen naar iets dat we nooit gekend hebben

Buffet Crampon S1 sopraan - Buffet Crampon S1 alt - Sonora hobo

Thijs Leuven

En die zou ik graag willen hebben! Over de prijs kunnen we wel praten, toch?  Voor €500,- kom ik 'm ophalen :-#  :-"

Ik ben eigenlijk een beetje bezig om op mijn oom in te praten, ik ben altijd zeer happy geweest in de tijd dat ik zijn Yanagisawa sopraan mocht lenen...  :)
Alt: Conn New Wonder 1924 Tenor: Buescher Aristocrat 1951 Bariton: Besson uit de jaren '60  En een hele zwik effecten...