Main Menu

keilwerth toneking special tenor

Started by stef, 05 November 2009, 17:36:31

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

stef

ik heb een tijdje geleden een keilwerth toneking special tenorsaxofoon aangeschaft,
ik weet dat ik deze sax ver onder de prijs heb gekocht maar kan iemand zeggen hoeveel deze instrumenten ongeveer waard zijn (helemaal opgeknapt met originele lak en kist) en waar ik verdere info kan vinden over deze instrumenten, de tijdsperiode
waar ze gemaakt werden
of het een professioneel instrument is
enz

grtz

Stef
Selmer Performing Artist

CBone

Alvast wat leesvoer om mee te beginnen, http://www.saxpics.com/?v=mod&modID=75
en verder is Google your friend  :-D

Dreum van morgen, herinner dich giester, maar laef vandaag

Twitter...HaRonnie

Sebo

YELSMA......

Klantje voor je  :D

Sebo
Tenor Dolnet Belair verzilverd 41******
Brillhart ebolin special/ rico royal

Zoot

Quote from: "Sebo"YELSMA......

Klantje voor je  :D

Sebo

Hé....... maak nou geen slapende.....
Henk doet niet meer in ToeTers

SaxoMike

Ik heb een toeter van Yelsma gekocht, ben er nog steeds niet helemaal uit wat het nu precies is.
Ondanks zijn lengte is het toch een Bes gestemde tenor en volgens de makkers van Keilwerth is het een Jazz King uit 1937. De waarde van mijn toeter gezien de schaarste is daardoor moeilijk te bepalen. En al is hij weinig waard, ik ben er blij mee.

Ciao,
Saxo-Mike
~The beginning is always the hardest part of the road to cover~
Henri Weber

Sebo

Quote from: "SaxoMike"Ik heb een toeter van Yelsma gekocht, ben er nog steeds niet helemaal uit wat het nu precies is.
Ondanks zijn lengte is het toch een Bes gestemde tenor en volgens de makkers van Keilwerth is het een Jazz King uit 1937. De waarde van mijn toeter gezien de schaarste is daardoor moeilijk te bepalen. En al is hij weinig waard, ik ben er blij mee.

Ciao,
Saxo-Mike

Had ik ff gemist.

Ik dacht dat Henk 'm nog te koop had, en ik meen ooit eens correspondentie te hebben gelezen inzake serienrs. e.d. van Keilwerth saxen. Volgens mij was dat toen hij die jazz king net had gekocht en er helemaal lyrisch over was.

Zal nog es rondneuzen op het forum.

Grtz. Sebo

henk

Beste Stef,

Heb zelf bijna mijn hele leven op een  Toneking special muziek gemaakt,
heb toen ook de Selmer uitgeprobeerd, deze laatste is alleen wat lichter in gewicht, maar het geluid
van een Toneking special is naar mijn mening veel beter met een berglarsen mondstuk erop
kun je scheuren als een porche, en ja de waarde is voor iedereen verschillend, heb er zelf
ca. 35 jaar muziek mee gemaakt en heb hem nog steeds.

Gr. Henk

Zoot

Quote from: henk on 08 February 2013, 15:59:54
ca. 35 jaar muziek mee gemaakt en heb hem nog steeds. Gr. Henk

Quote from: Sebo on 11 November 2009, 18:23:49Ik dacht dat Henk 'm nog te koop had, en ik meen ooit eens correspondentie te hebben

En is dat dan  ???   dezelfde Henk   ???

DaKnoodle

Als er made in germany op staat dan is na 44 en daarvoor kwamen ze uit Tsjechïe, als het goed is hebben de toneking series allemaal rolled toneholes, daar kun je ze aan herkennen. Ik heb mijn toneking ingerolen op een Keilwerth SX90 sopraan. In principe zijn ze minstens de revisie prijs waard verder doen ze jammer genoeg niet zo heel veel. En idd Berg Larsen of Otto Link laat hem lekker scheuren!
A: Selmer SA80II T: Santoni B: Selmer SA80II

henk

Hoi Sebo,

Naar mijn weten hebben wij nooit contact gehad......

Sebo

Quote from: henk on 11 February 2013, 11:16:20
Hoi Sebo,

Naar mijn weten hebben wij nooit contact gehad......

Ik zal nooit meer iemand tutoyeren die ik niet persoonlijk heb ontmoet  ::)

Alsnog mijn excusues na 4 jaar.... :(

Sebo