Heb misschien een suggestie om :
1. Het forum te sponsoren.
2. De door sommigen als irritant ervaren reklames weg te krijgen zonder een andere browser daarvoor te installeren.
Sponsoren in de vorm van een vrijwillige bijdrage is natuurlijk altijd welkom

De banners zijn m.i. redelijk subtiel en ik ken eigenlijk weinig andere fora die volledig bannerloos zijn. Ik ervaar het i.e.g. niet als storend maar zou het niet erg vinden als ze niet meer nodig zouden zijn.
Op een ander forum waar ik een paar jaar geleden zat was er de mogelijkheid om vrijwillig donateur te worden.
Je betaalde daar minimaal 10,- per jaar, meer mocht altijd natuurlijk...
In ruil daarvoor :
Geen zichtbare reklames, dit werd na ontvangst betaling automatisch uitgeschakeld.
Je naam als donateur werd vermeld op de donateurslijst.
Je had 1 eigenmailadres, in dit geval zou het dus eindigen op puntjepuntjeapestaartsaxforum.nl.
Hmmm... geen zichtbare reklame na donatie. Geen idee of dat met deze software te implementeren is. Maar op zich een goede suggestie
Emailadres is makkelijk te realiseren trouwens maar geen idee of daar wel behoefte aan is. Er zijn zoveel gratis alternatieven die een stuk algemener zijn.
Nieuwe leden moesten op dat forum een aantal minium posts hebben voor ze op het hele forum vrij konden posten.
Dat moesten ook wel wat serieuze posts zijn.
De rest van het forum was-is afgeschermd tot het juiste aantal posts gedaan was.
Op Trompet.nl wordt het nieuwe leden niet in dank afgenomen dat ze in een 1e post direct al om gratis bladmuziek ect vragen.
Persoonlijk stoort 't me niet als iemand om bladmuziek vraagt. Je moet zowiezo geregistreerd staan om uberhaubt het bladmuziekgedeelte te kunnen lezen. Ik ben wel aan het uitzoeken om <1 postings alleen maar tot het voorsteltopic toe te laten en pas bij >1 postings naar de rest van het forum. Maar goed, da's weer geen standaard optie in de software dus ben ik afhankelijk van plugins, hacks e.d.
Ik zal komende dagen eens een poll opzetten voor een vrijwillige donatie inruil voor verdwijnen van banners.
Bedank voor de suggesties in elk geval!