Author Topic: Bauhaus Walstein tenor  (Read 23477 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline Jansen

• Member
  • *
Bauhaus Walstein tenor
« on: 24 November 2009, 22:53:15 »
Ik ben nu echt om: ik heb een nieuwe tenorsax gekocht. Een Bauhaus Walstein.  

Wat voor ding? Een Bauhaus Walstein ?  Ja, een Bauhaus Walstein tenor !!  8)

Plaatjes: http://www.bauhausdistribution.com/acat ... stein.html

Hij blaast lekker makkelijk, klinkt goed en speelt lekker soepel. De sax heeft ook diverse goede revieuws zoals hier: http://www.shwoodwind.co.uk/Reviews/Sax ... gisawa.htm

In Nederland hoor je er echter niets over. is dit merk nog zo onbekend hier? Ik moest hem speciaal over laten vliegen vanuit de UK.
Ja ik hou wel van een gokje. Het is ook maar een feest toeter, maar toch wel een hele fijne! Dat heeft sinterklaas goed gezien!

Wat klinkt dat ding lekker zeg, dat warme zwoele laag van deze tenor.  Ik ga gauw weer verder toeteren!

Offline the martin

• Member
  • *
    • http://www.themartinstory.net
Re: Bauhaus Walstein tenor
« Reply #1 on: 25 November 2009, 07:31:06 »
Veel plezier met je nieuwe aanwinst

Ik meen mij te herinneren dat het hier om een Yanagisawa kopie gaat :?: (vraag me niet welk Yani type)

Offline Mr.C4

• Member
  • *
« Reply #2 on: 25 November 2009, 11:40:17 »
Ik heb hem ook! Voor de prijs ben ik zeker tevreden alleen de afwerking is duidelijk wat minder dan een yanagisawa. Ik heb deze ook uit de UK laten overkomen, ging lekker snel, binnen 3 dagen kreeg ik het al binnen!
Sinds een paar weken ben ik erachter gekomen dat de polsters precies in het midden moet zitten tov de gaten. Bij mijn tenor zitten de palm kleppen duidelijk niet in het midden. Ik heb verder niet zoveel ervaring met tenors maar hij klinkt wel lekker en is niet lek. Verder een fijne moderne applicatuur net als yamaha of yanagisawa.
Voor mij was het ook een gokje, ik ben er wel tevreden mee. Wel je mondstuk en rietjes vervangen! Datgene dat je erbij krijgt is echt belabberd.
[size=85]LC Sax S601 Sopraan | Otto Link Tone Edge 6* | Rico Royal 3[/size]
[size=85]Yanagisawa 901 Alt | Meyer 6M | Rico Royal 3,5[/size]
[size=85]Martin Committee II Tenor | Otto Link NVS Tone Edge 7 | Rico Jazz Select 2H[/size]

Offline Maaarten

• Member
  • *
    • http://www.flickr.com/photos/48214269@N08/
« Reply #3 on: 25 November 2009, 14:13:28 »
en rond 500euro? Wowie :roll:
De applicatuur is ook erg sterk las ik, mooi hoor. De G klep assembly is een heel zwakke plek ja. Kijk maar eens voor de gein naar die oude mark vi van yuri honing, dat is een vervangen onderdeel.
Hij ziet er niet erg duur uit, maar voor zo een lage prijs zeg ik daar niets over. :-)

Dat een polster er niet altijd recht op zit komt vaker voor, dat is bij selmers ook niet altijd perfect, en ik zag dat ook bij die bariton van Lien Cheng.
Kon beter, maar er zijn ook kleppen waarbij zoiets wat minder erg is. Als het maar sluit, en makkelijk open en dicht blijft gaan.

Offline Mr.C4

• Member
  • *
« Reply #4 on: 25 November 2009, 15:36:48 »
Quote from: "Maaarten"
en rond 500euro? Wowie :roll:
Dat een polster er niet altijd recht op zit komt vaker voor, dat is bij selmers ook niet altijd perfect, en ik zag dat ook bij die bariton van Lien Cheng.
Kon beter, maar er zijn ook kleppen waarbij zoiets wat minder erg is. Als het maar sluit, en makkelijk open en dicht blijft gaan.

De kleppen sluiten verder wel goed en gaan makkelijk open en dicht. Maar sommige polsters zitten verre van het midden, vergeleken met mijn yanagisawa alt waarbij ze allemaal op 1 na echt netjes recht erop zitten en die ene wijkt maar een heel klein beetje af. En zoals ook in meerdere forums werd vermeld zitten sommige kurkjes er scheef op maar bij mij blijven ze allemaal wel gelukkig plakken. Je krijgt er ook een fijne koffer bij die je op je rug kunt dragen en er zit ruimte bij voor bladmuziek. Volgens mij wel 1 van de betere onder de bugetmodellen. Als iemand interesse heeft, mag je het bij mij wel komen uitproberen. Er zijn namelijk geen nederlandse leveranciers.
[size=85]LC Sax S601 Sopraan | Otto Link Tone Edge 6* | Rico Royal 3[/size]
[size=85]Yanagisawa 901 Alt | Meyer 6M | Rico Royal 3,5[/size]
[size=85]Martin Committee II Tenor | Otto Link NVS Tone Edge 7 | Rico Jazz Select 2H[/size]

Offline Jansen

• Member
  • *
« Reply #5 on: 25 November 2009, 18:53:45 »
Ik heb het monstuk inderdaad vervangen. Daar rekende ik al standaard op. Heb er nu even een Yamaha 5c op zitten.
Ik zoek er nog wel wat moois bij. Ik ga eerst maar weer eens met rietjes rommelen.  :-D
De polsters lijken bij mij wel recht te zitten, voor zover ik dat zelf kan beoordelen.

Offline driess

• Member
  • *
« Reply #6 on: 01 December 2014, 00:41:09 »
Even kijkend op Saxforum lees ik iets over Bauhaus Walstein saxofoons. Merendeels gemekker, culminerend in de vraag waarom die toeters uit Engeland moeten komen. De Bauhaus Walstein saxofoons zijn exact hetzelfde gebouwd als de Stewart Ellis saxofoons. En die zijn in Nederland overal te koop. Importeur is Bas v.d.Broek in Hedel. Het zijn allebei chinese instrumenten maar dan wel de betere.

Zoot

• Guest
« Reply #7 on: 01 December 2014, 12:54:29 »
Bauhaus Walstein

heeft dat nog wat te maken met Bauhaus in de zin van Bouwmarkt, nouja Bouw en Warenhuis.. ( afgelopen week is de eerste paal geslagen voor het filiaal Groningen............ )

Merendeels gemekker, culminerend in de vraag waarom die toeters uit Engeland moeten komen.
       dat las ik dan weer niet zo....       ???

Offline the martin

• Member
  • *
    • http://www.themartinstory.net
« Reply #8 on: 01 December 2014, 13:17:12 »
Ik ook niet. Als je op "Bauhaus Walstein" zoekt in het forum zie ik niet echt negatieve posts

Offline drietenor

• met dubbele embouchure
  • Member
  • *
  • anser custodis animus
« Reply #9 on: 01 December 2014, 16:04:29 »
Aangezien de Ellis Stewart en de Bauhaus vergelijkbare prijzen hebben en vergelijkbare saxofoons, zijn lijkt mij dat geen vruchtbare bodem voor veel gemekker.  Op een gegeven moment raak je toch door je argumenten heen.
De saxofoon is gebaseerd op technologie van 1810