Help? Wat voor mondstukken zijn dit precies?

Started by SamaraSax, 06 December 2009, 18:51:13

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

SamaraSax

Hallo,

ik ben in het bezit van twee sopraan mondstukken. (Die heb ik er ooit bijgekregen toen ik mijn sopraansax kocht.)
Het gaat om een 'Dukoff' M7
en een goudkleurige 'Bari' (waar denk ik een 6 op staat)
aangezien ik eigenlijk alleen maar klassiek saxofoon speel, heb ik echt geen verstand/kennis over deze mondstukken. En nou vroeg ik me dus af of iemand mij kan vertellen of dit goede mondstukken zijn en wat ze ongeveer zouden kosten als je ze nieuw moet kopen?
Hopelijk kan iemand me helpen!  :D

the martin

De Dukoff is een mondstuk die meer de rock kant op gaat
De Bari volgens mij ook maar dat weet ik niet zeker

As for prices
Nieuwe Dukoff niet meer te krijgen (alleen nog een D5 bij de saxofoonwinkel voor 124 euri)
Nieuwe Bari gold ? 160 euri

Tweedehands Wat de gek er voor geeft..
Voor dit soort sop mondstukken moet je een koper weten te vinden. Er zijn niet zo veel sop spelers die de rockkant op gaan.
Is toch vaak een alt of tenor die daar gebruikt wordt.

Mr.C4

Een ebonieten Bari zijn wel leuke mondstukken en nog best goedkoop.
Over de metalen weet ik niet zoveel.
Hier heb ik wel een linkje van de Bari website maar veel info staat er ook niet: //http://bariwoodwind.com/site/SopranoSax.html
[size=85]LC Sax S601 Sopraan | Otto Link Tone Edge 6* | Rico Royal 3[/size]
[size=85]Yanagisawa 901 Alt | Meyer 6M | Rico Royal 3,5[/size]
[size=85]Martin Committee II Tenor | Otto Link NVS Tone Edge 7 | Rico Jazz Select 2H[/size]

the martin

Als je van die mondstukken af wilt, ik heb nog een Selmer S80 F voor je  8)

SamaraSax

Quote from: "the martin"Als je van die mondstukken af wilt, ik heb nog een Selmer S80 F voor je  8)
mwah, nee dank je  :P ik ben meer van de Selmer C*...alleen is het soms wel een hele opgave om een beetje een fatsoenlijke te vinden, ik denk dat ik binnenkort maar weer eens op jacht ga.

Maaarten

amanda heeft ook een F geloof ik. En ze speelt ook veel klassiek o.a. Ook Johan vd Linden heeft een grotere maat op zijn sop, dan op de rest van de familie.

per saxsoort heeft een bepaalde maat een andere uitwerking. Zelfs c* op tenor zou kleiner voelen dan c* op alt las ik op sotw, maar op een sopraan is een c* weer verschrikkelijk klein geloof ik.
Helemaal zo gek nog niet dus denk ik die F

Smelly Jelly

Heb beide merken op mijn tenor gehad, fantastische mondstukken! Ik geloof dat De Bari sop mondstukken op een gegeven moment vrij populair waren...
T: Yanagisawa T901 (neck upgrade), Berg Larsen 105 1 SMS, Rico Select Jazz 3M
S: Yamaha YSS 475, Selmer S80 F, Rico Select Jazz 2,5
B: Migma (oudje), Otto Link Super Tone Master 8, Rovner for Otto Link, Rico Royal 3