Author Topic: Prijzen Buescher alten  (Read 12718 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline Thijs Leuven

• Member
  • *
    • http://www.myspace.com/thijsleuven
Prijzen Buescher alten
« on: 16 December 2009, 18:04:15 »
Hallo allen,

ik zit net even op marktplaats wat te zoeken op Buescher en zie tot mijn grote verbazing een aantal pre 1960 Buescher alten voor ontzettend weinig staan!

Hoe komt dit?

Zijn de alten zoveel slechter dan de tenors? Mijn tenor is namelijk echt geweldig... Vandaar dat ik ook interesse heb in zo'n altje, vooral gezien de lichte stemmingsproblemen en de toch wel erg heftige klank van mijn Conn.

Alt: Conn New Wonder 1924 Tenor: Buescher Aristocrat 1951 Bariton: Besson uit de jaren '60  En een hele zwik effecten...

Offline Maaarten

• Member
  • *
    • http://www.flickr.com/photos/48214269@N08/
Re: Prijzen Buescher alten
« Reply #1 on: 16 December 2009, 18:06:14 »
buescher is altijd wel een instapper geweest toch? alhoewel ik er ook wel eentje wil.

Offline Thijs Leuven

• Member
  • *
    • http://www.myspace.com/thijsleuven
« Reply #2 on: 16 December 2009, 18:06:49 »
Nee, bij mijn weten niet. Later in de jaren 60/70 misschien wel... Maar tot die tijd hadden ze alleen maar (semi-)professionele modellen. Hier is mijn tenor er dus ook eentje van, net als de alten die ik op Marktplaats zie staan.
Alt: Conn New Wonder 1924 Tenor: Buescher Aristocrat 1951 Bariton: Besson uit de jaren '60  En een hele zwik effecten...

Offline Albert

• Member
  • *
    • Music makes the world go round
« Reply #3 on: 20 February 2012, 23:08:48 »
Instapper? Vergeleken met een om het even welke Selmer, Yamaha, Yanagisawa is een Buescher echt wel andere koek. Intonatie en klankleur helemaal egaal krijgen is een klusje . . . maar wat een karakter.

Ongelofeloos wat je kunt kopen voor onder de 1.000 eutjes. Maar een echt goeie? Vraag het Robbert Veen es.

http://www.youtube.com/watch?v=-0028YOn ... re=related

Niet te groot mondstuk op zetten!
[size=85]...................
Alto Buescher True Tone 1926, Alto Yanagisawa 1986, Grassi stempel sopraan, Vandoren 3[/size]

Offline Albert

• Member
  • *
« Reply #4 on: 20 February 2012, 23:34:01 »
Ach . . . Breng mij op de hoogte van nieuwe reacties :)
Alto Buescher True Tone 1926, Alto Yanagisawa 1986, Grassi stempel sopraan, Vandoren 3[/size]

Offline aristocrat

• Member
  • *
« Reply #5 on: 30 March 2012, 22:21:06 »
Quote from: "Albert"
Instapper? Vergeleken met een om het even welke Selmer, Yamaha, Yanagisawa is een Buescher echt wel andere koek. Intonatie en klankleur helemaal egaal krijgen is een klusje . . . maar wat een karakter.

Ongelofeloos wat je kunt kopen voor onder de 1.000 eutjes. Maar een echt goeie? Vraag het Robbert Veen es.

Ik heb een buescher aristocrat gekocht voor minder dan 1000€ en mn leraar is erg erg over te spreken :D

Offline aristocrat

• Member
  • *
« Reply #6 on: 30 March 2012, 22:25:28 »
Quote from: "aristocrat"
Quote from: "Albert"

Ben nieuwsgierig Albert hoe je die intonatie en klankleur aanpakt. Uiteindelijk net zo goed als een Selmer of Yamaha?

Ik heb een buescher aristocrat gekocht voor minder dan 1000€ en mn leraar is erg erg over te spreken :D

Offline Albert

• Member
  • *
« Reply #7 on: 20 March 2013, 23:51:02 »
Zo klinkt ie:

Offline JR

• de familie:
  • Member
  • *
« Reply #8 on: 21 March 2013, 11:06:51 »

Maar wel een mondstuk met een grote kamer  . . .

# Albert:  zo te zien is dat een True Tone.

Ik denk dat de Aristocrat en de oude 400 ("top hat & cane")  minder stemmingsproblemen hebben en zeker de 400 een "groter" geluid hebben, maar ze zingen en zoemen allemaal.
Buescher True Tone Alt  (238xxx), nickname "Trude", Tru-Lay 55/812 M + BG ligatuur, C-Melody (tenor) Lyon & Healy (Buescher TT stencil,128xxx) nickname "Leo", LeRoc #6, Conn PanAmerican tenor, Zinner 6, nickname "het beest"

Offline Woutert

• Member
  • *
  • Altsaxofonist
« Reply #9 on: 02 May 2014, 22:17:03 »
Ik heb nog een Buescher Alt, Aristocrat, in de aanbieding. Mooie toeter uit de jaren zeventig. Wel gebruikt, maar met een mooie klank. Getaxeerd op 500 tot 600 euro, maar ik wil m wel wegdoen voor 350.
Interesse?

Offline JR

• de familie:
  • Member
  • *
« Reply #10 on: 15 July 2014, 23:39:03 »
Ik heb nog een Buescher Alt, Aristocrat, in de aanbieding. Mooie toeter uit de jaren zeventig. Wel gebruikt, maar met een mooie klank. Getaxeerd op 500 tot 600 euro, maar ik wil m wel wegdoen voor 350.
Interesse?

Een Buescher uit de jarebn 70 is onvergelijkbaar met een van vóór 1963
Buescher True Tone Alt  (238xxx), nickname "Trude", Tru-Lay 55/812 M + BG ligatuur, C-Melody (tenor) Lyon & Healy (Buescher TT stencil,128xxx) nickname "Leo", LeRoc #6, Conn PanAmerican tenor, Zinner 6, nickname "het beest"

Offline Albert

• Member
  • *
« Reply #11 on: 10 February 2016, 11:10:30 »
Ik speel nu op een vintage mondstuk met grote kamer. Een Meyer M6 of 8 is echt bizar te groot en verpest de boventonen. True Tone Low Pitch uit 1926 maar nu wel de snap on-polsters eruit gehaald. Nu is het geluid egaler en vooral de hoogte beter bereikbaar. Door de hoge druk kun je mooi projecteren en je weet niet wat je meemaakt als je na enkele weken switcht naar een moderne toeter met een Meyer erop: je blaast de ramen uit de sponningen. Lee Konitz en Desmond zijn mijn helden dus je snapt waarnaar ik op zoek ben: geluid dat je kunt kneden. Nog steeds kun je voor Eu 1000 een aardige B kopen. Breng 'm wel naar een goede reparateur want afstelling gaat je altijd ene paar honderd euro kosten. Het blijven oude toeters. Mk6 Selmer? Veel en veel te hard en vergeleken met mn TrueTone minder rijk aan boventonen.