Main Menu

Buescher tenor 346xxx

Started by Thijs Leuven, 16 December 2009, 18:21:28

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Thijs Leuven

Mijn Buescher:

De man waar ik hem van verkocht bood hem aan als een Aristocrat uit 1955. Naar aanleiding van de altjes op Marktplaats, zie dit topic, heb ik eens gekeken naar het serienummer van mijn eigen Buescher. Dat blijkt dus 346xxx te zijn, met daaronder nog een driecijferig getal en dááronder het Buescher Elkhart Indiana logo. Dit alles staat direct onder de onderste duimsteun.

Volgens de volgende lijstjes van Buescher serienummers, deze en deze , komt mijn sax dus uit 1951. Kloppen deze lijsten? Als je naar deze website gaat, zie je een heleboel verschillende modellen staan waar de serienummers van overlappen. Hoe herken ik de mijne?

Alvast bedankt!

Groet,

Thijs
Alt: Conn New Wonder 1924 Tenor: Buescher Aristocrat 1951 Bariton: Besson uit de jaren '60  En een hele zwik effecten...

Maaarten

er moeten nog viltjes op man!

Thijs Leuven

Alt: Conn New Wonder 1924 Tenor: Buescher Aristocrat 1951 Bariton: Besson uit de jaren '60  En een hele zwik effecten...

Maaarten

fis en es klep? maargoed, als het gaat gaat het. 8)

Thijs Leuven

Ik heb ze tot nu toe nog geen enkel moment gemist... Maakt ook geen hinderlijk geluid nu. Maar dit is allemaal nogal off-topic  :lol:

Thijs Leuven

Inderdaad ja...  :roll:  :lol:

Maaarten

maar altijd leuk om te horen, die lintjes.

:lol:

Maaarten

ik ben kurkje onder side Bb kwijt. ook geen last van haha.

Ralph

Quote from: "Maaarten"fis en es klep? maargoed, als het gaat gaat het. 8)
Oh dat gaat lekker kletteren  :-D
To be or not to be... funky!

The Martin Committee '67 alt | Otto Link 8*

Maaarten

tenzij je heel meesterlijk die klepjes in kunt drukken :-D
ik kan dat tot nu toe nog enkel met de octaafklep

the martin

Quote from: "Thijs Leuven"Hoe herken ik de mijne?

Je herkent de jouwe aan de lint keyguards en de groooootteeeee B op de beker (althans ik denk dat aan de foto te zien)
(Mag jij de naam raden die deze Aristocrat heeft gekregen)

MACHTIGE  toeters. Een maat van mij heeft er een gehad. Feestje om op te spelen..

Thijs Leuven

Is dat een groooooootteeeeee B?

Thijs Leuven

Nee dus. Dit is een grote B:

Dit heb ik:

Zoals je hier kunt zien, gaat het bij mij dus om een Aristocrat series III. Nog steeds een machtige toeter trouwens... Speelt als vanzelf én met een fantastisch geluid!  :)

the martin

Ik ook met mijn grooooooottteeeee mond :oops:   :lol:
Saxpics heeft beide gehad en kon geen verschil ontdekken..

Blijft een mooie sax..