Main Menu

Nog een King Super 20

Started by SaxieRob, 23 December 2009, 09:16:26

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

SaxieRob

Ik heb de knoop doorgehakt en besloten de Cleveland 615 er weer uit te doen en nog iets beters te kopen.  Aangezien ik het King merk trouw wilde blijven komt er een Super 20 bij.  Een fraai exemplaar, fully pearl, met zilveren nek, wel opnieuw gelakt, serienummer 320xxx dus uit de vroege vijftiger jaren.  Foto's volgen nog...

Nu nog een beetje beter leren spelen...

groet,
Rob.

the martin

Dat zijn echt prachtige toeters.
Ik hoop voor je dat die net zo lekker speelt als die van Tony

platenspeler

Gefeliciteerd Rob, een errug mooie toeter.

Maarten

PS. Nu moet je alleen nog even je sig aanpassen ...

t: Martin Committee III, Martin HC Committee I a: Martin HC Master, Martin Handcraft, Conn 50M c: Martin Handcraft[/color]

SaxieRob

Quote from: "platenspeler"Nu moet je alleen nog even je sig aanpassen ...

Goeie tip, done!!!

SaxieRob

Hier dan de beloofde foto's:

groet,
Rob.

the martin

Wat zijn dit toch machtig mooie toeters..
Die nek, een kunstwerk. Die gravures op de kleppen.. Die full-pearls..
Kwijl

platenspeler

Quote from: "SaxieRob"
Quote from: "platenspeler"Nu moet je alleen nog even je sig aanpassen ...

Goeie tip, done!!!

I see, maar schrijf je Zephyr niet met een "Z"?

t: Martin Committee III, Martin HC Committee I a: Martin HC Master, Martin Handcraft, Conn 50M c: Martin Handcraft[/color]

Thijs Leuven

=P~  =P~  =P~  =P~  =P~  =P~  =P~  =P~
Alt: Conn New Wonder 1924 Tenor: Buescher Aristocrat 1951 Bariton: Besson uit de jaren '60  En een hele zwik effecten...

CBone

Nice, altijd erg mooi die full pearls en sunburst op de kleppen. Daarnaast zijn het natuurlijk gewoon fantastische saxen. Heb zelf altijd het linkerpink plateau bij King erg zwaar gevonden, maar ook nooit de tijd genomen om er aan te wennen. Mooi groot geluid. Congrats, mooi instrument.  =D>

Dreum van morgen, herinner dich giester, maar laef vandaag

Twitter...HaRonnie

SaxieRob

Ik heb gisteren m'n nieuwe King Super 20 tenor opgehaald en ik moet zeggen dat ie heel fraai klinkt!!! Een stuk zwoeler en donkerder dan de Cleveland 615.  Hij blaast heerlijk licht aan, zo licht zelfs dat ik overweeg van een 2,5 riet naar een 3 over te stappen...  Ik zal voor de zekerheid mijn leraar de sax nog ff laten nakijken en dan lekker oefenen....

groet,
Rob.

Tony

Mooie toeter!
Ga je die lak er nog af laten halen? Of laat je het zo? Heeft ie trouwens metalen of kunststof resonatoren? (kon 't op de foto's niet goed zien)

SaxieRob

Quote from: "Tony"Ga je die lak er nog af laten halen? Of laat je het zo? Heeft ie trouwens metalen of kunststof resonatoren? (kon 't op de foto's niet goed zien)

Hij heeft metalen resonatoren en de lak hou ik zo.  Hij ziet er prima uit zo en ik vind het niet erg dat deze opnieuw gelakt is.

groet,
Rob.

Urretje

Tony

Quote from: "SaxieRob"Hij heeft metalen resonatoren en de lak hou ik zo.  Hij ziet er prima uit zo en ik vind het niet erg dat deze opnieuw gelakt is.
Beter. Metalen reso's klinken zoveel beter.