'Toon actieve berichten' verwarrend

Started by nessie, 29 December 2009, 16:58:49

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

nessie

Ik meende dat als ik klikte op 'toon actieve berichten', ik de actieve berichten van de afgelopen week (of langer, al naar gelang de optie) zou zien. Maar als ik dat doe, mis ik alleen al de berichten waarin ik zelf de afgelopen week actief was... Zit er een bug in de software? Maak ik misschien een denkfout?

Wie wil hierover zijn licht laten schijnen?

Tony

Ik gebruik meestal "view unread posts" en dat werkt bij mij goed

Maaarten

vind ik ook soms irri, beter kun je automatisch inloggen aanzetten. dat verhelpt het denk ik.

nessie

'Automatisch inloggen' staat bij mij aan en ik zie alleen 'Toon je eigen berichten' , geen Engelse vertaling daarvan. Wat doe ik verkeerd?

Amanda

Klik op Forumoverzicht. Dan zie je boven de forums nog en rijtje met onder andere Toon nieuwe berichten en Toon actieve berichten.
Deze link: search.php?search_id=newposts
Het magische van de muziek is, dat zij erin slaagt ons heimwee te doen krijgen naar iets dat we nooit gekend hebben

Buffet Crampon S1 sopraan - Buffet Crampon S1 alt - Sonora hobo

nessie

Dat bedoel ik met 'verwarrend'. Als ik klik op search.php?search_id=active_topics verwacht ik alle actieve berichten van de afgelopen week te zien, maar ik zie dan bijvoorbeeld niet de draad over hafabra-examens.

Amanda

Maar wel als je op Toon nieuwe berichten klikt als het goed is.
Het magische van de muziek is, dat zij erin slaagt ons heimwee te doen krijgen naar iets dat we nooit gekend hebben

Tony

Quote from: "nessie"'Automatisch inloggen' staat bij mij aan en ik zie alleen 'Toon je eigen berichten' , geen Engelse vertaling daarvan. Wat doe ik verkeerd?
Nix... maar ik heb doorgaans alles in het Engels staan i.p.v. Nederlands.

Maaarten

nessie

Quote from: "Maaarten"lol, is het kwartje gevallen?

Lach jij maar lekker voluit. Ik ben een flink aantal maanden niet meer op dit forum geweest, omdat ik niet goed met de nieuwe indeling uit de voeten kon. Pas nadat Tony mij onlangs een mailtje stuurde dat ik werd gemist, ben ik het maar weer eens gaan proberen.

Vroeger kon ik (dacht ik) kijken welke berichten ik nog niet had gelezen. Nu kan ik alleen de berichten na mijn laatste bezoek zien, en dan mis ik dus de berichten die ik niet bij mijn laatste bezoek had gelezen. Ik dacht dit te kunnen ondervangen met 'toon actieve berichten', omdat ik veronderstelde dat daarin alle draden zichtbaar waren waarin de afgelopen week was gepost. Helaas is dat niet zo en het is me raadsel waarom dat niet zo is.

Kennelijk ben ik de enige met het probleem en dus zal ik wel een denkfout maken. Het is me alleen nog altijd niet helder welke...

Ik zie dat dit forum een recente versie van phpbb-software gebruikt, daar zou toch een optie 'toon alle ongelezen berichten' of iets dergelijks in zichtbaar gemaakt kunnen worden?

Amanda

Dat zit er ook op. De knop Toon nieuwe berichten.
Dan worden alle nieuwe berichten getoond sinds je laatste bezoek.
Of onderstaande link, die gaat daar ook naartoe.

Quote from: "Amanda"Klik op Forumoverzicht. Dan zie je boven de forums nog en rijtje met onder andere Toon nieuwe berichten en Toon actieve berichten.
Deze link: search.php?search_id=newposts

the martin

Even goed lezen Amanda...
Het gaat Nessie om alle nog niet gelezen berichten..
Dus ook die ze tijdens haar vorige bezoek niet heeft gelezen..

Maaarten

Quote from: "nessie"
Quote from: "Maaarten"lol, is het kwartje gevallen?

Lach jij maar lekker voluit. Ik ben een flink aantal maanden niet meer op dit forum geweest, omdat ik niet goed met de nieuwe indeling uit de voeten kon. Pas nadat Tony mij onlangs een mailtje stuurde dat ik werd gemist, ben ik het maar weer eens gaan proberen.

zo hard moet ik er nou ook weer niet om lachen. Ik dacht die is er wel uitgekomen nu.
Ik vind het wel een apart probleem, ligt dat niet aan de cookies ofzo? Het kan ook wel zijn dat ik soms wat berichten mis, maar dat maakt me niet zoveel uit. Je moet niet op 'eigen berichten' klikken he, dan zie je de topics waar je gereageerd hebt.

zomertje

Ik gebruikte vroeger ook de 'actieve berichten' veelvuldig, dacht dat ik dan alle recente topics zou krijgen. Later bleek dat ik toch het een en ander miste, geen idee waarom.

Via de ongelezen berichten kan ik nu wel alles volgen trouwens.
Heer van Stand: Selmer SA80 II Tenorsax | Kroegtoeter: Yamaha YTS 275 Tenorsax | Meneer kn0r: Yanagisawa 901 Baritonsax *blingbling*

nessie

Quote from: "zomertje"Ik gebruikte vroeger ook de 'actieve berichten' veelvuldig, dacht dat ik dan alle recente topics zou krijgen. Later bleek dat ik toch het een en ander miste, geen idee waarom.

Via de ongelezen berichten kan ik nu wel alles volgen trouwens.
Ja, dat is precies mijn probleem. 'Toon actieve onderwerpen' mist veel draden van de afgelopen dagen!

Ondertussen heb ik gezien dat als ik klink op  link van de { SEARCH_UNREAD } die wat vreemd met kapitalen en in het Engels staat tussen de overige Nederlandse links in het forumoverzicht (die toon onbeantwoorde berichten, toon nieuwe berichten en en toon actieve onderwerpen aangeven), ik wel een aantal ongelezen, recente berichten krijg.

Dan moet ik voortaan maar op die link met accoladen klikken.