Main Menu

Eindelijk aangemeld

Started by muzikantje, 17 January 2010, 14:06:21

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

muzikantje

Dit jaar ben ik 20 jaar muzikant.

Ben op 7 jarige leeftijd begonnen op bugel bij een fanfare (waar mijn hele familie op dat moment lid van was). Maar had het liefst direct begonnen op een saxofoon. Maar dat was niet mogelijk. Die waren er voldoende maar er waren nog wel bugels nodig.

In 1995 kreeg ik de mogelijkheid om thuis een altsax te proberen. Had ondertussen blokfluitles gehad dus het leek mij niet zo moeilijk.
Echt geweldig!!!! Wist nu zeker dat ik sax wou spelen maar ja een wachtlijst voor sax in de vereniging was de enige optie.

In 1999 werden er nieuwe saxofoons aangeschaft en de oude saxofoons werden verkocht aan de leden van de vereniging.
Daar heb ik mijn huidige tenorsax aan over gehouden maar bugel blazen deed ik nog steeds binnen de vereniging.

Totdat ik in 2007 eindelijk de overstap heb mogen maken van bugel naar baritonsax!!!!
Zeer blij en gelukkig. Ben gelijk muziekles gaan volgen om de techniek te kunnen verbeteren.

Op dit moment speel ik altsax omdat ik de verening verlaten heb en helaas de bari weer in moest leveren.
Ik speel nu bij een saxofoonkwartet en leer daar nog steeds.
Dus ondanks dat ik al jaren speel voel ik me soms nog wel een groentje
S: My Sax
A: Yanagisawa 901
T: Buffet Crampon
B: Yanagisawa 901

JR

Welkom . .

En je blijft leren . .  (en plezier hebben)
Buescher True Tone Alt  (238xxx), nickname "Trude", Tru-Lay 55/812 M + BG ligatuur, C-Melody (tenor) Lyon & Healy (Buescher TT stencil,128xxx) nickname "Leo", LeRoc #6, Conn PanAmerican tenor, Zinner 6, nickname "het beest"

Zoot

Quote from: "muzikantje"Dit jaar ben ik 20 jaar muzikant.

Tis Feest enneh hebbe we nog wat gedronken op dat feesje

welkom                      8)  TOet toEt grOEt vAn ZOoT  8)

zomertje

Welkom :) En vooral blijven spelen dus :)

Ik heb afgelopen vrijdag ook de vraag gekregen of ik niet baritonsax wilde gaan spelen bij onze vereniging :)
Heer van Stand: Selmer SA80 II Tenorsax | Kroegtoeter: Yamaha YTS 275 Tenorsax | Meneer kn0r: Yanagisawa 901 Baritonsax *blingbling*

Amanda

Het magische van de muziek is, dat zij erin slaagt ons heimwee te doen krijgen naar iets dat we nooit gekend hebben

Buffet Crampon S1 sopraan - Buffet Crampon S1 alt - Sonora hobo

Gerald

Welkom !!

Je schreef : ondanks dat ik al jaren speel, voel ik me soms nog een groentje.
Och, zelfs de doorgewinterde beroeps leren nog alle dagen bij hoor !

muzikantje

Zomertje ik zou zeggen doen!!!!! Baritonsax vind ik zo ontzettend gaaf om te bespelen  :D
Ik wil dit jaar graag ook nog een baritonsax aanschaffen maar moet nog even op onderzoek uit en sparen natuurlijk :-D
De baslijn spelen vind ik prettig en leuk

Fijn om te horen Gerald dat ook beroeps nog alle dagen leren.
Probleem bij mij is dat ik denk in de grepen van de eerder bespeelde bugel
(3 ventiels dus)
En dat is soms erg lastig  om saxofonisten dat uit te leggen.
Euvel is dat ik mijn vingers nog wel eens in de knoop heb liggen bij een chromatisch loopje.
Maar gewoon door oefenen...... dan hoop ik het nog eens onder de knie te krijgen

Sebo

Tenor Dolnet Belair verzilverd 41******
Brillhart ebolin special/ rico royal

Maaarten

welkom, mooi verhaal en verzameling :-)

Gerald

Quote from: "muzikantje"Zomertje ik zou zeggen doen!!!!! Baritonsax vind ik zo ontzettend gaaf om te bespelen  :D
Ik wil dit jaar graag ook nog een baritonsax aanschaffen maar moet nog even op onderzoek uit en sparen natuurlijk :-D
De baslijn spelen vind ik prettig en leuk

Fijn om te horen Gerald dat ook beroeps nog alle dagen leren.
Probleem bij mij is dat ik denk in de grepen van de eerder bespeelde bugel
(3 ventiels dus)
En dat is soms erg lastig  om saxofonisten dat uit te leggen.
Euvel is dat ik mijn vingers nog wel eens in de knoop heb liggen bij een chromatisch loopje.
Maar gewoon door oefenen...... dan hoop ik het nog eens onder de knie te krijgen

Ha, ha, dat heb ik dus ook.
Vergis me regelmatig met B en C, door mijn toetsenachtergrond denk ik.
Daar ligt het net andersom.

Is baritonsax echt leuk ??
Begin er ook zin aan te krijgen, maar speel momenteel al alt en tenor....
En nee, IK ben geen beroeps hoor !!
Pas afgelopen juli begonnen op altsax, wel eerder op toetsen.

muzikantje

QuoteIs baritonsax echt leuk ??
Dat kan ik niet voor je bepalen Gerald

Maar ik ben echt verliefd op de baritonsax.
de bariton heeft een mooie lage en soms ook een donkere klankt.

Persoonlijk hou ik van grootkoper om het zo maar eens te noemen.
En vind ik het heerlijk om een bassectie te horen.
Wat er dan mooier om in die sectie mee te blazen maar dan op baritonsax.

Ik denk dat het per persoon verschilt.
De een blaast liever de melodie of de tegenmelodie
en de ander kan uit z'n dak gaan als hij/zij de baslijn speelt.

Dus ik zou zeggen ben je in de gelegenheid om een bari te proberen zou ik het zeker doen.
Dan kan je zelf bepalen of het wat voor je is.
Lijkt mij de enige manier om er achter te komen
succes :-)

zomertje

Ik vind het lage geluid ook erg mooi. Speel ook liever het onderste octaaf op mn tenor. Maar of ik van baslijntjes vrolijk word moet ik dus nog ervaren :)
Heer van Stand: Selmer SA80 II Tenorsax | Kroegtoeter: Yamaha YTS 275 Tenorsax | Meneer kn0r: Yanagisawa 901 Baritonsax *blingbling*

Thijs Leuven

Staat nergens geschreven dat je een baslijn op je bariton moet spelen... Is het instrument veel te mooi voor!
Alt: Conn New Wonder 1924 Tenor: Buescher Aristocrat 1951 Bariton: Besson uit de jaren '60  En een hele zwik effecten...

Sebo

Quote from: "Thijs Leuven"Staat nergens geschreven dat je een baslijn op je bariton moet spelen... Is het instrument veel te mooi voor!

Het kan nog veel "gekker".

www.youtube.com/watch?v=I_gEAKAqebw

Sebo
Tenor Dolnet Belair verzilverd 41******
Brillhart ebolin special/ rico royal